Ponyo vil bli tynn og sunn

Ponyo

Forelsket i forumet
Lager meg en dagbok i håp om å motivere meg sjøl og holde motivasjonen oppe.
I dag har jeg stappa i meg godteri og sjokolade fordi dette skal være den siste usunne kvelden. Og jeg føler meg skikkelig dritt som jeg alltid gjør i ettertid når jeg har spist godteri, og nå vil jeg skjerpe meg for jeg hater denne følelsen. Begynner med godtestopp i morgen og har lastet ned appen Lifesum som jeg skal bruke til å telle kalorier med. Nå veier jeg 72 kg, men ønsker å gå ned til 50 kg, som jeg veide før mine to siste svangerskap. Skal skrive her i dagboka hvor mye mosjon jeg får hver dag, hvordan det går med kostholdet og telle dager med godtestopp.

EDIT: Vil ikke lengre gå ned til 50 kg.. kan ikke skjønne at jeg var så tynn før. Mitt første mål nå er 60 kg, og det tror jeg egentlig jeg kommer til å bli veldig fornøyd med.
 
Last edited:
I følge Lifesum har jeg spist 2700 kalorier i dag, huff det er alt for mye, i morgen og fremover blir det 1450 kalorier per dag, gleder meg til å komme i gang
 
Dag 1

Frokost: Knekkebrød

Mosjon: En time rolig spasertur med vogna

Lunsj: Fiskepudding

Mosjon: To og en halv time rolig spasertur med vogna

Middag: Taco (prøver å fylle lefsen med mest mulig grønnsaker og prøver å begrense meg på rømme, ost og kjøttdeig)

Godtestopp har snart vært vellykket i et døgn :woot: Men det er kvelden som er vanskelig, men jeg har ikke tenkt å gi etter nå som jeg har vært så flink i heile dag!
 
Last edited:
Dag 2

Frokost/Lunsj: To knekkebrød og ei brødskive med ost og litt appelsin marmelade

Mosjon: En time og et kvarter rolig spasertur med vogna

Middag: Ble visst taco i dag også fordi vi hadde så mye rester.

Var ikke like flink til å begrense meg til middag i dag, først og fremst fordi det er lørdag og jeg tenkte det får være greit så kommer jeg meg gjennom kvelden med godtestopp. Har sykt lyst på godteri, men må greie å holde meg. Noen ganger kunne jeg ønske at vi ikke hadde butikken rett over gata. Jaja, trenger viljestyrke så får bare se på det som trening.

Godtestoppet har snart vært vellykket i to døgn.
 
Last edited:
Gikk på en smell nå i kveld og spiste ganske mye hasselnøtter, det er mye sunnere enn godteri da, men inneholder mye kalorier, har spist minst 800 kalorier for mye i dag, skjerpings i morgen!
 
Dag 3

Frokost: Grovt rundstykke med ost

Lunsj: En tolvøres

Litt usikker på om jeg brøyt mitt eget godtestopp nå, men vi hadde gjester som hadde tatt med godsaker fra bakeriet så det var vanskelig å takke nei.

Middag: Brødmat og frukt og nøtter

Ble ingen mosjon i dag ettersom vi har hatt flere besøk i dag. Nå i kveld var svigerfar på besøk og han hadde med seg en sånn her pose med mini tobleroner, mellom 700 og 800 gram er det i en sånn pose.. herligland! Livet skal være en kamp asså! Hvit sjokolade er det beste jeg vett, greier jeg dag 3 med godtestopp montro...
 
Last edited:
Da må jeg begynne godtestoppet på nytt... visste det i sekundet jeg så den tobleroneposen for jeg har viljestyrke som en fiskebolle. Er det mulig, følte jeg fikk en god begynnelse på en ny sunn hverdag, men neeeida.. håper morgendagen blir bedre
 
Dag 1

Frokost: Knekkebrød

Mosjon: En time rolig spasertur med vogna

Lunsj: Fiskepudding

Mosjon: To og en halv time rolig spasertur med vogna

Middag: Taco (prøver å fylle lefsen med mest mulig grønnsaker og prøver å begrense meg på rømme, ost og kjøttdeig)

Godtestopp har snart vært vellykket i et døgn :woot: Men det er kvelden som er vanskelig, men jeg har ikke tenkt å gi etter nå som jeg har vært så flink i heile dag!
Tips! Lag ispinner av fun light eller juice. Sunt alternativ til godtesulten:):):) flink du er! Heia heia
 
Har hatt en vellykket dag så langt. Sunn frokost og lunsj.

Mosjon: Trilletur i to en halv time

Middag: Kyllingsuppe

Har foreløpig ikke lyst på godteri, hvis jeg får lyst på noe i kveld tar jeg meg ei skål med kyllingsuppe siden jeg har noen kalorier å gå på :happy2
 
Vellykket dag med tanke på å holde meg innenfor 1450 kalorier, men ikke i forhold til godtestoppet. Tror jeg legger det litt på hylla og heller holder meg til Lifesum appen og teller kalorier, da kan jeg jo ikke spise mye godteri uansett for 1450 kalorier om dagen er jo relativt lite.

I morgen skal jeg veie meg, det kan jo gå begge veier :wacky:
 
Har ikke spist sunt denne helga, vi har hatt besøk og vært i selskaper så jeg gav litt opp. I morgen er det mandag og skal holde meg til kaloriene i Lifesum. Akkurat nå føler jeg meg to kilo tyngre, men vi får se på veiedag på onsdag :D
 
Nå på onsdag veide jeg 69.9 kg.. så har ikke vært så flink disse ukene, på mandag skal jeg begynne å skrive her igjen hva jeg spiser og hvor mye mosjon osv, for selv om sikkert ingen driver å leser her så er det flaut å skrive når man har gjort det så dårlig en dag, så håper det skal motivere meg, haha :hilarious:
 
Har spist forholdsvis sunt i dag. Brødskiver og pålegg gjennom heile dagen + en liten kromkake, har nesten nådd max kalorier jeg skal spise, men har nok plass til et lite eple i løpet av kvelden :joyful:
 
Har spist sunt i dag, knekkebrød og frukt gjennom dagen. Men spiste nok litt for mye potetmos til middag, syns det er vanskelig å spise små porsjoner, det må jeg bli flinkere på. Middagen var hvert fall potetmos med spinat, svinekjøtt og surkål, så den var heldigvis ikke så usunn.

Mosjon har det blitt lite av disse dagene ettersom jeg er litt syk, begynner å bli bedre heldigvis. Vet ikke om jeg vil veie meg i morra, har neppe gått ned denne uka, men får se i morra :wacky:
 
Vil bare oppdatere litt her så dere ikke tror jeg har gitt opp :wacky: Ga litt opp i jula og frem til nyttår, 1 januar greide jeg å ta det på alvor og fikk skikkelig motivasjon, veier 67 i dag :D
 
Back
Topp