Er det som du trodde?

Prøver90

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
Septemberhjertene 2018
Er svangerskapet som du trodde til nå? Eller hadde du andre forventninger?
 
Her er det litt både og. Har mindre bekkenplager enn jeg trodde jeg skulle ha til nå. Sist hadde jeg mye vondt foran. Denne gangen sitter det mest i ryggen.
Har generelt litt mindre plager enn jeg trodde jeg skulle ha, og som jeg hadde sist, men er mer sliten.
 
Husker ikke helt hvilke forventninger jeg hadde, men har generelt vært i verre form enn med de to første... hatt hyperemesis med alle tre, men brukt kvalmestillende kun denne gangen og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten! Magen ble fortere stor og jeg følte meg tidligere tung og sliten pluss at ryggvondtene er mye verre denne gangen.

Eneste er at jeg har mindre halsbrann denne gangen tror jeg, evt kommer det for fullt senere (husker ikke når i svangerskapet jeg hadde det mest med de to første, men vet jeg knasket Novaluzid mye oftere) [emoji846]

Jo, også hadde jeg sikkert forventet å kunne sove på ryggen som jeg kunne med de andre, men nå går det bare innimellom... så jeg sover dårligere...

Klar for å komme i mål snart ja!
 
Husker ikke helt hvilke forventninger jeg hadde, men har generelt vært i verre form enn med de to første... hatt hyperemesis med alle tre, men brukt kvalmestillende kun denne gangen og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten! Magen ble fortere stor og jeg følte meg tidligere tung og sliten pluss at ryggvondtene er mye verre denne gangen.

Eneste er at jeg har mindre halsbrann denne gangen tror jeg, evt kommer det for fullt senere (husker ikke når i svangerskapet jeg hadde det mest med de to første, men vet jeg knasket Novaluzid mye oftere) [emoji846]

Jo, også hadde jeg sikkert forventet å kunne sove på ryggen som jeg kunne med de andre, men nå går det bare innimellom... så jeg sover dårligere...

Klar for å komme i mål snart ja!
Huff ja blir nok deilig når man har mye plager, i tillegg er det jo den sinnsyke varmen.

Her har jeg faktisk mer halsbrann enn hva jeg hadde sist. Eller Dvs jeg hadde ikke halsbrann sist, og denne gangen har jeg hatt det ganske mye. Syns forrige svangerskap var slitsomt i tillegg for jeg var så bekymret for alt. Denne gangen går akkurat den delen veldig bra:)
 
Har også vært i dårligere form enn med de to første. Har hatt mer vondt i bekkenet enn med de to første til sammen. Haha.
Men mindre halsbrann denne gangen da
 
Har også vært i dårligere form enn med de to første. Har hatt mer vondt i bekkenet enn med de to første til sammen. Haha.
Men mindre halsbrann denne gangen da
Det er kjedelig da. Har jo hørt at man gjerne blir litt bedre i bekkenet når babyen går lenger ned og fester seg så kan jo kanskje håpe på det? Deilig med mindre halsbrann hvertfall. Det synes jeg er helt grusomt.
 
Bortimot som jeg trodde. Trodde det skulle føles lenger inn i magen å være gravid, om det gir mening å si.
 
Bortimot som jeg trodde. Trodde det skulle føles lenger inn i magen å være gravid, om det gir mening å si.
Den skjønte jeg ikke? At du trodde du skulle kjenne babyen lenger inni magen? Nå er jeg sikkert kjempe trøtt vettu:p
 
Her fikk jeg tidlig svangerskapsdepresjon,så nei. Gleder meg til å få kroppen tilbake
 
Den skjønte jeg ikke? At du trodde du skulle kjenne babyen lenger inni magen? Nå er jeg sikkert kjempe trøtt vettu:p

Hehe, jepp. Trodde den brukte mer av plassen innover, og at tyngdepunktet var lenger inn, men kanskje like greit, så det blir plass til mat i magen min og!
 
Her fikk jeg tidlig svangerskapsdepresjon,så nei. Gleder meg til å få kroppen tilbake
Huff. Føler virkelig med deg. Håper og krysser det jeg kan for at det blir fort normalt igjen etter fødsel❤️ Har du flere barn? Hadde du eventuelt det med de og?

Hadde vel bittelitt fødselsdepresjon og jeg skjønte det ikke før etter at det ble bra igjen. Det gikk heldigvis ikke utover babyen men heller på meg selv at jeg ikke følte jeg var bra nok og alt var en stor bekymring.
 
Huff ja blir nok deilig når man har mye plager, i tillegg er det jo den sinnsyke varmen.

