Vi som temper

Dere som temper; her kommer et par nuubis-spørsmål:

- hvilken type termometer er best å bruke?
- hvor måler dere? (munnen, rompa??, panna??) :hilarious:
- når klokken ca tar dere tempen?
- hvordan registrerer dere tempen når dere tar den?
- Ser dere bruker en app som heter Fertility Friend - er den gratis, eller koster penger?
- Legger dere målingene direkte inn i den når dere har målt?

Har du testa etter el ?
Nei. Fikk ikke i posten før nå. Så tok jeg en bare for gøy. Og det er svak strek på den. Er det alltid litt utslag på EL-tester gjennom syklusen eller betyr det at mensen er i sikte siden den er svak?

Vedlegg

• 29D89F77-3E21-4E1D-AC4C-C496B48C8156.jpeg
    29D89F77-3E21-4E1D-AC4C-C496B48C8156.jpeg
    14,3 KB · Visninger: 76
:anyone

- Ser dere bruker en app som heter Fertility Friend - er den gratis, eller koster penger?

- Du må ha et basal termometer, altså ett med to desimaler :)
Feks et slikt ett: https://www.komplettapotek.no/produ...IVx7YYCh2QWwyqEAQYASABEgJoZ_D_BwE#productinfo
Jeg personlig bruker babycomp med termomterer. Kjøpte min babycomp billig på finn.no
- Jeg måler under tunga :) Litt forskjellig hva folk foretrekker, men aldri hørt noen måle i panne :p I skjeden eller under tunga er nok mest brukt. Det viktigste er at man måler samme plass hver dag slik at stigningen blir troverdig om du skjønner hva jeg mener.
- Jeg bruker å våkne av meg selv i 5-6 tida om natta, og tar tempen da før jeg sover videre. Noen ganger blir ikke tempen tatt før klokken 7 om morgenen. Det er viktig å ha sovet sammenhengende i 4 timer først ihvertfall! Det varierer vel fra person til person hvor nært tempen må bli tatt for å være "stabil". Hos meg er det ikke så farlig med noen timers variasjon, andre må måle til samme tid hver dag. Det viktigste er vel å måle med en gang man våkner uten å gjøre noe annet.
- Siden jeg har babycomp, legger jeg den bare under tunga og tempen lagrer seg selv, så fører jeg den inn på ff senere bare for å vise frem her inne :hilarious: De som bruker et vanlig termometer må vel enten skrive det ned eller føre det inn i ff med en gang. Men mener på at noen termometer lagrer en del temperaturer også? Men de koster som regel pittelitt mer enn de aller billigste, men kanskje verdt det :)
- Jeg bruker gratisversjonen til ff. Jeg har som sagt babycomp og den har alle funksjonene jeg trenger og mer, og jeg har derfor ikke behov for noen fertilitetsapp. Tror uansett gratisversjonen til ff fungerer greit for de fleste :)
- Nei, kan gå flere dager før jeg gidder å legge det inn faktisk :P Men babycompen lagrer jo som sagt automatisk, så vet ikke hva de som bare bruker appen gjør.

Dette var ikke mye å bli klok av! Orange er RHR (hvilepuls). Jeg har hatt influensa, og er enda snufsete, derav de rare målingene for RHR og temp:p Er redd jeg ikke får EL denne gangen:( Brukte Letrozol de 3 siste pp'ene, og fikk da bekreftet EL både med temp og blodprøve. Håper den bare er forsinket:wacky:
upload_2019-2-6_10-48-30.png

- Du må ha et basal termometer, altså ett med to desimaler :)
Feks et slikt ett: https://www.komplettapotek.no/produ...IVx7YYCh2QWwyqEAQYASABEgJoZ_D_BwE#productinfo
Jeg personlig bruker babycomp med termomterer. Kjøpte min babycomp billig på finn.no
- Jeg måler under tunga :) Litt forskjellig hva folk foretrekker, men aldri hørt noen måle i panne :p I skjeden eller under tunga er nok mest brukt. Det viktigste er at man måler samme plass hver dag slik at stigningen blir troverdig om du skjønner hva jeg mener.
- Jeg bruker å våkne av meg selv i 5-6 tida om natta, og tar tempen da før jeg sover videre. Noen ganger blir ikke tempen tatt før klokken 7 om morgenen. Det er viktig å ha sovet sammenhengende i 4 timer først ihvertfall! Det varierer vel fra person til person hvor nært tempen må bli tatt for å være "stabil". Hos meg er det ikke så farlig med noen timers variasjon, andre må måle til samme tid hver dag. Det viktigste er vel å måle med en gang man våkner uten å gjøre noe annet.
- Siden jeg har babycomp, legger jeg den bare under tunga og tempen lagrer seg selv, så fører jeg den inn på ff senere bare for å vise frem her inne :hilarious: De som bruker et vanlig termometer må vel enten skrive det ned eller føre det inn i ff med en gang. Men mener på at noen termometer lagrer en del temperaturer også? Men de koster som regel pittelitt mer enn de aller billigste, men kanskje verdt det :)
- Jeg bruker gratisversjonen til ff. Jeg har som sagt babycomp og den har alle funksjonene jeg trenger og mer, og jeg har derfor ikke behov for noen fertilitetsapp. Tror uansett gratisversjonen til ff fungerer greit for de fleste :)
- Nei, kan gå flere dager før jeg gidder å legge det inn faktisk :p Men babycompen lagrer jo som sagt automatisk, så vet ikke hva de som bare bruker appen gjør.

Tusen takk for at du tok deg tid til å gjøre meg litt klokere :Heartred:notworthy
Nå har jeg bestilt meg et slikt termometer med minnefunksjon, samt vanlige EL-tester som jeg skal prøve sammen med monitoren min.
Har også lastet ned gratisversjonen av FF.

Et spørsmål til; - er det veldig dumt om jeg begynner å ta tempen litt ut i perioden?.. (fikk TR på søndag, får ikke begynt å tempe før termometeret kommer i posten...)

Back
Topp