Babycall

MangoMums

Blir kjent med forumet
Januarlykke 2019
Hvilken babycall anbefaler / anbefaler du ikke?

Kanskje greit med kamera?

(Prøvde å se etter om det fantes en tidligere tråd om babycaller, men fant ikke ut av det).
 
Kamera var ikke viktig for meg, og etter mange nyheter om at andre får koblet seg på å sett via kameraet ønsket ikke jeg å ha det. For meg derimot var det viktig at begge enhetene er trådløse. Så når baby sover i vogn ute har vi babycall på, det er gull verdt! Vi har neonate :)
 
Kamera var ikke viktig for meg, og etter mange nyheter om at andre får koblet seg på å sett via kameraet ønsket ikke jeg å ha det. For meg derimot var det viktig at begge enhetene er trådløse. Så når baby sover i vogn ute har vi babycall på, det er gull verdt! Vi har neonate :)
Signerer dette. Har også Neonate til vognbruk, og den er knall! På soverommet har vi en Phillips Avent, den er også uten kamera.
 
Kamera var veldig viktig for oss. Vi ville se om barna lå på magen, satt fast i sprinklene, er våken (men stille) eller sover, om ting roer seg eller eskalerer. Det finnes to typer babycall med kamera, de som bruker trådløst nett for å overføre bilde og de som ikke gjør det. Det er de som bruker trådløst nett som det er mulig å hacke seg inn på hvis man ikke sikrer nettet (kryptert nett og sikkert passord). De baby callene som ikke bruker trådløst nett kan ingen koble seg på. Vi har neonate med kamera, den trenger ingen nett tilkobling, super fornøyd - god lyd og bilde kvalitet.
 
Har neonate uten kamera. Har ikke savnet kamera så veldig, mannen sitter ofte på kontoret på kveldstid og det er rett ved soverommet så han er inne og titter med jevne mellomrom. Vi hadde kamera i starten (ikke babycall, men noe annet) og jeg ble mer stressa av det ...

Veldig fornøyd med neonaten. God rekkevidde, lite støy, super batterikapasitet osv.
 
Vi har Neonate uten kamera, og er veldig fornøyd. Tenker å kjøpe en ekstra babyenhet for å slippe å flytte den opp og ned når hun sover ute.
Bra rekkevidde, god batterikapasitet, akkurat passe følsom på lyd..
Hadde Philips avent til de andre to. Den var også god, men hadde elendig batterikapasitet.
 
Veldig fornøyd med neonate [emoji4] aldri savnet kamera.
 
Hadde jeg kjøpt igjen hadde jeg kjøpt med kamera. Jeg har hatt over gjennomsnittet med angst for krybbedød, så tenker det hadde hjulpet.

Ville anbefalt en neonate uansett (enten med eller uten kamera) fordi begge enhetene er grei å transportere rundt. Babydelen til feks event er stor og klumpete, og går fort tom for strøm.
 
Kamera er gull verdt. Da kan man se, og vi har sluppet mange unødvendige turer. Og vi har lagt på dyna mange ganger før ungen har våknet fordi den er kald :)
 
Vi har prøvd både Avent m/kamera og Neonate m/kamera, men har falt for denne:

https://www.barnashus.no/audvid-baby-monitor.html

Superbra lyd og bilde. Og det er meget stabilt. De andre faller ut innimellom, men ikke denne. Utrolig lett av vekt og er derfor lett å feste på f. Eks sprinkelsenga, og foreldreenheten er også superlett - som en liten mobil du bare kan putte i lomma. Vi digger den :)
 
Vi har Neonate med kamera. Dårlig batteritid, ellers fornøyde!
 
Har avent uten kamera og bruker vanlig Security kamera. Bedre kvalitet og ikke kornete bilder.
Brukte neonate før. Men plutselig så kom det så mye skurrelyder så jeg fikk ikke hørt om babyen gråt eller ikke, så den ble sendt tilbake.
Om barnet sover mye i vogna så ville jeg kjøpt neonate fordi den er så liten og lett. Den uten kamera har god batteritid
 
En morsom/ skummel historie..
venninnen min oppdaget forrige uke at hennes baby call slo inn på naboen sin baby call... nabo og nabo.. hun bor i samme byggefelt.. 10 hus lenger bort..

Der satt hun å hørte at venninnen min gikk inn og ut, snakket med barnet som er 5 år.. har babycaller fordi hun sover i en annen etg. Og hørte alt som ble sagt..

Det synes jeg er skummelt...
 
Har neonate uten kamera, kjempefornøyd med den. God batteritid og veldig lang rekkevidde. Funker også gjennom mange murvegger.

Har en avent med kamera som jeg fikk med en venninne hvor lyden ikke funker. Bruker den når mini sover på soverommet, siden den må stå i veggen konstant. Veldig greit å se om dyna er der den skal og at mini ikke har noe over ansiktet.

Skulle jeg kjøpt ny, ville jeg garantert gått for neonate med kamera.
 
En morsom/ skummel historie..
venninnen min oppdaget forrige uke at hennes baby call slo inn på naboen sin baby call... nabo og nabo.. hun bor i samme byggefelt.. 10 hus lenger bort..

Der satt hun å hørte at venninnen min gikk inn og ut, snakket med barnet som er 5 år.. har babycaller fordi hun sover i en annen etg. Og hørte alt som ble sagt..

Det synes jeg er skummelt...
Hvilken babycall er det? :eek:
 
Har hatt neonate, uten kamera, i snart 4 år, veldig fornøyd :)
 
Hadde babycall fra biltema til 199 kr til begge to. Trengte ikke kamera, husker jeg ønska meg, men man trenger det jo egentlig ikke. Biltema sin hadde god rekkevidde 2 kanaler .
 
Back
Topp