Skravletråd

Når tenker dere som har flere barn, om når de skal få vite om dette? De fikk vite det tidlig forrige gang, for de to eldste er så store at de skjønner det også om man skulle miste, men nå er jeg usikker på om jeg skal si det til dem. Har ikke sagt det til fler enn 2 venninner, hun ene fikk vite det pga det var hun som sa jeg burde ta en test
Jeg taar det litt som det kommer.. men kanskje når magen synes..Vet ikke riktig...Min er bare to år, så hun må nok ha noe konkret.
 
Mine er 8,5 Og 3. Veldig usikker på når vi skal fortelle det. Blir ikke før 12 uker hvertfall. Regner med jeg får mage temmelig fort og problemer med bekkenet så kan nok ikke vente for lenge
 
Barna mine er 7 og 4. Usikker på hvor lenge jeg klarer å holde det skjult om jeg blir like dårligi dette svangerskapet og.

Jeg vil samtidig ikke at de skal forbinde svangerskap med at da blir man syk. Spesielt datteren min på 7 som nok da aldri vil ønske å få barn som voksen om hun knytter det sammen xD

Hpper å kunne vente til uke 12 ihvertfall med å fortelle barna.

Folk rundt er jeg usikker på. Noen få venninner vet det.

Men usikker på familie. Svogeren og svigerinna må kanskje vite det for å hjelpe oss (de bor i nærheten)

Moren min ønsket ikke at jeg skulle få flere barn fordi hun selv blir så redd for meg og fødselen osv :rolleyes: så vil liksom ikke si noe til henen før om litt så jeg slipper maset hvis det ikke går veien. Nå satser jeg jo selvsagt på at det går veien da!

Hos legen nå med urinprøve og samtale. Ikm til fredag. Men må starte forebyggende tidlig.
 
Uff bekkenet ja... håper det holder bedre denne gangen!
 
Testene hos legen idag var negative da.. både tidlig og vanlig.

Skikkelig nedtur når testene gjemme vider strek. Og også på to forskjellige merker.

Urinprøven jeg tok med idag tillegen var den samme jeg teste fra idag morges selv..

Jeg vet jo at testene hjemme er positive, men var skikkelig nedtur å få negativ hos legen.

Tilbake på fredag for ny test
 
Testene hos legen idag var negative da.. både tidlig og vanlig.

Skikkelig nedtur når testene gjemme vider strek. Og også på to forskjellige merker.

Urinprøven jeg tok med idag tillegen var den samme jeg teste fra idag morges selv..

Jeg vet jo at testene hjemme er positive, men var skikkelig nedtur å få negativ hos legen.

Tilbake på fredag for ny test
Det var jo litt merkelig at testene hos legen var negative, men ikke de som du har tatt hjemme. Er det vanlig at det kan skje? Men at du faltisk er gravid?
 
Det var jo litt merkelig at testene hos legen var negative, men ikke de som du har tatt hjemme. Er det vanlig at det kan skje? Men at du faltisk er gravid?


Ja syntes jeg også.. er jo 3 tester her (to merker) som var positive her og har hatt dynlig strek.

Men kanskje det er noe med måten den er tatt på hos legen? De bruker en pipette greie og drypper på testen. Så kanskje det blir veldig lite konsentrert?

Jeg aner faktisk ikke.. og symptomer har jeg nok av..
 
9 dpo nederst ved ringen så 10 og så 11 dpo
 

Vedlegg

  • 20181023_182654.jpg
    20181023_182654.jpg
    452 KB · Visninger: 54
Den er soleklar positiv alle 3 egentlig:)Du får stole på hjemmetestene og magefølelsen din. Den er nok positiv hos legen npr du skal ditt litt senere igjen


Ja satser på det. Ny test når jeg står opp :)
 
12 eller 13 dpo idag. Tror testene dems må være noe tull hos legen. Denne er jo klart sterkere enn igår også!

Ble litt bekymret igår, men kjenner meg mer optimistisk nå!

15403594805366545482322078537120.jpg
 
nei den synesj eg var ganske klar selv. Digitaltest imorgen, og levere ny urinprøve på legekontoret på fredag. Hvis den fortsatt blir negativ da så ler jeg xD
Du er jo helt klart normalt gravid, de øker jo jevnt og trutt.
utrolig snålt at du får negativ hos legen. Ta med deg denne siste til legekontoret... Er jo helt krise om de har dårlig tester der... pg a enkelte medisiner skader foster så man tar en test slik at man ikke gjør noe galt.
 
Hva gjøre dere ang bæring av de barna dere har fra før. Jeg bærer rundt på min toåring både hjemme og ute på forskjellige ting/bhg etc. ?
 
Hva gjøre dere ang bæring av de barna dere har fra før. Jeg bærer rundt på min toåring både hjemme og ute på forskjellige ting/bhg etc. ?

Fortsetter å bære :) Eller tenkte du på noe spesielt? Bærer jo endel på armen, men prøver å bære mest i bæresele :)
 
Fortsetter å bære :) Eller tenkte du på noe spesielt? Bærer jo endel på armen, men prøver å bære mest i bæresele :)
aha, bæresele er jo null problem. Tenkte bære på armen ja.. pga eks i Danmark og Spania er det anbefalt og ikke løfte mer en 12 kg og helst ikke mer enn 4-5 kg daglig gjentatte løft. Også bare legger jeg merke til at jeg bærer sikkert minst 20 ganger i løpet av dagen.. inn og ut av bilen, opp og ned trappen .. i butikken,, i dag på marked.. osv osv...
 
aha, bæresele er jo null problem. Tenkte bære på armen ja.. pga eks i Danmark og Spania er det anbefalt og ikke løfte mer en 12 kg og helst ikke mer enn 4-5 kg daglig gjentatte løft. Også bare legger jeg merke til at jeg bærer sikkert minst 20 ganger i løpet av dagen.. inn og ut av bilen, opp og ned trappen .. i butikken,, i dag på marked.. osv osv...

Ah, det har jeg ikke hørt om. Det anbefales jo å fortsette å trene så lenge det ikke er noe galt :)
 
Du er jo helt klart normalt gravid, de øker jo jevnt og trutt.
utrolig snålt at du får negativ hos legen. Ta med deg denne siste til legekontoret... Er jo helt krise om de har dårlig tester der... pg a enkelte medisiner skader foster så man tar en test slik at man ikke gjør noe galt.



Ja da må de bytte tester! De skal jo jekke andre so, trenger medisiner og.



Hva gjøre dere ang bæring av de barna dere har fra før. Jeg bærer rundt på min toåring både hjemme og ute på forskjellige ting/bhg etc. ?

Bæring av barn bør ikke ha så mye å si, med mindre man er i en risikogruppe av noe slag (eller har veldig dårlig bekken i svangerskap da)

I Norge er vi kanskje veldig laidback på slikt? xD


Flere som er nervøse for å se på papiret etter å ha vært på do? :bag: Jeg som trodde dagene før ikm var slitsomme... :laughing8


Jeg er det xD Jeg er ikke ved IKM enda heller da. Det er IKM datoen min til fredag :p
 
Back
Topp