Kaller du deg tante til venners barn??

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
En av mine eldste og nærmeste venninner har alltid omtalt meg som tante til sine barn og det synes jeg bare er koselig. Jeg er like glad i barna selv om vi ikke er i slekt, og jeg følger dem opp på lik linje med ungene til brødrene mine.

Å betegne en tittel, som i mine øyne sier noe om den rollen man er så heldig å ha i noens liv, som "barnslig" forstår jeg ingenting av. Er det ikke relasjonen som er viktig?

Jeg og ene veninna mi bestemte oss for på ungdomsskolen at vi skulle være tante til hverandres barn.
Det har vi holdt. Hun har 3 og jeg 2 barn og vi er tante til hverandres barn.
Dette er noe som hver familie må finne ut av hva som passer. Det kunne aldri falt med inn å kalle mine foreldres kjærester for morfar eller mormor for mine barn, min søster og min bestemor gjør det, men det blir for rart. Men vennskapet og inntrykket det vennskapet jeg har, har gjort på familien er nok til at denne venninnen er tante for mine barn, for hun har vært en så stor del av familien til den grad at hun kunne vært en søster for meg

Jeg og min bestevenninne er «tanter» for hverandres barn og det har føltes helt naturlig fra starten av. Vi har vært bestevenner siden vi gikk i 3.klasse og jeg ser på henne mer som en søster enn en venninne. Jeg er fadder til hennes barn og er genuint opptatt av dem i samme grad som mine «ekte» nevøer.
At ungen min har en ekstra trygg og god voksen i livet som elsker henne Inderlig, det ser jeg bare på som et stort pluss.

Ja kaller meg tante grusom, for jeg er så streng. Og bestevenninna mi kaller seg bestemor til mine 2, synes ikke det er barnslig i det hele tatt. Ungene synes det er kjempe morsomt.

Jeg kaller meg for tulltante NN til noen, men understreker veldig for barna at det er på tull :) kaller også et par venninner for tulletanter til sønnen, men d er fordi han skal vite at noen passer bedre på han enn andre av mine venninner :)

Nei. Men vi kusiner kaller hverandre tanter til våre barn

Har ikke gjort det selv, men det syns jeg folk skal få bestemme selv uten at det skal kalles teit og barnslig! Har selv en tante og onkel som ikke er det i «slektstreet» men de og deres barn står meg mye nærmere enn mine egentlige tanter/onkler og søskenbarn. Uten at det er noe uvennskap inne i bildet, det har bare vært sånn siden jeg og storebror var småbarn.

Min bestevenninne gjennom 20 år er "tante" og fadder for mine barn, hun er veldig glad i mine barn og de er veldig glad i henne. Vi ser henne oftere enn noen i vår familie, så for oss er det naturlig at hun er tante .

Jeg kaller og mine foreldre sine tanter og onkler for tante og onkel, til og med mine besteforeldre sine tanter og onkler ble kalt det
Vi har og en onkel i slekten som ikke er Onkel til noen, men alle kaller han for Onkel fordi han er så omtenksom og snill og så glad i alle rundt seg:)

Blir det naturlig for folk, så hvorfor ikke.
Gjør ikke det selv da jeg ikke har SÅ nære venninner. Kan godt skjønne hvorfor noen gjør det. :)

Nei, hadde ikke føltes naturlig for meg.
Barna mine har kalt tantebarnet mitt tante ved flere anledninger da :P
Vi er jevngamle, så føles vel mer naturlig at hun er tante enn søskenbarn

Ja, har en spesiell nær venninne og hun kalles tante av mine barn, synes det er helt naturlig og koselig.

Jeg gjør ikke det selv. Men der jeg kommer fra er det vanlig at barna sier tante og onkel til de eldre. Så jeg har spurt mine venner om det er greit at de blir kalt tante eller onkel. Og er det ikke greit så får de jo bruke navnene dems. Men jeg kaller meg ikke tante eller noe av meg selv uten at foreldrene til de barna eventuelt spør meg først.

Man velger selv tenker jeg.

Jeg har ett tantebarn på min side og samboer har 2 på sin side og vi blir kalt tante og onkel. Det samme gjelder for mitt barn som kaller de tante og onkel.

Jeg har 2 tanter som ikke har egne barn. Så vi kaller dem da beste pluss navnene dems. Så blir dem nesten som bestemor. Vi har god kontakt med dem og de satte veldig pris på det.

Nei, men syntes ikke det er teit at andre kaller seg for det eller blir kalt det :-) Noen har jo veldig nært forhold til familien til venninnen(e) sine. Hvis barna ikke har tanter/onkler, eller bor langt vekke fra de, mener jeg at det er helt innafor å være reservetante/-onkel.

Ikke selv. Men har et par venninner som selv ikke har mye kontakt med sin familie og derfor kaller meg tante❤️

Back
Topp