Jule- og desemberskravle :)

Og et par timer senere er ungene badet.

Det er sånn tidsplanen min som antyder at vi har pyntet til jul og bakt kaker og alt innen midnatt ryker. Pr nå har jeg vel ikke strøket så mye mer enn en time av den lista. Fra i morges.

Neste punkt er vel i hovedsak pepperkaker

Men mannen begynte likegodt å lage troika mens jeg badet ungene (eller, vasket badet mens de badet) for han har plukket opp at jeg likte det godt det året han gjorde det.

Snille mannen vil glede meg. Heligvis er kiwi åpen. Jeg trenger den sjokoladen til tøflene jeg skal lage (og noen av dem er julegave) og glasuren på kaka til bursdagen.

Men kiwi har nok sjokolade. Og fluor til ungene Det er tomt.

Ah, endelig i bilen for julebesøk hos pappa, skal være der mellom 15-16 og har 25min igjen å kjøre :p halvstelt som vanlig, klæsjet på noe maskara og tegnet opp brynene, hev på meg en pen dongeribukse og en fin topp. Så får det holde. Søsteren min som som regel er nøye på tiden dro nettopp hjemmefra og hun har 40min å kjøre :p joda, lage pizza fra bunnen med heving og alt, når vi må dra igjen ca 18.30, syns hun er optimistisk :hilarious:

Kvelden før kvelden! Er dere klare??

Ja, der er sant.

Gir noen bøker i år. Men Oi, tror den ene ligger her enda, husket jeg bok til min svoger eller fikk han bare spill? Må sjekke. For sent å fikse, han bor på Gjøvik....
Fant du ut av det??:)

200 g pepperkaker (glutenfri)
75 gr smør (laktosefritt)
3 dl kremfløte
3 egg
2 dl sukker
revet skall av 1 appelsin
200 g philadelphia naturell (laktosefri)

Knus pepperkaker og bland med smøret.
Pisk fløten og sett til side.
Lag eggedosis, tilsett osten og appelsinskall. Vend i fløten, og hell over bunnen. Strø evt litt knuse pepperkaker på toppen og frys :D
Tusen takk:D
Denne må jeg jo prøve!

Da tror jeg alt er i hus til jul :)
Det siste som ble kjøpt var nye batterier til juletrelysene, det hadde jeg helt glemt.

Pakken fra Maxigodis kom også overraskende nok frem tidsnok.

Huset er også mer eller mindre rent nok.

Mangler å legge hvit sjokolade på oreokonfekten, men det får jeg tatt i morgen, i kveld skal jeg slappe av og få maten servert :)
Så deilig å være i rute:D
Nyt juledagene med familien din❤️

Det begynner å ligne på jul. Vi har juletre i stua, rett nok ikke helt komplett pyntet før ungene gikk i kjelleren og mannen begynte å lage mat, yngste er trøtt.

Vi får gjøre det ferdig uten henne etterpå og så skal vi ha frem noen kasser med pynt. Noe før og noe etter ungene legger seg antar jeg.

Men først mat.

Åå jeg er veldig avhengig av nok søvn, og det er vanskelig fortiden fordi lillebror er så urolig på natten.. i natt derimot, sover lillegull, men jeg får ikke sove.. og i morgen reiser vi og går mindre søvn i møte.. dumt å begynne med lite søvn hjemmefra...
Æsj, så typisk:rolleyes:

Sa er dagens første kakeslag snart ferdige. Pepperkaker neste men først tenker jeg ungene skal få hoppe i badekaret som de har ventet på siden vaskekluten som representerer "årets julebad" ble avslørt i kalenderen (de gjettet at det var den for noen dager siden)
Der skal de få så snart min bror har vært innom for litt gaveutveksling.
Jeg er så heldig at jeg vant 7 slag i julekonkurranse hos den lokale bakeren:D

Og et par timer senere er ungene badet.

Det er sånn tidsplanen min som antyder at vi har pyntet til jul og bakt kaker og alt innen midnatt ryker. Pr nå har jeg vel ikke strøket så mye mer enn en time av den lista. Fra i morges.

Neste punkt er vel i hovedsak pepperkaker

Men mannen begynte likegodt å lage troika mens jeg badet ungene (eller, vasket badet mens de badet) for han har plukket opp at jeg likte det godt det året han gjorde det.

Snille mannen vil glede meg. Heligvis er kiwi åpen. Jeg trenger den sjokoladen til tøflene jeg skal lage (og noen av dem er julegave) og glasuren på kaka til bursdagen.

Men kiwi har nok sjokolade. Og fluor til ungene Det er tomt.
Flink mann du har!❤️ Hjemmelaget Troika er himmelsk!

Ah, endelig i bilen for julebesøk hos pappa, skal være der mellom 15-16 og har 25min igjen å kjøre :p halvstelt som vanlig, klæsjet på noe maskara og tegnet opp brynene, hev på meg en pen dongeribukse og en fin topp. Så får det holde. Søsteren min som som regel er nøye på tiden dro nettopp hjemmefra og hun har 40min å kjøre :p joda, lage pizza fra bunnen med heving og alt, når vi må dra igjen ca 18.30, syns hun er optimistisk :hilarious:
Håper dere har hatt en koselig dag:D

Men dette blir en sen kveld

Ikke begynt på kaka enda. Og ikke pyntet annet enn treet og gulvet tenger fortsatt mopping.

Nå skal jeg legge yngste. Er jeg heldig har mann og barn begybt å pynte når hun har sovnet sånn at vi kan legge dem etter hovmesteren.

Så blir det kake og gele og trøfler etterpå
Og resten av pyntingen

Back
Topp