Skravletråd Juli

Jeg kaller risengrynsgrøt for grøt. Hadde aldri falt meg inn å kalle det vanlig grøt eller original grøt, det er det jo liksom ikke. Det er ikke noe som helt som tilsier at den er original? Men grøt, ja. Det er grøt. Skal jeg spesifisere hvilken, så risengrynsgrøt. Original sier meg ikke noe som helst i den retning.
Tror det har noe med at den grøten serverer man faktisk til middag.
Annen type grøt (i hvertfall i min oppvekst og omgangskrets) serveres kun til frokost eller kvelds

Tror det har noe med at den grøten serverer man faktisk til middag.
Annen type grøt (i hvertfall i min oppvekst og omgangskrets) serveres kun til frokost eller kvelds
Rømmegrøt også som middag. Og vel med lenger røtter i norsk historikk for derved fort det jeg tenker på som mer original grøt. Når jeg prøve tolke original kom jeg til rømme eller semulegrynsgrøt

Rømmegrøt også som middag. Og vel med lenger røtter i norsk historikk for derved fort det jeg tenker på som mer original grøt. Når jeg prøve tolke original kom jeg til rømme eller semulegrynsgrøt
Jeg har ikke noe forhold til rømmegrøt.
Semulegrøt får meg bare til å tenke på sykehuset

Vi har det til lunsj på jobb hver fredag, ungene elsker det, jeg står ovdr
Ungene mine har også fått det en del i bhg, forrige bhg serverte det tidvis som frokost (det var fullpensjon så de serverte frokost også) det er vel der de fikk smaken på det

Syns det fremdeles er litt varmt, men når blir jeg mer og mer følsom for varmen ettersom jo mer trøtt jeg er.
Er 27-28 grader her nå.

Her om dagen ble det meldt masse regne lørdag-mandag, nå sier meldingen litt på søndag.
Håper det blir mye

Vi har hatt temperaturer godt over 30 (over 40 i husveggen) så 27-28 og ingen sol er en lettelse ^^
Er det tørke der du bor? Her har det vært litt regn i det siste heldigvis, men jeg vet ikke om det er nok til at avlingene Berger.

Back
Topp