Skravletråd

Ja da må de bytte tester! De skal jo jekke andre so, trenger medisiner og.





Bæring av barn bør ikke ha så mye å si, med mindre man er i en risikogruppe av noe slag (eller har veldig dårlig bekken i svangerskap da)

I Norge er vi kanskje veldig laidback på slikt? xD





Jeg er det xD Jeg er ikke ved IKM enda heller da. Det er IKM datoen min til fredag :p

Helt grusomt :nailbiting:, og åtte sånne uker til, minst :wideyed:
 
Helt grusomt :nailbiting:, og åtte sånne uker til, minst :wideyed:


uff ja... jeg husker når jeg lå på sykehuset i 1. trimester og var livredd for å miste. Følte at all kjempingen da ikke ville vært verdt det. og var jo kjempe nervøs. Og ALLE måtte jo vite at jeg var gravid og siden jeg var på sykehus. Får liksom ikke holde det hemmelig til man er trygg heller...
 
uff ja... jeg husker når jeg lå på sykehuset i 1. trimester og var livredd for å miste. Følte at all kjempingen da ikke ville vært verdt det. og var jo kjempe nervøs. Og ALLE måtte jo vite at jeg var gravid og siden jeg var på sykehus. Får liksom ikke holde det hemmelig til man er trygg heller...

Hva hadde skjedd? Lå du lenge? Begynner å ha lyst til å fortelle nå, men må nok holde det hemmelig litt til. Skal på langhelgstur med mamma, tante og kusine i slutten av november, og de kommer til å skjønne det med én gang om jeg ikke tar en øl på flyplassen alt :p Tar meg stort sett en øl så ofte jeg har sjans. Angrer på det nå :jokercolor Hvor lenge tror du at du klarer å holde det hemmelig?
 
Eg er litt motsatt eg. De nærmeste vet det alt for vist det går gale så synes eg det er greit de vet det å. Var hvertfall greit no sist eg mistet. Og på jobben må eg fortelle det med en gang grunnet tilrettelegging. Men ja er jo redd for å miste igjen men då vet no folk korfor vist eg blir nedfor og aderledes :Heartpink
 
Hva hadde skjedd? Lå du lenge? Begynner å ha lyst til å fortelle nå, men må nok holde det hemmelig litt til. Skal på langhelgstur med mamma, tante og kusine i slutten av november, og de kommer til å skjønne det med én gang om jeg ikke tar en øl på flyplassen alt :p Tar meg stort sett en øl så ofte jeg har sjans. Angrer på det nå :jokercolor Hvor lenge tror du at du klarer å holde det hemmelig?


Jeg lå pga Hyperemesis Gravidarum.

Tror nok du ikke kan holde det skjult lenger når dere skal på turen. du kan skylde på antibiotika da? :p Da skal man helst ikke drikke. Trikset er å klage over det i lang tid i forveien så det ikke virker som en enkel ting å si :p


Jeg har fortalt det til noen venninner. De som visste vi prøvde. Håper å kunne holde det skjult litt til, men da må formen min holde seg. Får perioder nå på dagen jeg blir ganske så kvalm og sliten. og så plutselig kjenner jeg meg som før litt og så tilbake til kvalme igjen.

Skulle helst holdt det hemmelig for familie til jeg hadde fått tatt en tidlig ul for å se hjertet slå. Det hade vært ideelt. Sist ble jeg betydelig dårlig før det og :( Sist hadde jeg IKM den 16 oktober. så 10 dager forskjell fra da til nå. Innen 4 nov den gang var jeg sykemeldt og på dagbehandling på sykehus, og da tok det ikke mange dagene etter det før jeg lå inne.

Jeg håper på et bedre svangerskap nå da
 
Jeg lå pga Hyperemesis Gravidarum.

Tror nok du ikke kan holde det skjult lenger når dere skal på turen. du kan skylde på antibiotika da? :p Da skal man helst ikke drikke. Trikset er å klage over det i lang tid i forveien så det ikke virker som en enkel ting å si :p


Jeg har fortalt det til noen venninner. De som visste vi prøvde. Håper å kunne holde det skjult litt til, men da må formen min holde seg. Får perioder nå på dagen jeg blir ganske så kvalm og sliten. og så plutselig kjenner jeg meg som før litt og så tilbake til kvalme igjen.

Skulle helst holdt det hemmelig for familie til jeg hadde fått tatt en tidlig ul for å se hjertet slå. Det hade vært ideelt. Sist ble jeg betydelig dårlig før det og :( Sist hadde jeg IKM den 16 oktober. så 10 dager forskjell fra da til nå. Innen 4 nov den gang var jeg sykemeldt og på dagbehandling på sykehus, og da tok det ikke mange dagene etter det før jeg lå inne.

Jeg håper på et bedre svangerskap nå da
Slet mye med kvalme selv forje svangerskap men slapp innlegelse så min fulle sympati og håper du slipper st det blir like gale denne gang :Heartpink
 
Slet mye med kvalme selv forje svangerskap men slapp innlegelse så min fulle sympati og håper du slipper st det blir like gale denne gang :Heartpink


takk. håper jeg og. sist levde jeg på Zofran. Jeg holdt på å få CVK for å gi ernæring også. Så håper på et bedre svangerskap nå.


