Mammalivet med et lite hjerteplaster

GRATULERER så masse lenge på etterskudd :) :Heartblue For en skjønn liten skapning dere har fått, og så godt å se at han vokser og trives og at amminga går bra. Har vært helt umulig å logge inn i månedsvis, så jeg har ikke fått skrevet noe før nå. Og det med at dagene raser av sted skjønner jeg godt, synes jo min akkurat ble født, men han er akkurat blitt et halvt år:eek::hilarious:

Takk! Og her ser man hvor fort dagene flyr, en måned siden jeg skrev noe her sist. :p

Hvordan går det med dere? :)

Takk som spør. :Heartred Det går veldig bra med oss, Johannes vokser og trives og dagene flyr. Vi har vært på en ferietur til min familie, og Johannes har tilbakelagt 2 x 90 mil i bil (inkludert en time med ferge), med overnatting på campingplass og greier. Det gikk over all forventning. Hyppige pauser pga amming og lading av el-bil da, men han var stort sett tålmodigheten selv. :)

Nå begynner mannen på jobb igjen i morgen (æsj, en skulle fått ha flere måneder med permisjon sammen, men det er det vel ikke spesielt god økonomi i!) og hverdagen står for døra. Jeg må på sukkeravvenning og endre matvanene tilbake til det litt sunnere. Gruer meg mer til det enn at mannen begynner på jobb igjen, og det sier litt om avhengigheten. :knegg: Har meldt meg på slankekrigen her inne, så får vi se om ikke det gir litt ekstra motivasjon. :) Vil inn i turklærne mine igjen!
 
Takk! Og her ser man hvor fort dagene flyr, en måned siden jeg skrev noe her sist. :p



Takk som spør. :Heartred Det går veldig bra med oss, Johannes vokser og trives og dagene flyr. Vi har vært på en ferietur til min familie, og Johannes har tilbakelagt 2 x 90 mil i bil (inkludert en time med ferge), med overnatting på campingplass og greier. Det gikk over all forventning. Hyppige pauser pga amming og lading av el-bil da, men han var stort sett tålmodigheten selv. :)

Nå begynner mannen på jobb igjen i morgen (æsj, en skulle fått ha flere måneder med permisjon sammen, men det er det vel ikke spesielt god økonomi i!) og hverdagen står for døra. Jeg må på sukkeravvenning og endre matvanene tilbake til det litt sunnere. Gruer meg mer til det enn at mannen begynner på jobb igjen, og det sier litt om avhengigheten. :knegg: Har meldt meg på slankekrigen her inne, så får vi se om ikke det gir litt ekstra motivasjon. :) Vil inn i turklærne mine igjen!

Så flott å høre at alt er bra :)
Haha, kjenner meg igjen i sukkeravhengighet. Jeg ble alvorlig avhengig, særlig da H var 1-4 mnd, spiste mye på natt, gubben var borte på dagtid og det knapt var tid til å lage seg lunsj. Ble litt vel mye sjokolade, gitt :hilarious:
 
Så flott å høre at alt er bra :)
Haha, kjenner meg igjen i sukkeravhengighet. Jeg ble alvorlig avhengig, særlig da H var 1-4 mnd, spiste mye på natt, gubben var borte på dagtid og det knapt var tid til å lage seg lunsj. Ble litt vel mye sjokolade, gitt :hilarious:

Her er gubben nesten mer avhengig enn meg (i alle fall når det kommer til sjokolade) så vi har hatt skrekkelig dårlig innflytelse på hverandre siste ukene. XD Satser på det går seg til. Dag 1 uten godteri har gått ganske bra, selv om jeg kjenner litt på søthungeret nå. Det betyr nok egentlig at jeg heller er sulten tenker jeg.

Og jeg har trilla tur i nesten 2 timer i dag, i motbakker og ulendt terreng. Skikkelig støl nå, men har god samvittighet og fornøyde hunder. :D

I morgen skal jeg til fysioterapeut med J igjen. Spent på hva hun sier, jeg syns selv at han har blitt mye jevnere og ikke er så ekstrem til å ha hodet til bare en side. Har fortsatt en favorittside da, men ikke så utpreget som det var for noen uker siden.
 
