Skravletråd

Tja...litt usikker på om jeg gidder dette mer...[emoji849]
Etter en flink uke, også med mye trening, viser vekta +1,2 kg![emoji30][emoji13]
Og nei, det er IKKE muskler...
Ikke bestandig like lett å vite hvorfor.
Hva er det du spiser og drikker på en helt vanlig dag?

Ikke bestandig like lett å vite hvorfor.
Hva er det du spiser og drikker på en helt vanlig dag?

Frokost består av 1-2 Brisk med salami, gulost, majones, agurk og meierismør.
Lunsj blir gjerne 1 Brisk + 1 hardkokt egg og 1-2 skiver bacon.
Middag er rent kjøtt (kylling, hamburger, svin osv) med salat til. Noen ganger også litt blomkål eller brokkoli til.
Bruker Lifesum og registrerer alt jeg spiser, ligger på rundt 15 g karbohydrat daglig[emoji4]

Nå skal det sies at syklusen min er helt på bærtur for tiden...[emoji13] har ventet på tante rød i over 14 dager...(nei, er IKKE gravid[emoji12])
Mulig dette er en grunn til oppgang?

Edit: glemte drikke[emoji28] drikker en kopp te til frokost og lunsj, vann resten av dagen, og et glass Pepsi Max på kveldstid[emoji4]

Frokost består av 1-2 Brisk med salami, gulost, majones, agurk og meierismør.
Lunsj blir gjerne 1 Brisk + 1 hardkokt egg og 1-2 skiver bacon.
Middag er rent kjøtt (kylling, hamburger, svin osv) med salat til. Noen ganger også litt blomkål eller brokkoli til.
Bruker Lifesum og registrerer alt jeg spiser, ligger på rundt 15 g karbohydrat daglig[emoji4]

Nå skal det sies at syklusen min er helt på bærtur for tiden...[emoji13] har ventet på tante rød i over 14 dager...(nei, er IKKE gravid[emoji12])
Mulig dette er en grunn til oppgang?

Edit: glemte drikke[emoji28] drikker en kopp te til frokost og lunsj, vann resten av dagen, og et glass Pepsi Max på kveldstid[emoji4]
Høres ikke så galt ut dette, muligens litt lite grønnsaker
Jeg spiser omtrent det samme som deg, bare at jeg spiser salat til lunsj.
Til middag spiser jeg det samme som resten av familien, men bytter ut ris, poteter og pasta med mer grønnsaker.

Mitt problem er at jeg har lett for å skli litt ut i helgene.

Kan være TR ja, men har ikke du slitt med det en stund, har du vært hos legen og tatt hormon-prøver?

Høres ikke så galt ut dette, muligens litt lite grønnsaker
Jeg spiser omtrent det samme som deg, bare at jeg spiser salat til lunsj.
Til middag spiser jeg det samme som resten av familien, men bytter ut ris, poteter og pasta med mer grønnsaker.

Mitt problem er at jeg har lett for å skli litt ut i helgene.

Kan være TR ja, men har ikke du slitt med det en stund, har du vært hos legen og tatt hormon-prøver?

Jo jeg har hatt tullesyklus i lang tid[emoji13] den har i grunn vært veldig kort, 18-20 dager.. men nå nærmer vi oss 40 dager liksom[emoji849]
Har ikke tatt hormon-prøver...burde kanskje vurdere en tur til legen?

Jo jeg har hatt tullesyklus i lang tid[emoji13] den har i grunn vært veldig kort, 18-20 dager.. men nå nærmer vi oss 40 dager liksom[emoji849]
Har ikke tatt hormon-prøver...burde kanskje vurdere en tur til legen?
Etter hva jeg kan huske har du hatt veldig korte sykluser og lange og ujevne blødninger.
Tror det kanskje kan være en idé.
Hormontull kan også gi uforklarlig vektøkning, og det har du også slitt litt med

Enkelte uker går man ned, andre litt ned.
Det å gå opp en uke er ingen krise, det viktigste er at man totaltsett går ned.
Masse lykke til med veiingen på mandag

Helt sant! Jeg følger ei fra USA som har gått ned sykt mye. Hun skrev en liste for hvorfor man ikke går ned i vekt, den så sånn her ut:
1. Vannet slipper ikke kroppen
2. Man spiser for mange kalorier
3. Man spiser for mange kalorier
4. Man spiser for mange kalorier
5. Man spiser for mange kalorier
6. Man spiser for mange kalorier
7. Man spiser for mange kalorier
8. Man spiser for mange kalorier
9. Man spiser for mange kalorier
10. Man trener for lite

Det stemmer for meg, og jeg vet det godt. Jeg har tidligere gått ned 15kg på 20uker og vet at det går opp og ned, så det bekymrer meg ikke så lenge jeg ikke går mer opp enn ned!
Dessuten har jeg ikke fått gjort noe siden onsdag sist uke, pga ryggen har tatt kvelden. Klarer nesten ikke ta jentungen opp av senga. Jeg har to puter i ryggen med litt lite væske og tre virvler med slitasje. Det er mye av grunnen til at jeg behøver å trene opp kroppen og å gå ned i vekt.

