Skravletråd

Lavkarbo-scones[emoji16]

80 gr smør
120 gr gulost
4 store egg
120 gr mandler
120 gr valnøtter
1 ts bakepulver

Smelt smør, riv ost og pisk eggene lett med visp eller gaffel.
Mal mandler og valnøtter med en foodprossesor (evt finhakkes med kniv)
Tilsett smør, ost, nøtter og bakepulver i eggemassen. Tilsett litt vann om røren blir tørr.
Fordel røre i store muffinsformer. Stek midt i ovnen ved 180 grader i 15-20 minutter.

Jeg doblet oppskriften og fikk 15 scones[emoji1]
Tusen takk, de må prøves :)

I går, for første gang på 110 dager klarte jeg å ha en dag hvor jeg ikke klarte å komme over 10.000 skritt, og vil heller ikke klare det i dag, men pytt, pytt, slik er det vel å være syk :(

Vekta idag (med tante på besøk[emoji13]) viser - 0,9 kg![emoji16][emoji16] strålende fornøyd!

Så utrolig bra [emoji4]
Går fort for deg nå

Lavkarbo funker nok[emoji1]

Men du....jeg har kjøpt slike Ketostix for å måle urin[emoji4]
Jeg spiser max 8-10 gr karbo pr dag, men får ikke utslag på testene?[emoji849] kun «spor av»...
Hvor mye karbo spiser du? Og bruker du disse testene??

Lavkarbo funker nok[emoji1]

Men du....jeg har kjøpt slike Ketostix for å måle urin[emoji4]
Jeg spiser max 8-10 gr karbo pr dag, men får ikke utslag på testene?[emoji849] kun «spor av»...
Hvor mye karbo spiser du? Og bruker du disse testene??
Når tester du?
Den skal tas ca 3 timer etter dagens største måltid

For det første så kan det ta litt tid før man før ordentlig utslag, og ikke alle utskiller like mye ketoner i urinen.
Jeg legger vel på en 5-20 til vanlig..

Det at du bare får et svakt utslag betyr ikke nødvendigvis at du ikke er i ketose.

Når tester du?
Den skal tas ca 3 timer etter dagens største måltid

For det første så kan det ta litt tid før man før ordentlig utslag, og ikke alle utskiller like mye ketoner i urinen.
Jeg legger vel på en 5-20 til vanlig..

Det at du bare får et svakt utslag betyr ikke nødvendigvis at du ikke er i ketose.

Har i grunn testet på litt forskjellige tider av døgnet[emoji28]
3 timer etter det største måltidet blir rundt kl 1930 for meg det da[emoji4] skal teste det i morgen.

Back
Topp