Her har jeg faktisk mer halsbrann enn hva jeg hadde sist. Eller Dvs jeg hadde ikke halsbrann sist, og denne gangen har jeg hatt det ganske mye. Syns forrige svangerskap var slitsomt i tillegg for jeg var så bekymret for alt. Denne gangen går akkurat den delen veldig bra:)
Så bra du ikke bekymrer deg like mye denne gangen! [emoji5] For det er fryktelig slitsomt altså...

Jeg hadde veldig få bekymringer med nr 1, verken i svangerskapet eller etter fødsel, men tok det igjen med nr 2... spesielt etter fødsel fordi hun var "liten" (3205g så absolutt ikke liten egentlig, men jeg hadde forventet at hun ble større enn storesøster på 3650g så for meg var hun bitteliten).

Har en mormor som fikk ei ganske lita jente som døde 2-3 uker gammel av lungebetennelse eller noe sånt, også syns jeg lillesøster virket så mye skjørere enn storesøster så jeg var sikker på det var en slags sammenheng mellom mormors lille jente og min lille jente. Høres sikkert merkelig ut men... fikk etter hvert hjelp til å håndtere det for det ble ganske ille til slutt.

Denne gangen har jeg vært ganske normalt bekymret tror jeg [emoji5]
 
Svangerskapet er ikke som jeg trodde. Jeg trodde det skulle være mer rosenrødt og flott, men det har vært tøft med mye ubehag, hormoner og tanker.
 
Forventninger og forventninger.
det har da ihvertfall holdt denne gangen! var vel eneste tanken jeg hadde, om hvor lenge det ville gå bra denne gangen...
 
Ble ikke som forventet nei...
første graviditet var jeg ung og uviten, hadde lite plager og ingen forventninger heller sikkert.
Andre graviditet var fantastisk, jeg koste meg og følte meg som født til å gå gravid både fysisk og psykisk.
Denne graviditeten har vært preget av angs, depsrisjon, bekkenløsning og kraftige kynnere. Heldigvis har jeg nå begynt å bli litt bedre og gleder meg mer og mer:)
 
Trodde ikke jeg skulle være så bekymret over den lille som jeg er. Kjenner på daglig bekymringer om den lille har det bra. I tillegg til bekymringer, så er jeg veldig veldig glad. Uvant å føle seg overlykkelig og bekymret på en gang.
 
Jeg har alltid trodd at jeg skulle elske å være gravid :hilarious: forventet en del småplager, men morgenkvalmen kom veldig overraskende på meg. Nå sliter jeg med vanvittige ligamentsmerter som gjør meg helt ubrukelig, veldig plutselig. Utrolig slitsomt både for meg og mannen min, som ikke kan gjøre noe annet enn å trøste. Men jeg er veldig låst mellom å føle meg klar for å få mini ut og å gå gravid en stund til. Håndterer dårlig at jeg ikke vet når han kommer :hilarious: #kontrollfreak
 
Så bra du ikke bekymrer deg like mye denne gangen! [emoji5] For det er fryktelig slitsomt altså...

Jeg hadde veldig få bekymringer med nr 1, verken i svangerskapet eller etter fødsel, men tok det igjen med nr 2... spesielt etter fødsel fordi hun var "liten" (3205g så absolutt ikke liten egentlig, men jeg hadde forventet at hun ble større enn storesøster på 3650g så for meg var hun bitteliten).

Har en mormor som fikk ei ganske lita jente som døde 2-3 uker gammel av lungebetennelse eller noe sånt, også syns jeg lillesøster virket så mye skjørere enn storesøster så jeg var sikker på det var en slags sammenheng mellom mormors lille jente og min lille jente. Høres sikkert merkelig ut men... fikk etter hvert hjelp til å håndtere det for det ble ganske ille til slutt.

Denne gangen har jeg vært ganske normalt bekymret tror jeg [emoji5]
Enig. Det var kjempe slitsomt. Trodde noe var galt ved hver lille smerte jeg fikk. Var sikkert på føden 5 ganger før fødsel. Kan være jeg var sånn fordi vi brukte 4 år og et prøverørsforsøk. Ikke vet jeg. Men det er utrolig deilig å slippe det denne gangen:)

Oida det må jo ha vært grusomt å tenke på det hele tiden. Hun var jo ikke så liten nei, men når
Du har en i nær familie som opplevde en slik tragedie, kan det sette seg. Sønnen min var og mye mindre enn jeg trodde. Jeg trodde han hvertfall skulle være 3500 men var bare 3070 så ble overrasket jeg og. Men tenkte heldigvis aldri at noe kunne skje pga størrelsen.
 
Svangerskapet er ikke som jeg trodde. Jeg trodde det skulle være mer rosenrødt og flott, men det har vært tøft med mye ubehag, hormoner og tanker.
Ja det skal virkelig ikke være lett å gå gravid. Er tungt, og alle plagene som følger med er ikke mye koselige. Heldigvis er det verdt det❤️
 
Back
Topp