Hvor mange av dere ligger på BMI grensa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ligger ganske nære. Men har slanka meg fra godt over til under.
Aldri blitt veid. Men de har spurt. Men det ble notert i søknaden til forsamtalen, men retta det til ny vekt da jeg skulle i gang med IVFHvor nære? Ble du veid eller spurt om vekt?
Aldri blitt veid. Men de har spurt. Men det ble notert i søknaden til forsamtalen, men retta det til ny vekt da jeg skulle i gang med IVF![]()
Begynte på 34, og er nede i 29.8 cirka nå.
Jeg fikk skryt da jeg sa det. Men har gått litt opp, alt av hormoner satte seg litt etter aborten...Det er kjempe bra
Her må det jobbes!

Jeg fikk skryt da jeg sa det. Men har gått litt opp, alt av hormoner satte seg litt etter aborten...
Men går tur hver dag, men må slutte å eta så mye usunt
Samboer jobber og er borte stort sett hele dagen, og da er godis veldig godt.....![]()
Jeg bor langt unna skogen, bor på ei slette med bare bilvei. Så tura mine går langs asfaltkanten.....Ja, kjenner til den. Trøstespiser masse selvIkke bra.
Er altfor glad i å tyggeEr nok en psykisk ting det som må jobbes med.
Heldigvis har jeg hunder som må ha tur. Har økt turene med de også nå.
Men jeg tør ikke å gå favorittturen min om kvelden. Det er gjennom skogen og det er bekmørkt der inne. Lite lyst til å møte på elg og andre dyr med 2 hunder som har myyyye instinkt.
Jeg bor langt unna skogen, bor på ei slette med bare bilvei. Så tura mine går langs asfaltkanten.....
Jeg leide ett hus i skogkanten, og der hadde jeg en perfekt, gårunde. Mens her må jeg bare gå langs veien. Så ganske kjedelig. Men det fungerer jo på formen og kroppen. Musikk inn og gå.
Jeg er og glad i å tygge, det går ganske mengder med tyggis her. Det fungerer for meg
Men jeg må ned enda mer, for det gir bedre sjanser. Veier 3 kg mer enn før forsøket nå. Men ikke så verst det. Så klager ikke.
Ikke er det så lenge siden aborten heller. Så vil ikke stresse kroppen riktig enda, mer enn nødvendig.
Hvor nære? Ble du veid eller spurt om vekt?
Problemet her er at jeg sjelden spiser verken frokost, lunsj eller kvelds... Var skikkelig flink da jeg var gravid, for da tok jeg meg skikkelig sammen.Så bra!
Du er kjempe flink!
Hva pleier du å spise til lunch?
Det varierer fra klinikk til klinikk hvor strenge de er på dettte, og om de veier på klinikken. Også ulik BMI-grense på de ulike klinikkene. Grensen varierer vel fra 30-33.
Haukeland er vel strengest, der blir man veid (hvert fall flere i kategorien overvektig her på forumet som har blitt veid der) og må ha BMI under 30.
Noen av klinikkene veier også underveis ved forsøk, så man kan få avbrutt ved for høy vekt.
Jeg har ikke for høy BMI for klinikkene, men er overvektig. Har ikke blitt veid på verken på Ullevål, Riksen eller i Porsgrunn.
Problemet her er at jeg sjelden spiser verken frokost, lunsj eller kvelds... Var skikkelig flink da jeg var gravid, for da tok jeg meg skikkelig sammen.
Men prøver å få minst to måltider om dagen, og helst tre
Hatt to i dag, til nå. Så får se om det blir ett til.
Jeg kan nesten gå en dag.... Jeg kjenner ikke sultAh. Jeg klarer ikke å gå uten mat.

Gosh, så skummelt.
Her er det full sjerpings iallfall.
) Så fra februar til juli gikk jeg ned 10 kg før forsøk i august nå. Vet jo ikke om det var avgjørende, men da ble jeg gravid. Jeg kan nesten gå en dag.... Jeg kjenner ikke sult
Men da hamstrer kroppen når den først får, og det er ikke bra. Jeg vet hva jeg gjør galt, men så var det det å gjøre noe med det.
Det er jo en god motivasjon at det uansett øker sjansen for graviditet med vekttap ved overvekt.Jeg går opp 2-5 kg under hvert forsøk også, så etter flere negative forsøk august 2017-januar 2018 begynte vekten min å bli i litt høyere område enn jeg kunne godta (selv om jeg sikkert ikke burde være overvektig uansett heller da.
) Så fra februar til juli gikk jeg ned 10 kg før forsøk i august nå. Vet jo ikke om det var avgjørende, men da ble jeg gravid.
![]()
Mamma kan gå dagevis uten å spise (og sove også). Så jeg er ikke helt der.Vi er alle forskjelligeLillesøster har det på samme måte som deg
Hvis jeg skal holde humøret oppe og være en hyggelig person, må jeg spise ca hver 3 time. Jeg må bare nedre på hva jeg spiser og mengden
Det er jo kjempe bra!
De sier jo at hormonene er mye mer balansert når du er normalvektig, så kan jo være noe der ja![]()
Mamma kan gå dagevis uten å spise (og sove også). Så jeg er ikke helt der.
Men kan fint gå en dag på en Toppris sjokolade og middag. Samboer har begynte å minne meg på å eta.
For at jeg skal bli flinkere.