Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Veslejinta

Forumet er livet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Junispirene24❤️
Jeg ser at det er tråder for andre sykehus her :)
Så tenkte kanskje at kanskje vi skal ha en også. Har ikke funnet en slik tråd for oss.
Om det allerede er, så kan denne slettes :oops:

Jeg starter på Synerella på tirsdag (om akkurat ei uke) og er fryktelig spent på tiden fremover.
Tida går fryktelig sakte mens man venter :wtf:

Er vi flere Riksen prøvere her, som har mye på hjertet, eller er det bare lille meg :happy: :oops:
Jeg har mye på hjertet, og får helt sikkert, enda mer etter hvert.
 
Heihei Jeg hører egentlig til på Riksen, men jeg hae tatt en liten pause fra prøverør da jeg tar noen tester og prøver å finne ut av ting. Ønsker deg masse lykke til[emoji169] Fint ar vi også fikk en slik tråd.
 
Heihei Jeg hører egentlig til på Riksen, men jeg hae tatt en liten pause fra prøverør da jeg tar noen tester og prøver å finne ut av ting. Ønsker deg masse lykke til[emoji169] Fint ar vi også fikk en slik tråd.

Hei hei :)
Har titta på de andre trådene og har savna en jeg også, så oppretta en, etter litt tenking :)

Tusen takk. Skikkelig spennende tider dette her.
 
Holder også til på Riksen for øyeblikket. Tenkte å bytte til Hausken om jeg ikke ble gravid nå men på forrige kontroll sa sa de at det nå er null kø for nytt forsøk. Kan altså starte rett på igjen om dette ikke går veien.

Hadde fjerde innsett på første IVF på søndag. Nå er det tomt i fryseren så håper virkelig at det endelig skal sitte. To negative og en kjemisk til nå så synes det skal bli vår tur[emoji846]
 
Riksen her og, har kontroll imorgen før sprøytestart etter 2 uker på spray, håper alt er som det skal imorgen så jeg kommer igang med sprøytene, er veldig spent! Aner ikke hva det egentlig er de ser etter på den kontrollen imorgen? Første forsøk så alt er jo veldig nytt, hodet blir proppfullt av tanker...mulig jeg kommer til å bombardere dem med spørsmål imorgen haha
 
Det er første på meg også, og kjenner at hodet mitt er fullt og :eek:
Men veldig godt når noe skjer kjenner jeg :woot:
Har du fått høre noe om hvordan sprøyter du skal gå på LittleMouse? Ikke hørt noe jeg, og ganske nysgjerrig kjenner jeg :oops:
 
Det er første på meg også, og kjenner at hodet mitt er fullt og :eek:
Men veldig godt når noe skjer kjenner jeg :woot:
Har du fått høre noe om hvordan sprøyter du skal gå på LittleMouse? Ikke hørt noe jeg, og ganske nysgjerrig kjenner jeg :oops:

Nei ikke fått noe info om det enda, antar det er Menopur men vet jo ikke...får beskjed imorgen regner jeg med. Var innom apoteket igår for å se om det lå noe resept på sprøyter enda men det gjorde det ikke. De sa de har noe på lager da, og at det som bestilles før 11 kommer samme dag, så er nok ikke noe problem å få tak i ihvertfall. Har time 9.30 imorgen så titter innom her etter det med oppdatering ;)
 
Jeg skal gå innom apoteket på Riksen dagen jeg har sprøyteopplæring jeg tenkte jeg :)
De er nok flinke til å tenke mengder jeg trenger, så jeg ikke kommer hjem med altfor mye, som bare blir liggende.
Så de har nok mer peiling enn lokalapoteket langt innpå bygda her :angelic:

Jeg håper at jeg får noe anna enn Menopur jeg. Høres så mye lettere ut med ferdig fylt penn, enn Menopur :oops:
 
Man skal ikke sove bort (sommar)natta har jeg hørt... 03.45 stod jeg opp :yuck:
Får vel prøve å få seg litt søvn igjen snart. Før jeg skal hente ei pakke (Nordpost sender pakker til en skikkelig bygdebutikk langt bort i "Der ingen kunne tru, at nokon kunne bu" borti her, istedenfor å sende de til nærmeste butikk :rolleyes:

Også skal vi på hytta i morgen, fem timer unna. Så må pakke også. Og første gang vi skal ha med oss andre på hytta.
Utenom svigers selv. Har bedt med mamma og stefaren min. Så har litt mye i hue nå :rolleyes::eek:

Og fem dager til jeg begynner på spray. Herregud, vi er snart i gang! :D
Og samboeren som skal farte på jobber i hele Norge, og får mange bortedøgn. Så jeg får nesten halve spray tida alene hjemme...
Tuller med han at han stikker av fra hormonbomba :p Men vi har vært sammen i 3 år og 3 måneder nå, vært prøvere i 2 år og snart 9 måneder. Og ti måneder av dem har jeg vært hormonbombe alt, med Clomifeen og Crinone :rolleyes:
Men eneste han har merka er at jeg har slitt med hetetokter :hilarious:
Så fortsettelse følger... :p Hvordan blir kroppen nå utover....
 
