En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

Takk det samme❤️

Herlig at han var så rolig gjennom dagen da! Jeg er fortsatt der at jeg blir litt stressa når han skriker og jeg ikke får til å roe han og det er mange mennesker rundt oss! Så kan være han merket det!
Her er det pappaen som er flinkest til å roe han når han skriker. Jeg har ikke alltid så god tålmodighet :oops::rolleyes:
 
Her er det pappaen som er flinkest til å roe han når han skriker. Jeg har ikke alltid så god tålmodighet :oops::rolleyes:

Henrik har til nå bare roet seg hos meg, men har heldigvis begynt å godta pappaen! Og det er veldig godt kjenner jeg☺️
 
Gratulerer så mye :) ❤️
 
3-måneders kontroll

På lørdag var Henrik 3 mnd! Nøyaktig 1 år etter han ble befruktet! Tenk det❤️

Idag har vi vært på kontroll og tatt vaksiner! Det var ikke særlig populært, men denn umiddelbare smerten ga seg ganske fort! Nå i ettermiddag/kveld har han vært sutrete og hatt vondt stakkar, men heldigvis ingen feber! Nå har han nettopp sovna, så får vi se hvor lenge det varer! Normalt sett legger han seg for natta på denne tiden (19/19.30 tiden) og sover til 02/03 for mat før han sover videre!

Nå hadde heldigvis vektkurven steget igjen og han veier 6 kg blank og er 61,5 cm❤️ Fom idag er det kun flaske her! Ammet siste gang natt til igår, og hele dagen igår og nå i natt nektet han puppen helt! Det har gått gradvis nedover med ammingen siden vi begynte med delamming for 2 uker siden! Heldigvis fikk jeg full støtte av HS i at det er nok nå, og det føles godt!❤️ Hun vet hvor mye jeg har strevd og prøvd! Jeg skjønte jo hvilke vei dette gikk, så jeg har allerede kjøpt en brukt flaskesterilisator og har bestilt med baby brezza:D:D:D jeg gleeeder meg til å få den!! En liten (dyr) morsdagsgave til meg selv:D:D
Så nå ser jeg ut som Pamela, med skikkelig sprengte jur! Har tatt på meg sports BH og håndmelker litt for å få bort den verste sprengen! Produksjonen har allerede sunket drastisk, men er jaggu ikke behagelig lell:eek::eek::eek: håper det gir srg ganske raskt!!
 
Rart å tenke på at du for et år siden ruget på han og ikke visste hva slags år du hadde i vente :woot:
Men vi burde jo skjønt at det var lykketreff, du vant jo tross alt topp100 :p

Godt å høre at vekten går rette veien! :) Det er tross alt viktigere at barna våre vokser og trives enn at vi skal presses inn i et opplegg vi ikke mestrer ❤️

Har dere noen fine planer for den første morsdagen da?
 
Rart å tenke på at du for et år siden ruget på han og ikke visste hva slags år du hadde i vente :woot:
Men vi burde jo skjønt at det var lykketreff, du vant jo tross alt topp100 :p

Godt å høre at vekten går rette veien! :) Det er tross alt viktigere at barna våre vokser og trives enn at vi skal presses inn i et opplegg vi ikke mestrer ❤️

Har dere noen fine planer for den første morsdagen da?

Veldig rart!! Han var jo et tredagers egg, så imorra er der 1 år siden innsett!! Denne dagen ifjor var egentlig ganske forferdelig siden vi ikke visste noe om befruktningen!! Men ja, er rart med den topp 100 lista altså!! Nå har den premien blitt brukt i 3 mnd allerede❤️❤️

Er så absolutt det viktigste!! Jeg visste jo at amming ikke er bare bare, men jeg så aldri for meg at jeg skulle streve så mye med det! Så det føles egentlig bare befriende å slippe nå!!

Morsdagen blir veldig rolig tror jeg! Vi skal bare være hjemme og slappe av til helga! Har hatt huset fullt av overnattingsgjester de to siste helgene, så skal bli godt med en rolig helg! Her på bygda er det morsdagskafè i samfunnshuset med kake og loddsalg, så mulig vi tar en tur dit:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Hurra for flott kontroll :)

Veier like mye som Leah nesten han :p
 
Veldig rart!! Han var jo et tredagers egg, så imorra er der 1 år siden innsett!! Denne dagen ifjor var egentlig ganske forferdelig siden vi ikke visste noe om befruktningen!! Men ja, er rart med den topp 100 lista altså!! Nå har den premien blitt brukt i 3 mnd allerede❤️❤️

Er så absolutt det viktigste!! Jeg visste jo at amming ikke er bare bare, men jeg så aldri for meg at jeg skulle streve så mye med det! Så det føles egentlig bare befriende å slippe nå!!

