Bruk av soverom uten vindu

For at det skal være godkjent som soverom, må det være rømningsvei. Vi måtte sette inn vindu for at det skulle bli godkjent.
 
Det er ulovlig.
Og hadde ikke turt heller.
 
tenker ulovlig...
 
Hadde ikke vært aktuelt for meg. Da får babyen/barnet sove på foreldrenes soverom til evt nytt hus/større leilighet med godkjente soverom med vindu [emoji5]
 
Som de andre skriver: viktig med rømningsvei, ellers ok med et lite rom i en periode :)
 
Hvis rommet er naborommet deres så ser jeg ikke helt problemet (kanskje litt dårlig luft?).

En 6 mnd gammel baby har jo ikke sjans å rømme ut selv, og vil jo måtte ha bistand i tilfelle brann..
 
Hvis rommet er naborommet deres så ser jeg ikke helt problemet (kanskje litt dårlig luft?).

En 6 mnd gammel baby har jo ikke sjans å rømme ut selv, og vil jo måtte ha bistand i tilfelle brann..
Ja, men om du kommer deg inn på rommet for å redde baby, og veien ut blir blokkert, har du ingen annen mulighet til å komme deg ut.
 
Hvis rommet er naborommet deres så ser jeg ikke helt problemet (kanskje litt dårlig luft?).

En 6 mnd gammel baby har jo ikke sjans å rømme ut selv, og vil jo måtte ha bistand i tilfelle brann..

Men hvis rommet er utilgjengelig fra innsiden så tipper jeg at brannvesenet er villige til å gå inn og hente babyen via vinduet.. Og det blir jo vanskelig hvis det ikke er vindu. Man reduserer jo muligheten til å overleve ganske mye ved å fjerne en av to rømningsveier.
 
Sniker. Vi har bygget nytt hus, og i bodene våre er det avtrekk og ikke tilluft. På soverom skal det være tilluft.
 
Nei, det synes jeg ikke er forsvarlig...
 
Back
Topp