Kaller du deg tante til venners barn??

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Overskriften sier kanskje sitt hva heg spør om..

Synes det er veldig mange som kaller seg tante til venners barn.. synes det er både teit og litt barnslig. Forvirrende for barna.

Overskriften sier kanskje sitt hva heg spør om..

Synes det er veldig mange som kaller seg tante til venners barn.. synes det er både teit og litt barnslig. Forvirrende for barna.
Hvorfor er det barnslig? Noen Jar bedre kontakt med venner enn familie og derfor blir de som slektninger å regne

Nei det gjør jeg ikke. Synes det er tåpelig egentlig, for de kaller seg gjerne tante/tulletante det første året å gjerne åpenlyst på facebook etterfulgt av masse <3<3, men så dabber det av etter en liten stund.

Nei.
Jeg er da ikke tante til dem...

Nei. Men skjønner de som ikke har søsken og dermed ikke kan blir ekte tante, og har en nær nær venninne. Så sier man tante....trenger ikke være forvirrende eller teit .

Skjønner ikke hvordan det er mer forvirrende at jeg er tante til noen venners barn, enn det er med alle disse nye samboerne søsteren til mannen min skaffer seg.

Hun noen få jeg føler en tanterolle til. Ungene til bestevenninna mi feks. Eldste i den familien er 15 nå. Han kaller meg tante med største selvfølgelighet.

Skjønner ikke hvordan det er mer forvirrende at jeg er tante til noen venners barn, enn det er med alle disse nye samboerne søsteren til mannen min skaffer seg.

Hun noen få jeg føler en tanterolle til. Ungene til bestevenninna mi feks. Eldste i den familien er 15 nå. Han kaller meg tante med største selvfølgelighet.
Tror nok det er mer ille med alle nye stefedre som kommer og går

Nei det gjør jeg ikke. Synes det er tåpelig egentlig, for de kaller seg gjerne tante/tulletante det første året å gjerne åpenlyst på facebook etterfulgt av masse <3<3, men så dabber det av etter en liten stund.

Nettopp... spesielt på fb etterfulgt av ❤️❤️❤️

Jeg nekter ingen barn å kalle meg tante hvis de vil det.
Men jeg forteller heller ingen barn at de skal kalle meg tante uten at foreldrene har gjort det først.
Det gjelder nevøer og nieser også.

Nope, tante/onkel er kun mine og manns søsken.

Nei, er ikke noe som passer seg inn for oss.

Jeg har en bestevenninne gjennom 15 år hvor hennes familie ser på meg som familie og motsatt. Jeg omtales som «tante» til hennes to barn og hun omtales som «tante» til mine to barn. Hun er mer «tante» til mine barn enn min samboers søsken som det er lenge mellom hver gang vi har kontakt med.

Kunne vi fint ha gjort om vi ikke hadde hatt noe særlig til familie. Har egentlig ikke det, men han har to tanter.
De vennene jeg har som har andre venner som de kaller tante, de har lite kontakt med familien sin og heller ingen nøre søsken.
Ser virkelig ikke problemet.

Ser heller ikke problemet eller hvorfor andre skal bry seg om det.
Er jo ikke sånn at alle mister kontakt med venner
Kunne vi fint ha gjort om vi ikke hadde hatt noe særlig til familie. Har egentlig ikke det, men han har to tanter.
De vennene jeg har som har andre venner som de kaller tante, de har lite kontakt med familien sin og heller ingen nøre søsken.
Ser virkelig ikke problemet.

Ser heller ikke problemet eller hvorfor andre skal bry seg om det.
Er jo ikke sånn at alle mister kontakt med venner
Ikke jeg heller.
Man kan like gjerne miste kontakten med familie. Vi har feks måtte kutte kontaktenen med mye av samboers familie, dvs både tante og onkel for guttungen, og det har gått helt fint.
Guttungen kaller forresten fadderen sin, ene kompisen til samboer for onkel.

De jeg har sett gjøre det har god kontakt med sin egen familie, så ungene har flere tanter og onkler de vokser opp med. Jeg synes det er veldig spesielt, og kunne ikke tenkt meg å kalle meg tante for andre unger utenom min familie.

Venner er den familien man velger selv. [emoji173]

Om alle bare feier for sin egen dør, og slutter å kalle andre mennesker barnslige fordi de tar andre valg enn en selv, ville verden vært et bedre sted.

Jeg har to faddertantegull, og et tantegull. Og så har jeg sju stykker som er nieser/nevøer i blodet, men som jeg aldri har vært, og aldri kommer til å bli tante for.

Nei , gjør ikke det. Ungene har et nært forhold til tanter og onkler , og kaller kun de det. Hva andre gjør tenker jeg ingenting om. Bare koselig det i såfall

Er ikke alle som har familie og biologiske tanter og onkler! Eller så kan de bo så langt unna at man har lite kontakt! Om foreldrene da har venner som står en nærmere enn biologisk familie, så ser jeg overhode ikke problemet med at de kalles tanter/onkler! La nå det være opp til hver enkelt familie å velge dette![emoji5]

jeg kalles tante av mine fadderbarn, og det synes jeg bare er utrolig koselig[emoji5] jeg og mannen har ei søster hver! Min søster har bestemt seg for å ikke få barn! Søstra til mannen har tvillingjenter på 13 år, som jeg ble kjent med når de var 8! Mannen kalles onkel, og jeg kalles sporadisk tante! Føler mer at hans eks er mer tante for dem, da hun var tante for dem helt fra starten av! Så jeg føler jeg aldri kommer til å få «biologiske tantebarn»! Så da synes jeg det er veldig fint å få være tante for mine fadderbarn, som jeg har fulgt helt siden de ble født[emoji173]️

Last edited:
Back
Topp