Å herregud.. tenk at jeg skal gjøre dette igjen! :O

Og tenk at vi igjen skal holde en nyfødt <3
 
takk. håper jeg og. sist levde jeg på Zofran. Jeg holdt på å få CVK for å gi ernæring også. Så håper på et bedre svangerskap nå.


Å herregud.. tenk at jeg skal gjøre dette igjen! :O

Og tenk at vi igjen skal holde en nyfødt <3

Høres ikkje kjekt ut. Får håpe med forbygging og erfaring fra tidligere at dett blir bedre. Men ja er en fin premie i enden altså :love7
 
Ah, det har jeg ikke hørt om. Det anbefales jo å fortsette å trene så lenge det ikke er noe galt :)
det er sant, men det er øvelser man skal unngå der også... Blir litt usikker. Men tenker det er jo greit pga alle må jo bære barnet sitt. Samtidig sier man så forskjellig.
 
Eg er litt motsatt eg. De nærmeste vet det alt for vist det går gale så synes eg det er greit de vet det å. Var hvertfall greit no sist eg mistet. Og på jobben må eg fortelle det med en gang grunnet tilrettelegging. Men ja er jo redd for å miste igjen men då vet no folk korfor vist eg blir nedfor og aderledes :Heartpink
Samme her. Har sagt det til flere allerede. Om det går galt så må omkretsen tåle det også. Jeg jobber så tett på folk at kan nesten ikke velge det vekk.
 
Jeg lå pga Hyperemesis Gravidarum.

Tror nok du ikke kan holde det skjult lenger når dere skal på turen. du kan skylde på antibiotika da? :p Da skal man helst ikke drikke. Trikset er å klage over det i lang tid i forveien så det ikke virker som en enkel ting å si :p


Jeg har fortalt det til noen venninner. De som visste vi prøvde. Håper å kunne holde det skjult litt til, men da må formen min holde seg. Får perioder nå på dagen jeg blir ganske så kvalm og sliten. og så plutselig kjenner jeg meg som før litt og så tilbake til kvalme igjen.

Skulle helst holdt det hemmelig for familie til jeg hadde fått tatt en tidlig ul for å se hjertet slå. Det hade vært ideelt. Sist ble jeg betydelig dårlig før det og :( Sist hadde jeg IKM den 16 oktober. så 10 dager forskjell fra da til nå. Innen 4 nov den gang var jeg sykemeldt og på dagbehandling på sykehus, og da tok det ikke mange dagene etter det før jeg lå inne.

Jeg håper på et bedre svangerskap nå da
krysser fingre for et annet svangerskap for deg denne gangen<3
 
Postet digitale testen min i innlegget graviditetstestene våres.

Den viste gravid 2-3. Det er vel bra dagen før ikm? :)
 
Eg er litt motsatt eg. De nærmeste vet det alt for vist det går gale så synes eg det er greit de vet det å. Var hvertfall greit no sist eg mistet. Og på jobben må eg fortelle det med en gang grunnet tilrettelegging. Men ja er jo redd for å miste igjen men då vet no folk korfor vist eg blir nedfor og aderledes :Heartpink

Jeg tenker litt likt. Har fortalt det til mine nærmeste venninner og til søstra mi. Skal fortelle det til foreldre og svigers til uka. Men kjente jeg trengte å vente litt. For telegrafen kommer til å gå fort når svigermor får greie på det. Men kan heller ikke vente etter at mamma vet det. For da blir det rama lama drama...!
 
Har fortalt det til noen venner og en god kollega for å ha litt «backup» rundt det, storebroren min får nok også vite det tidlig siden vi trenger dem til barnevakt om noe skulle skje. Foreldrene våre derimot får nok neppe vite det før rundt jul, orker ikke det styret før vi vet det går bra :hilarious:
 
Her vet bare sambo og legen det. Måtte snakke med han og forhøre meg mtp astmaen.
Må si jeg håper jeg slipper unna kvalmen og å henge over doskåla. Men vet vel at det kommer, håper bare det enda tar noen uker så jeg slipper å fortelle det enda. Kjenner jeg må mote meg litt opp mtp eventuelle negative reaksjoner siden det er nr 4. Jeg bare håper at folk ikke sier noe veldig sårende for barnet er så ønsket og velkommen - og jeg vet vi all få det veldig fint sammen, selv om sambo jobber borte...
Er spent på kommende uker også mtp at jeg mistet en gang før. Noen som har erfaring og vet om man kan få tidlig ul når man går og er så nervøs/redd mtp tidligere? Selv om man har fått et frisk barn etter den hendelsen?
 
Ting går ikke akkurat fort om dagen nei..

Skulle rydde en skuff med klær og brette det tok 20 min. Men ble så uggen at jeg bare vil legge meg ned.

Ikke akkurat i form til å ta meg en joggetur nå kjenner jeg xD
 
Ting går ikke akkurat fort om dagen nei..

Skulle rydde en skuff med klær og brette det tok 20 min. Men ble så uggen at jeg bare vil legge meg ned.

Ikke akkurat i form til å ta meg en joggetur nå kjenner jeg xD

Hehe eg har satt på en klesvask og det var egentlig nokk for en stund så nei inge joggetur akkurat no nei :hilarious:
 
Back
Topp