Vi fjerner forum-appen

R

Redaktør Karine

Guest
Hei alle sammen!

Som dere vet, har vi lenge hatt problemer med forum-appen vår.
Våre teknikere har jobbet med leverandøren av appen, Tapatalk, for å forsøke å løse problemene, men de klarer rett og slett ikke å levere et produkt som fungerer tilfredsstillende.

Vi synes dette er (minst) like frustrerende som dere, og derfor har vi nå bestemt oss for å fjerne forum-appen. Dersom det dukker opp et godt alternativ, vil vi selvfølgelig se på det.

Vi beklager veldig overfor dere som bruker appen at den nå forsvinner. Samtidig håper vi at dere vil fortsette å bruke forumet i mobil nettleser, forumet er tilpasset nettleser på mobil og nettbrett, og fungerer utmerket der.

Forskjellen mellom nettleser og app er at du via nettleser har tilgang til forumet på en raskere, mer oversiktlig og grei måte, med flere valg. Blant annet er det lettere å følge tråder/underforum, varsler fungerer alltid, det er enklere å starte private samtaler, dere har flere valg på rating av innlegg osv.

Vi forstår at overgangen fra app til nettleser kan være uvant, men vi håper dere gir det en sjanse – nettleser er et veldig godt alternativ og mange bruker kun dette i dag.

For å gjøre det lettere å bruke forumet med kun ett tastetrykk kan det være lurt å legge en snarvei til forumet på mobilen/nettbrettet ditt.

Her er en oppskrift på dette:

Android
1. Åpne forumet i nettleser
2. Trykk på de tre prikkene i høyre hjørnet
3. Velg "Legg til på startskjerm"
4. Vips.. du har en snarvei rett inn til forumet fra startskjermen din, og nå er forumet med ett litt lettere å bruke

iOS
1. Åpne forumet i nettleseren (Må være Safari)
2. Trykk på firkanten med pil opp, som du finner nederst på menylinjen
3. Velg "Legg til på hjem-skjerm"
4. Vips... du har en snarvei rett in til forumet fra hjemskjermen din, og nå er forumet med ett litt lettere å bruke



Beklager igjen all frustrasjonen problemene rundt forum-appen har medført - vi har virkelig prøvd å fikse dette, men noen ganger må man bare innse at man ikke klarer å finne gode løsninger.

Takk for at dere bidrar til å gjøre Babyverdens forum et godt sted å være for prøvere, gravide og småbarnsforeldre!

Beste hilsen fra

Karine Næss Frafjord
Sjefredaktør i Babyverden og leder for Sandviks Nordic Media
Sandviks AS



________________________________________________

Oppdatert mandag 26 november av Forumansvarlig Tamara:

Hei,

Takk for alle tilbakemeldinger. Både negative og positive.

Jeg har notert endel ting nå som vi skal jobbe med videre for å forbedre nettsiden til forumet. :) Takk for alle innspill.

Appen er fjernet for nedlasting i iTunes og Google store nå, og vil om kort tid bli bli totalt utilgjengelig selv om du har lastet den ned til mobilen din tidligere.

Denne tråden flyttes nå over til Teknisk underforum.

Hilsen Tamara
 
Last edited by a moderator:
Da blir nok jeg dessverre å slutte å bruke forumet. Jaja! Takk for meg! Får se om jeg kommer tilbake ved en senere anledning.
 
Det var synd å høre, Barnehagelærer26.

Vi gjør vårt aller beste for å gi dere forumbrukere en god opplevelse, men når det har vært så mye frustrasjon med appen føler vi at det er bedre å kutte den ut, og fokusere på det som virker godt.

Jeg håper du bare tar en liten pause, og kommer tilbake til oss! Vi trenger engasjerte brukere, og du er jo tross alt "gift med forumet"... :)


God helg, beste hilsen fra Karine
 
Leit overfor de som bruker appen, men håper virkelig ikke de slutter å være her for godt :Heartred håper nettleser kan tas i bruk, eller verste fall bare tar seg en pause.
Jeg er veldig fornøyd med nettleser, men skal sies at jeg aldri har brukt appen da :)
 
Leit overfor de som bruker appen, men håper virkelig ikke de slutter å være her for godt :Heartred håper nettleser kan tas i bruk, eller verste fall bare tar seg en pause.
Jeg er veldig fornøyd med nettleser, men skal sies at jeg aldri har brukt appen da :)

Enig med deg. Selv har jeg også kun brukt nettleser :)
 
Å legge snarvei var for meg en uting. Jeg bruker Google crome på Android og har bare bv som en an fanene jeg aldri lukker. Når jeg hadde den som snarvei endte jeg med så mange åpne på en gang.

Håper det kommer en ny app for selv om nettleser er bra så er det mye jeg savner. Dark read mode til bruk på soverommet ved legging av barn f. Eks. Og en for meg enklere navigasjon selv om jeg bare har brukt nettleser lenge. Og innmari mye enklere å dele bilder, men ilder låser jo tråden for... Vel, nei, bare de på app så da trenger vi ikke ta hensyn til det lenger kanskje...

Men jeg savner app og håper det kommer en ny en gang.
 
Null problem for min del , synes nettleser er best og jeg trives på forumet så det skal mer til enn en app som blir borte før jeg slutter å være her.
 
Slettet appen for noen dager siden fordi jeg ikke fikk logget inn, bruker nettleser nå men syns fortsatt navigering i appen er bedre og at man kan sette på dark mode. Håper dere finner en ny utvikler som kan fikse ny fungerende app.
 
Slettet appen for noen dager siden fordi jeg ikke fikk logget inn, bruker nettleser nå men syns fortsatt navigering i appen er bedre og at man kan sette på dark mode. Håper dere finner en ny utvikler som kan fikse ny fungerende app.

Enig! Bruker nettleser jeg også nå, men synes det er mer tungvint.
 
Å legge snarvei var for meg en uting. Jeg bruker Google crome på Android og har bare bv som en an fanene jeg aldri lukker. Når jeg hadde den som snarvei endte jeg med så mange åpne på en gang.

Håper det kommer en ny app for selv om nettleser er bra så er det mye jeg savner. Dark read mode til bruk på soverommet ved legging av barn f. Eks. Og en for meg enklere navigasjon selv om jeg bare har brukt nettleser lenge. Og innmari mye enklere å dele bilder, men ilder låser jo tråden for... Vel, nei, bare de på app så da trenger vi ikke ta hensyn til det lenger kanskje...

Men jeg savner app og håper det kommer en ny en gang.

Anbefaler appen "Blue light filter"

Slettet appen for noen dager siden fordi jeg ikke fikk logget inn, bruker nettleser nå men syns fortsatt navigering i appen er bedre og at man kan sette på dark mode. Håper dere finner en ny utvikler som kan fikse ny fungerende app.


Anbefaler appen "Blue light filter"
 
Har kun brukt nettleser og trives med det. Vet ikke om noe annet, hehe. Håper folk vil fortsette å være her :)
 
Nettleser er best uansett :)
 
Back
Topp