Hvilke tester er BEST og mest pålitelig?

Selda

Glad i forumet
Tok en OneStep test idag fra (ebay) og den var negativ, men greit nok. Men kontrollstreken var også svak/dårlig.
Er de veldig dårlige?

Skal teste på fredag (1 dag før IKM) og jeg vil ta en test som gir meg et pålitelig svar :-)
Er det kun CB som er best? Syns de er så dyre...

Har god erfaring med rfsu test tidlig, den har slått seg vrang 1 gang med meg, men da gjorde jeg testen feil.
Ellers A1 testen. Cb er full av skygge streker, så de holdt jeg med unna. Av bestill tester så er make sure fra komplettapotek, og babyplan testene pålitelig. De har aldri gitt meg skygge eller falsk strek.

Har god erfaring med rfsu test tidlig, den har slått seg vrang 1 gang med meg, men da gjorde jeg testen feil.
Ellers A1 testen. Cb er full av skygge streker, så de holdt jeg med unna. Av bestill tester så er make sure fra komplettapotek, og babyplan testene pålitelig. De har aldri gitt meg skygge eller falsk strek.

Takk for info :-)

Kanske skal kjøpe et par rsfu å ha til helga, de er jo ganske rimelige :-)

Kaster de ebay-testene, leser jo nå på nett at de er upålitelige... Får vel det man betaler for - gratis ish :happy8

Har aldri hatt problemer med eBay-testene. Bestiller fra UK.

Hmm... Testene jeg har er fra Kina

Rart med så ulike erfaringer på samme tester...

Rfsu er søppel for min del, aldri hatt problemer med skygge på cb. Babyplans sine funker bra for meg men kjøpte noen p eBay som var bare søppel. De kan du se i dagboken min.

Tenkte på CB og rfsu

Ah..
men mange ulike tester blant de og.
Jeg brukte RFSU test ofte sist jeg var gravid og de var svake leeeenge.
I tillegg viste de positivt når jeg helt garantert ikke hadde et snev hcg i kroppen.
Cb har jeg ikke prøvd :)

CB digital og make sure/babyplan er de jeg synes er mest pålitelige. :) Strimlene holder i massevis - man må ikke ha stavene.

Hvis man er gravid og har godt med HCG i urinen duger nok de fleste testene. Lloyds Pharmacy slo ut knallpositivt da jeg var gravid, mens de er helt håpløse å bruke ved en kjemisk der HCG er veldig lav.

CB digital og make sure/babyplan er de jeg synes er mest pålitelige. :) Strimlene holder i massevis - man må ikke ha stavene.

Hvis man er gravid og har godt med HCG i urinen duger nok de fleste testene. Lloyds Pharmacy slo ut knallpositivt da jeg var gravid, mens de er helt håpløse å bruke ved en kjemisk der HCG er veldig lav.
Hva betyr kjemisk?

Hva betyr kjemisk?
Kjemisk graviditet - et egg som streifer forbi såpass at du får en positiv test, før det «skylles ut» med menstruasjonen igjen og testene blir negative. Mange oppdager ikke kjemiske graviditeter fordi de ikke tester tidlig. Tester man før IKM kan man oppleve slike.

Last edited:
Hva betyr kjemisk?

Kjemisk graviditet betyr igrunn at man kan kun påvise det med blodprøve. Egget fester seg (ellers hadde man ikke produsert hcg) men det er ikke levedyktig og kroppen støter det fra seg. Man kaller det gjerne det fram til uke 5-6, da man ikke kan se graviditeten på ultralyd før det :)

Jeg har de fra eBay, funker fjell her. Så bruker jeg å kjøpe fra CB etter jeg har fått positiv eBay test bare for å være sikker og få uke tallet.

CB er de som jeg synes er best. De har vist tidlig positiv hos meg og aldri fått skyggestrek. Men så er det jo prisen, da...
RFSU har elendig rykte på seg, så jeg har aldri prøvd dem.
Jeg bruker babyplan tidlig til å slukke testetøsa i meg. I tillegg har jeg noen tester fra Wish som har overrasket meg veldig! De er gode! OneStep har jeg hørt skal ha mye hcg for å slå ut.
Håper du finner en test som er rimelig og som passer for deg :)

Testene fra eBay gir veldig ofte skyggestreker etter min erfaring, også erfart å få positiv på de når de har gått ut på dato. Men de blir jo positive når en er gravide så har en det i bakhode er det et rimelig alternativ :)

Liker clearblue sin som gir kryss veldig godt, og etter min erfaring de som har slått tydeligst/tidligst ut hos meg :)

Back
Topp