Foreldrepenger og søknad

Det er jo ingen straff annet enn at du ikke har rett på f.eks sykepenger eller egenmelding. Men om HR ikke er klar over det selv, så er det vel mange som får dette likevel. Syns det er veldig rart man ikke snakker om det. Syns alle advarer mot ulønnet perm, men ingen snakker om for lang ferie osv.
Ja dette med ulønnet perm har jeg hørt mye om.. men dette var heeelt nytt..

Sånn jeg har forstått det mister man da rett på betalt sykemelding og enkelte andre rettigheter. Har ikke satt meg helt inn i det. Men fant fort linker som bekreftet påstanden når jeg hørte om det :)
Ok. Takk :)

Du slipper iallfall unna med 2. Du kan søke mors og fellesdel i samme søknad. Om du kan søke om fars del samtidig vet jeg ikke.

hehe, nei må nok snakke med HR og kansje Nav om dette - kronglete greier skjønner jeg. Satser uansett på at det løser seg da- og takk for svar :-)

hehe, nei må nok snakke med HR og kansje Nav om dette - kronglete greier skjønner jeg. Satser uansett på at det løser seg da- og takk for svar :)
Ville sjekket ut foreldrepenge siden de har på face. Garantert noen som har lurt på det tidligere.

Spør litt dumt her nå kanskje. Jeg skal ha 5 uker ferie I ett strekk nå. Vil det si at jeg mister rett til sykepenger?

Spør litt dumt her nå kanskje. Jeg skal ha 5 uker ferie I ett strekk nå. Vil det si at jeg mister rett til sykepenger?
Om jeg har skjønt det riktig så ja. :/

Finner ingenting det dere sier om ferie når jeg googler... Virker helt på trynet at det skal være slik, men ikke nevnes i ferieloven eller lignende? Man kan jo ikke bli fratatt rettigheter helt ut av det blå, som det blir som om det ikke er allviten?

Om jeg har skjønt det riktig så ja. :/

Det er jo helt tragisk :( Da lønner det seg faktisk for meg å sykemelde meg i ferien :( Kroppen er jo ikke på lag, og sjansen for at jeg blir sykemeldt da jeg skal tilbake i jobb etter ferie er relativt stor. Fryktelig leit å ikke ha rettigheter da.

Det er jo helt tragisk :( Da lønner det seg faktisk for meg å sykemelde meg i ferien :( Kroppen er jo ikke på lag, og sjansen for at jeg blir sykemeldt da jeg skal tilbake i jobb etter ferie er relativt stor. Fryktelig leit å ikke ha rettigheter da.
:(

Back
Topp