Hehe vært tidlig oppe idag jeg også, er vel spenningen før kontrollen... Spiller ikke så stor rolle for meg hvilke sprøyter det blir, er sykepleier så skal nok fikse det veldig greit uansett ;) Spent på hvordan kroppen blir framover jeg også...Har ikke merket så mye til sprayen men nå de siste dagene har jeg vært litt ekstra humørsyk:wacky:

Nei nå får jeg vel komme meg ut med hunden før det er på tide å dra til kontroll.
 
Heldig du, som er vant til sprøyter. Jeg liker dem ikke i det hele tatt. Så sliter litt på tanken. Også er jeg så skjelven på henda, så det å blande med sprøyte tror jeg kan ende litt, ehm, stygt :oops:
 
Jeg å skal starte opp på riksen nå [emoji4]
Vært på første samtale på Ullevål og skal på medisin samtale om 1 uke.
Gleder meg masse til å starte opp [emoji4]
 
Jeg å skal starte opp på riksen nå [emoji4]
Vært på første samtale på Ullevål og skal på medisin samtale om 1 uke.
Gleder meg masse til å starte opp [emoji4]
Så spennende :) For jeg skal også starte om ei uke, da er vi helt likt. Skal du ha nesespray eller rett på sprøyter? :D
 
Kontrollen idag gikk fint, skal starte med sprøyter imorgen og så er det kontroll neste onsdag. Legen ville ha litt tidlig kontroll siden jeg visstnok har veldig mange eggposer, mtp eventuell overstimulering. Jeg kunne velge helt fritt hvilken sprøyte jeg skulle ta så da valgte jeg gonal F siden den er enkel og grei. Puregon er også i penn. Spurte om det er noe forskjell erfaringsmessig på hvilken type man bruker men det spiller ingen rolle så han. Så du får helt sikkert velge en av pennevariantene Veslejinta :happy: Spent nå på å komme igang med sprøytene og på kontroll om en uke! :joyful:
 
Så bra :)
Jeg har skrevet en del med WCE om sprøyter og hun anbefalte Gonal-F :) Så håper på den.
Så håper jeg kan velge også. Det virker så enkelt med ferdigfylt penn, kontra blandingene.

Når begynner du på dem? Spennende med kontroller da, jeg også skal ha kontroll på dag 7 etter start på dem :)
 
Så bra :)
Jeg har skrevet en del med WCE om sprøyter og hun anbefalte Gonal-F :) Så håper på den.
Så håper jeg kan velge også. Det virker så enkelt med ferdigfylt penn, kontra blandingene.

Når begynner du på dem? Spennende med kontroller da, jeg også skal ha kontroll på dag 7 etter start på dem :)

Så bra, da er jeg glad jeg valgte Gonal F. Er veldig greit med sånne penner, er lett å håndtere. Har satt utallige doser med insulinpenner på pasienter så dette blir jo samme greia. Skal ta første dose imorgen kveld, den skal tas mellom 15 og 21 (jeg tipper det blir kl 19 for min del) så er det en dose daglig, 200 IE, fram til kontrollen neste onsdag.
 
Hører ikke til her, men sniker meg til å si at legen bestemmer vel hvilke sprøyter man skal på[emoji51][emoji4] Jeg fikk Gonal-F på Hausken fordi det var det som førte helt i mål. I Porsgrunn har jeg fått Menopur og en blanding av Menopur og Gonal-F. Aldri fått bestemme selv.
 
Hører ikke til her, men sniker meg til å si at legen bestemmer vel hvilke sprøyter man skal på[emoji51][emoji4] Jeg fikk Gonal-F på Hausken fordi det var det som førte helt i mål. I Porsgrunn har jeg fått Menopur og en blanding av Menopur og Gonal-F. Aldri fått bestemme selv.

Nei altså da jeg spurte legen idag hvilken jeg skulle ta sa han at det kunne jeg velge selv, det spilte ingen rolle hvilken av de tre jeg tar sa han ettersom jeg kunne gå på alle tre... Men det kan jo være det er individuelle forskjeller som gjør at noen helst må bruke en spesiell type, ikke vet jeg :confused013 Det er mannlig faktor hos oss, kan jo være noe som innvirker kanskje om det er kvinnelig faktor :confused004 Jeg må jo bare stole på legen og tro på det han sier. Håper det funker ihvertfall!
 
Fikk også vite idag at det blir ICSI. Vi har sperm på frys fra TESA og de gjør vist alltid ICSI når det er fryst sperm. Blir spennende...
 
Med eksen var vi i gang med TESA, men samboeren min nå er normal.
Kanskje vi med PCOS får noe eget. Men hadde vært gull å fått noe enkelt, som en ferdigfylt penn.
Krysse fingra for det :angelic: Vil ikke ha Menopur kjenner jeg... Høres så styr ut :rolleyes:
 
Back
Topp