Når har dere OUL?

Fått time 21.01. Mens- termin tilsier 18+6, men er ikke lenger enn 17+4 da. Tror dere jeg blir bedt om å komme tilbake, eller er 17+4 langt nok til å fastsette termin?
Med førstemann ble jeg satt tilbake 3 uker på oul, og måtte komme tilbake når jeg var over 18 uker.
 
Har fått time 17.01 er da 20 + 0 synes det er sent.. Men men :p
 
Tidlig ultralyd er ikke rutine, det er derimot rutine at man skal ha en ultralyd (Ordinær ultralyd) rundt uke 16-19 og iblant 20.
OUL er det alle får tilbudt, veldig mange går privat for TUL. :)
Takk for svar! Godt å få dette oppklart for meg også:) Jeg bor også i utlandet og her vil de gjerne følge opp med UL ganske regelmessig, også tidlig i svangerskapet. Jeg må nærmeste holde mannen min tilbake fra å ringe til legen vår støtt. Har tatt en del blodprøver og sånn, men det er vel standard å gjøre det tidlig i Norge også regner jeg med?
 
Takk for svar! Godt å få dette oppklart for meg også:) Jeg bor også i utlandet og her vil de gjerne følge opp med UL ganske regelmessig, også tidlig i svangerskapet. Jeg må nærmeste holde mannen min tilbake fra å ringe til legen vår støtt. Har tatt en del blodprøver og sånn, men det er vel standard å gjøre det tidlig i Norge også regner jeg med?
Nei det er ikke det.
Det er en standard blodprøve rundt 12 for å sjekke status på mor.
For fosterdiagnostikk så er det kun folk i risikogruppene (38 og over) folk som har hatt barn med medfødte ting før, folk i utsatte situasjoner osv.
Man vil ikke ha ett såkalt "selekteringssamfunn" her derfor er det ikke tilgengelig for alle, noe som er rimelig tragisk, spør du meg. :)
 
Nei det er ikke det.
Det er en standard blodprøve rundt 12 for å sjekke status på mor.
For fosterdiagnostikk så er det kun folk i risikogruppene (38 og over) folk som har hatt barn med medfødte ting før, folk i utsatte situasjoner osv.
Man vil ikke ha ett såkalt "selekteringssamfunn" her derfor er det ikke tilgengelig for alle, noe som er rimelig tragisk, spør du meg. :)
Interessant at det er så annerledes i forskjellige land. Jeg har aldri tenkt over det før, men jeg er hvert fall takknemlig for den oppfølgingen jeg får her. Aldri vært gravid før selv, så alt er så nytt og jeg føler meg så uvitende om alt.:)
 
Interessant at det er så annerledes i forskjellige land. Jeg har aldri tenkt over det før, men jeg er hvert fall takknemlig for den oppfølgingen jeg får her. Aldri vært gravid før selv, så alt er så nytt og jeg føler meg så uvitende om alt.:)
Ja, jeg tror Norge rett og slett ligger bak når det gjelder å tilby fosterdiagnostikk til alle.
Jeg får det heldigvis grunnet en litt vanskelig livssituasjon som kan gjøre det vanskelig med ett alvorlig sykt barn.
 
Jeg har fått oul 28 desember. Tenker det ville vært veldig kjekt med ul i romjulen, hvis det hadde vært første ul. Nå har jeg allerede vært på tul og skal på flere nå før jul... Lurer på om jeg skal utsette timen.
 
Min henvisning ble sendt for to uker siden, men har fortsatt ikke fått time, jeg er så spent på hvilken dato det blir:p
 
Fastlegen sendte henvisning nå i formiddag, fikk innkalling bare 2-3 timer etterpå. Time 04.01.19. Håper bare jeg får bruk for den..
 
Ja, fosterdiagnostikk på tirsdag, mista alle symptomene, spotting i går og i dag fant ikke legen fosterlyd.. mange småting som tilsammen gjør meg veldig bekymret.
Det hørtes ikke greit ut :( du skulle No fått deg en ultralyd for å sjekke så du fekk roe deg litt :( Håper det går veien for deg :Heartpink
 
Det hørtes ikke greit ut :( du skulle No fått deg en ultralyd for å sjekke så du fekk roe deg litt :( Håper det går veien for deg :Heartpink
Det er i det minste i begynnelsen av uka da, og ikke slutten :/
Kan ikke ta deg en tur til legevakten å få det sjekket?
Tror ikke de kan gjøre så mye mer enn legen jeg var hos i dag. Så får bare vente å se til tirsdag, blir en lang helg.. friskt blod igjen nå, så ser ikke lovende ut dette.
 
Back
Topp