Herlig å høre om mammalivet ditt
 
Tenk det, nå er det 12 uker siden jeg lå med lille Dings på brystet for første gang! Tiden går altså så innmari fort. Han er fortsatt blid, og nytt av uken er at han ler skikkelig og virkelig kommuniserer med lyder, smil og ansiktsuttrykk. Han er en skikkelig godklump, og så er han like glad i å sove som mammaen sin. Deilig. :Heartred Siste par dagene har han vært i seng til ca halv ti, og han sover gjerne til utpå formiddagen kun avbrutt av litt amming og kos/pludring.

Vi har hatt vegghengt stellebord på badet frem til i dag. Jeg så meg lei av kvaliteten på det, og det var rett og slett upraktisk når vi ikke kunne ha stellematta i det når vi lukka det igjen (måtte henge det på veggen ved siden av). I tillegg skulle det ingen ting til før det åpna seg selv, og en fikk seg et kakk i hodet eller skuldra. Jeg har surfa på finn etter stellebord, og i går kom det ut et stellebord fra Troll. Er en gammel modell av Troll lux mener jeg, med skuff under og to store hyller. Jeg styrta inn på badet med tommestokken, fant ut at det passet finfint mellom vegg og dusj - og vips var melding sendt om at vi ville ha bordet. 200 kroner, for et stødig bord i heltre. Det har noen riper her og der og maling som holder på å flakke av på en side. Det vises kun om en studerer det nærme, og siden det er heltre vil det jo være lett å pusse ned og ev. male opp. Vi gidder ikke gjøre det nå, men før en ev. nestemann så skal vi fikse litt på det. Eneste "problemet" nå er at vi ikke kommer inn i den nederste delen av langskapet vi har på den veggen - men vi står ikke lengre i fare for å bli svimeslått når vi sitter på do. Og vi kan ha stellebordet stående hele tiden, i stedet for å klappe det sammen. Det vegghengte hang jo så teit til at vi ikke fikk igjen dusjdørene med mindre vi hadde lukka det igjen. Det kunne jo vørt løst ved å flytte det, men nei. Det passa ikke inn der. Eneste praktiske stedet å ha hengt et sånt et ville vært der vi har langskapet - og det gikk ikke. Vi må ha hyllene og skapplassen der. Det går bra at nederste del ikke blir brukt, men resten trenger vi. Vi har ikke akkurat flust med lagringsmuligheter på badet sånn som det er.

Nå håper og tror jeg vi blir fornøyd. Det er i alle falle et stødig bord med god arbeidshøyde. Jeg bruker stellebordet mye, og vi har også en lengre seanse på morgenen der med tøying (etter tips fra fysioterapeut), så greit å ha et som jeg ikke føler holder på å klappe sammen.
 
Herlige dager høres det ut som

Så greit å få til en bedre stelle-situasjon
 
Bare innom for å gratulere deg som fru! Håper dere hadde et fantastisk bryllup :Heartred
 
Bare innom for å gratulere deg som fru! Håper dere hadde et fantastisk bryllup :Heartred

Takk! :D Det var et veldig fint, om enn en smule varmt, bryllup. Johannes var rolig hele kvelden, og det gikk supert. :)

Håper alt går bra der også! :D



Lite oppdatering her, men det er liksom ikke så mye å si. Lille utvikler seg fint, vokser helt etter gjennomsnittskurven og alt går over all forventning. Sover godt, ammingen funker fortsatt osv. Vi storkoser oss. :Heartred
 
Gratulerer så mye ❤️

Og fint å høre at ting funker bra og at dere koser dere! :)
 
Takk! :)


På mandag var J på 4 mnd kontroll, og lille har blitt 62 cm lang og ca 6,7 kg tung. Ikke rart jeg syns han begynner å bli tung å løfte på. :p
 
Så godt alt står bra til og at dere hadde et fint bryllup.
haha, de vokser godt altså
 
Går det fremdeles fint med dere? :)

Ja, veldig. :) Han vokser og er en blid og fornøyd baby. Nærmer seg 6 måneder nå, og tiden har rast avgårde! Han har nok bikka 8 kg nå, snur seg både fra rygg til mage, og mage til rygg, og blir bare mer og mer mobil. Har vært på sin første flytur og det gikk bare supert. Ikke noe ørevondt og var enten våken og blid eller sov. Så går bare godt. Med dere også? Frøkna di er vel straks et år nå?
 
Back
Topp