Influensavaksine

Er som sagt ikke sikker på om det gjelder alle steder, men det gjør det hos oss.
Dem gir vel vaksiner til barn uten lege til stede... så tror ikke det gjelder alle vaksiner i det minste. Jeg jobber på intensivavdeling og tok den der... men sto skilt på Nydalen helsestasjon «influensavaksine» så de for den der i allefall.
 
Dem gir vel vaksiner til barn uten lege til stede... så tror ikke det gjelder alle vaksiner i det minste. Jeg jobber på intensivavdeling og tok den der... men sto skilt på Nydalen helsestasjon «influensavaksine» så de for den der i allefall.
Som jeg sa, jeg kan bare snakke for mitt sted, ingen andres.
 
Dem gir vel vaksiner til barn uten lege til stede... så tror ikke det gjelder alle vaksiner i det minste. Jeg jobber på intensivavdeling og tok den der... men sto skilt på Nydalen helsestasjon «influensavaksine» så de for den der i allefall.

Flere helsestasjoner har jo lege. :)
 
Jeg skal ikke ta. Hvorfor... Fordi jeg synes det er skummelt. Men virker skummelt å få influensa også da. :nailbiting: Men det gikk jo fint forrige svangerskap, uten vaksine og uten influensa. Så jeg krysser fingrene.
 
Jeg skal ikke ta. Hvorfor... Fordi jeg synes det er skummelt. Men virker skummelt å få influensa også da. :nailbiting: Men det gikk jo fint forrige svangerskap, uten vaksine og uten influensa. Så jeg krysser fingrene.
Hvert sitt valg tenker jeg :) man skal ikke behøve å begrunne hvorfor man ikke tar.
Det gikk fint med meg og under forrige svangerskap. Da var det svineinfluensaen som herjet. Var ikke syk. Aldri hatt influensa før eller tatt vaksinen før i år.
 
Jeg fikk influensa forrige gang jeg var gravid og det er det værste jeg noen gang har opplevd med unntak av fødselen til eldstemann:( Jeg har aldri følt meg så dårlig noen gang. var sengeliggende i over 1 uke. orket ingenting. lå i mørkt rom og orket ikke røre på meg engsng for da sprengte det i hodet. verre enn migrene anfallene mine:( Og feber og følte at jeg hostet opp lungene mine:( Så her var det ingen tvil, vaksina blei tatt i dag.
 
Last edited:
Bare ømt og en liten kul ved stikkstedet. Det er helt normal reaksjon å få vondt i armen etter vaksinen. Det blir nok borte snart skal du se.
Får det hver gang etter vaksine og blir jo helt lammet etter noen dager, greier ikke løfte armen så høyt lengre :( Håper det gir seg raskt, husker ikke hvor lenge det varte sist, er jo 9år siden sist eg tok noen vaksiner :) Og da tok eg influensa vaksine mot fugleinfluensa og hepatitt A og B siden eg skulle reise og alt ble gjort på kort tid :) Hadde jo tatt i begge armene så ble jo helt hjelpesløs :(
 
Får det hver gang etter vaksine og blir jo helt lammet etter noen dager, greier ikke løfte armen så høyt lengre :( Håper det gir seg raskt, husker ikke hvor lenge det varte sist, er jo 9år siden sist eg tok noen vaksiner :) Og da tok eg influensa vaksine mot fugleinfluensa og hepatitt A og B siden eg skulle reise og alt ble gjort på kort tid :) Hadde jo tatt i begge armene så ble jo helt hjelpesløs :(
Spørs nok om det bare er måten kroppen din reagerer på da. Siden du har gjort det før ja. Håper det går over fort siden det bare er en vaksine du har satt denne gangen :happy:
 
Back
Topp