BMI grensa

Ja, men ved fedme/overvekt kan vekttap på 5-10 kg også gi mye bedre forhold. Så man må ikke nødvendigvis helt ned til normalvekt (heldigvis). :)

Masse lykke til med vekttap! Håper det går greit både med vekttap og forsamtale. :)

Takk. Kjenner jeg virkelig gruer meg nå
 
Takk. Kjenner jeg virkelig gruer meg nå

Jeg vet om noen som har blitt veid og vært litt over grensen, og da har de fått beskjed om å gå ned kiloene og så fått forsøk om noen måneder. Så må de bare ha gått ned før forsøket. :) På mange klinikker er det jo uansett ventetid på forsøk etter forsamtalen, så sånn sett blir det jo ikke så stor forskjell.
 
Jeg vet om noen som har blitt veid og vært litt over grensen, og da har de fått beskjed om å gå ned kiloene og så fått forsøk om noen måneder. Så må de bare ha gått ned før forsøket. :) På mange klinikker er det jo uansett ventetid på forsøk etter forsamtalen, så sånn sett blir det jo ikke så stor forskjell.

Hvis du leser tråden til ivffrøken90, så fikk hun blankt avslag fra 1,8kg for mye. Derfor jeg har en smule panikk nå :nailbiting:
 
Hvis du leser tråden til ivffrøken90, så fikk hun blankt avslag fra 1,8kg for mye. Derfor jeg har en smule panikk nå :nailbiting:

Hvilken klinikk var det da? Det var veldig strengt. Men som sagt: Klinikkene er veldig ulike på dette punktet. :shifty: Jeg har sett her inne at noen godkjenner både 2 og 4 kg over, men da er kravet klart: Man MÅ være innenfor grensen før forsøket.
 
Medicus har grense på BMI 19-35. Men du kan ta kontakt hvis du ikke er innenfor dette så kan de allikevel gjøre en vurdering. Jeg ble ikke veid kun spurt om høyde og vekt på første konsultasjon.
 
Hvilken klinikk var det da? Det var veldig strengt. Men som sagt: Klinikkene er veldig ulike på dette punktet. :shifty: Jeg har sett her inne at noen godkjenner både 2 og 4 kg over, men da er kravet klart: Man MÅ være innenfor grensen før forsøket.

Haugesund. Samme som jeg skal til. Har snakket med denne legen over telefon og har ganske blanda inntrykk. Men håper hu har en god dag når hun møter oss :)
 
Medicus har grense på BMI 19-35. Men du kan ta kontakt hvis du ikke er innenfor dette så kan de allikevel gjøre en vurdering. Jeg ble ikke veid kun spurt om høyde og vekt på første konsultasjon.

Medicus er vel privat? Det er jo kjempe dyrt :(
Hvordan er din BMI da? Var det hos Medicus?
 
Medicus er vel privat? Det er jo kjempe dyrt :(
Hvordan er din BMI da? Var det hos Medicus?

Ja, de private har andre grenser, men det koster jo skjorta også. :bag:
 
Haugesund. Samme som jeg skal til. Har snakket med denne legen over telefon og har ganske blanda inntrykk. Men håper hu har en god dag når hun møter oss :)

Leste tråden nå. Virker som usakelig avslag egentlig kun på vekt for å få endret hvem av dem som skal komme til behandling. Fy, så dårlig pasient-behandling.

Jeg husker ikke om jeg har lest noen andre eksempler fra Haugesund her inne, så skal ikke si noe sikkert. Håper det går greit for deg. :)
 
Det er bra :)
Det er viktig å spise :)
Tok meg kveldsmat, så da har jeg tre måltider i dag og 6700 skritt sier FitBitn, den hjelper meg veldig med å gå :angelic:
 
Leste tråden nå. Virker som usakelig avslag egentlig kun på vekt for å få endret hvem av dem som skal komme til behandling. Fy, så dårlig pasient-behandling.

Jeg husker ikke om jeg har lest noen andre eksempler fra Haugesund her inne, så skal ikke si noe sikkert. Håper det går greit for deg. :)

Ja, jeg fikk sjokk. Med tanke på at det er samme lege som jeg skal til, så ble jeg veldig redd.
 
Tok meg kveldsmat, så da har jeg tre måltider i dag og 6700 skritt sier FitBitn, den hjelper meg veldig med å gå :angelic:

Kjempe bra :D
Jeg har gått 5658 skritt i dag, men har igjen en tur med hundene :)
 
Ja, det er nettopp det. Privat er sviiindyyyrt

Jeg har gått både privat og offentlig, men kun blitt gravid offentlig, så da gjør det ikke noe at det er litt samlebånd-følelse. :p (Fikk førstemann etter offentlig behandling, og gravid med tvillinger nå etter offentlig behandling. :cool:) Jeg synes egentlig jeg har blitt veldig godt tatt vare på offentlig. :) Men de har litt mer firkanta regler, det er klart.
 
Jeg har gått både privat og offentlig, men kun blitt gravid offentlig, så da gjør det ikke noe at det er litt samlebånd-følelse. :p (Fikk førstemann etter offentlig behandling, og gravid med tvillinger nå etter offentlig behandling. :cool:) Jeg synes egentlig jeg har blitt veldig godt tatt vare på offentlig. :) Men de har litt mer firkanta regler, det er klart.

Hvis resultatet er baby, så skal jeg ikke si så mye på det :)
Men at de er så strikt er skummelt.
Jeg skal gjøre mitt beste :)

Fikk du inn 1 eller 2 egg`?
 
Kjempe bra :D
Jeg har gått 5658 skritt i dag, men har igjen en tur med hundene :)
Jeg skulle ha gått mer jeg også. Men fornøyd med dagens :)
Alt over 5000 er jeg fornøyd med.
 
Jeg gikk opp 8 kg på den første runden med stimulering + to fryseforsøk. Da havna jeg over grensa! Har gått litt ned i ettertid, så er akkurat under St Olavs grense på 32. Har blitt veid på alle kontroller under stimulering, husker ikke på fryseforsøkene i vår. Ble ikke veid på kontrollen for dette forsøket, og da lå jeg akkurat på 31. Vet ikke om en uke i Frankrike med makroner og croissanter har hjulpet på akkurat, håper ingen veier meg før innsett :p

Prøver å holde et sunt kosthold og være i aktivitet, men i våres var jeg så dårlig av hormoner hele tiden at jeg stort sett lå på sofaen i seks måneder :oops:
 
Hvis resultatet er baby, så skal jeg ikke si så mye på det :)
Men at de er så strikt er skummelt.
Jeg skal gjøre mitt beste :)

Fikk du inn 1 eller 2 egg`?

Skjønner at det er skummelt. :confused:
Jeg fikk inn to nå siste gang. :)
 
Back
Topp