Helt sant! Jeg følger ei fra USA som har gått ned sykt mye. Hun skrev en liste for hvorfor man ikke går ned i vekt, den så sånn her ut:
1. Vannet slipper ikke kroppen
2. Man spiser for mange kalorier
3. Man spiser for mange kalorier
4. Man spiser for mange kalorier
5. Man spiser for mange kalorier
6. Man spiser for mange kalorier
7. Man spiser for mange kalorier
8. Man spiser for mange kalorier
9. Man spiser for mange kalorier
10. Man trener for lite

Det stemmer for meg, og jeg vet det godt. Jeg har tidligere gått ned 15kg på 20uker og vet at det går opp og ned, så det bekymrer meg ikke så lenge jeg ikke går mer opp enn ned!
Dessuten har jeg ikke fått gjort noe siden onsdag sist uke, pga ryggen har tatt kvelden. Klarer nesten ikke ta jentungen opp av senga. Jeg har to puter i ryggen med litt lite væske og tre virvler med slitasje. Det er mye av grunnen til at jeg behøver å trene opp kroppen og å gå ned i vekt.
Uff da det høres ikke godt ut, hvordan har du tenkt til å trene?
Ingen sier at man trenger hardtrening, det som er viktigst er å holde seg i bevegelse.
For meg gjorde det underverk for rygg og bekken å gå turer i ulendt terreng.
Brukte skogen her oppe veldig aktivt og rygg og bekken ble overraskende raskt bedre.
Nå kan jeg løpe på asfalt, det trodde jeg virkelig aldri jeg ville kunne.

Personlig ser jeg ikke noe mål i å gå ned alt for fort, man brukte tid på å legge på seg, og man trenger tid til å gå ned også.
Samtidig det som hjelper i lengden er ikke en slankekur, men en livsstilsendring, og dersom man endrer livsstilen sin trenger man tid på å få den ordentlig innarbeidet slik at man ikke faller tilbake på gamle (u)vaner når målet er nådd...

Har selv gått ned 35 kg på 2,5 år nå, og har ingen planer om å veie over 100 kg igjen.

Uff da det høres ikke godt ut, hvordan har du tenkt til å trene?
Ingen sier at man trenger hardtrening, det som er viktigst er å holde seg i bevegelse.
For meg gjorde det underverk for rygg og bekken å gå turer i ulendt terreng.
Brukte skogen her oppe veldig aktivt og rygg og bekken ble overraskende raskt bedre.
Nå kan jeg løpe på asfalt, det trodde jeg virkelig aldri jeg ville kunne.

Personlig ser jeg ikke noe mål i å gå ned alt for fort, man brukte tid på å legge på seg, og man trenger tid til å gå ned også.
Samtidig det som hjelper i lengden er ikke en slankekur, men en livsstilsendring, og dersom man endrer livsstilen sin trenger man tid på å få den ordentlig innarbeidet slik at man ikke faller tilbake på gamle (u)vaner når målet er nådd...

Har selv gått ned 35 kg på 2,5 år nå, og har ingen planer om å veie over 100 kg igjen.

Planen er først å bli «smertefri». Fysioen sier jeg må tøye og tøye ryggen, den er for stram i muskulaturen i sete og korsrygg(mens alle andre ledd i kroppen er hypermobile utenom albu, så jeg får ikke diagnose). Så, ja, planen er å bli smertefri så sant det går, også skal jeg ta opptrening av ryggen sakte. Jeg har fått øvelser jeg skal trene, men jeg skulle avvente nå. Jeg prøver å komme meg ut for å gå, men det er så vanvittig vont. Fikk noe smertestillende fra lillesøster som hun fikk når hun knakk albuen, så de tar en del av smertene.

Jeg har heller ikke noe behov for å gå ned i vekt superfort! Jeg håper bare at jeg er under 100(27kg) på to år. Uvanene er det vi jobber med nå. Det er vanskelig å ikke falle ut!

Back
Topp