Morsdagen blir veldig rolig tror jeg! Vi skal bare være hjemme og slappe av til helga! Har hatt huset fullt av overnattingsgjester de to siste helgene, så skal bli godt med en rolig helg! Her på bygda er det morsdagskafè i samfunnshuset med kake og loddsalg, så mulig vi tar en tur dit:hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg hadde heller ikke sett for meg at ammingen skulle bli så strevsom, selv om jeg visste at det kunne bli mye jobb.
Veldig deilig å stoppe ammingen og kjenne at litt frihet komme tilbake :rolleyes:

Høres ut som en koselig helg i vente. De beste helgene er jo de med minst planer ;)
 
Hurra for flott kontroll :)

Veier like mye som Leah nesten han :p

Oj, såpass ja!! Men er vel ikke så rart siden hu var så lita❤️ Hvordan går det med dere nå?
 
Jeg hadde heller ikke sett for meg at ammingen skulle bli så strevsom, selv om jeg visste at det kunne bli mye jobb.
Veldig deilig å stoppe ammingen og kjenne at litt frihet komme tilbake :rolleyes:

Høres ut som en koselig helg i vente. De beste helgene er jo de med minst planer ;)

Veldig deilig!! Hvordan gikk det med brystspreng og tok det lang tid før melka ble borte??

Absolutt!! Før hadde vi planer omtrent hver helg hele året! Nå vil vi helst ikke ha noen❤️
 
3-måneders kontroll
På lørdag var Henrik 3 mnd! Nøyaktig 1 år etter han ble befruktet! Tenk det❤️

Idag har vi vært på kontroll og tatt vaksiner! Det var ikke særlig populært, men denn umiddelbare smerten ga seg ganske fort! Nå i ettermiddag/kveld har han vært sutrete og hatt vondt stakkar, men heldigvis ingen feber! Nå har han nettopp sovna, så får vi se hvor lenge det varer! Normalt sett legger han seg for natta på denne tiden (19/19.30 tiden) og sover til 02/03 for mat før han sover videre!

Nå hadde heldigvis vektkurven steget igjen og han veier 6 kg blank og er 61,5 cm❤️ Fom idag er det kun flaske her! Ammet siste gang natt til igår, og hele dagen igår og nå i natt nektet han puppen helt! Det har gått gradvis nedover med ammingen siden vi begynte med delamming for 2 uker siden! Heldigvis fikk jeg full støtte av HS i at det er nok nå, og det føles godt!❤️ Hun vet hvor mye jeg har strevd og prøvd! Jeg skjønte jo hvilke vei dette gikk, så jeg har allerede kjøpt en brukt flaskesterilisator og har bestilt med baby brezza:D:D:D jeg gleeeder meg til å få den!! En liten (dyr) morsdagsgave til meg selv:D:D
Så nå ser jeg ut som Pamela, med skikkelig sprengte jur! Har tatt på meg sports BH og håndmelker litt for å få bort den verste sprengen! Produksjonen har allerede sunket drastisk, men er jaggu ikke behagelig lell:eek::eek::eek: håper det gir srg ganske raskt!!

Du er vilt flink som ammet i 3 mnd! Lille Henrik har fått den absolutt beste starten på livet han kunne få. HS og jordmor her har sagt at de to første mnd er de viktigste, det er da immunforsvaret bygges, dritbra jobba! For å minke produksjonen kan du putte på deg ting som strammer endel over brystene så skal du nok se at at sprengen gir seg fort :) Og brezzaen er bare hiiiiimmeeeeeelsk! Fytti katta, det er det beste kjøpet vi har gjort! Og et lite tips, om dere bruker å dra over grensa, så er erstatninga mye billigere der ;)
 
Bra jobbet med ammingen! :happy: Godt med litt frihet nå, sikkert. Håper sprengen gir seg litt etter litt. :angelic:

Rart å tenke på, den og den datoen ifht forsøk,innsett,tester osv. Tror aldri jeg glemmer datoen vi satte inn frøkna og alt rundt det. Husker det mer enn selve fødselen noen dager :hilarious:
 
Gratulerer med både 1 år og 3 måneder. :Heartred:Heartred For et fantastisk år det har vært, og så fantastisk tøff mamma du er. Som har gitt gutten din morsmelk i 3 måneder nå. Kjempebra jobbet. :Heartred
 
Veldig deilig!! Hvordan gikk det med brystspreng og tok det lang tid før melka ble borte??

Absolutt!! Før hadde vi planer omtrent hver helg hele året! Nå vil vi helst ikke ha noen❤️

Jeg hadde omtrent aldri brystspreng. Men det er fordi jeg hadde problemer med å holde produksjonen oppe. Kjempet imot lenge med pumpa som mitt våpen men da jeg til slutt ga opp var melka raskt borte, uten spreng.

Det kan nok ta litt lengre tid å stenge ned et mer velfungerende meieri enn mitt :p
Men lurt å bare håndmelke bort sprengen og holde brystene i stram topp/BH :)
 
Og da jeg sluttet å amme før søskenforsøk håndpumpet jeg litt i dusjen (bare for å få de myke, ikke for å tømme) og så tok jeg på en sports-BH som egentlig er for liten for meg, og hvert fall med melkejur. Ubehagelig stram altså. Melka mi ble vel så og si borte i løpet av én uke, og jeg hadde god produksjon.
 
Back
Topp