Anbefaling robotstøvsuger?

Jeg ville ha kjøpt roomba 980. Ja den koster en del men den er verdt hver eneste krone!! Vi har den innstilt på kl 11:00 hver dag. Da støvsuger den hele etg. Bruker ca 1 1/2 time og den er veldig nøye!! Man må ha det veldig ryddig når man har en slik støvsuger.. ;-) Eneste jeg ikke er fornøyd med vår er at den finner ikke ladestasjonen.. den stopper 1 meter ved og piper om at den må lades. Hadde jeg vist hvor bra en slik støvsuger er ville jeg ha kjøpt den for mange år siden!!
Er det lett å avgrense områder hvor støvsugeren ikke bør gå? F.eks der vannskåla står eller hvor det ligger en liten matte.

"RoboRock S50 har en våtmopp du kan feste på undersiden, med en egen vanntank, slik at du kan vaske gulvet." Oi!

Vi bruker våtmoppen på roborocken vår iblant og joda, det blir mer nøye å moppe selv, men funker gull til rask shining! Må huske å ta den av etter bruk bare :) Anbefales å støvsuge en runde, og så sende den ut på mopping, for når den mopper går den i et annerledes mønster. Sykt digg uka her eksempelvis når vi fikk overraskende besøk til etter middag, rydda gulvene før vi satte oss til middag, og mens vi spiste støvsugde den og etterpå moppet over, også var det bare å rydde vekk etter middagen og huset var representativt for besøk :P Sånn ellers støvsuger den hver morgen hos oss, veldig behagelig! Rydder huset på kvelden og står opp til støvsugd hus :) Elsker robot!

Vi bruker våtmoppen på roborocken vår iblant og joda, det blir mer nøye å moppe selv, men funker gull til rask shining! Må huske å ta den av etter bruk bare :) Anbefales å støvsuge en runde, og så sende den ut på mopping, for når den mopper går den i et annerledes mønster. Sykt digg uka her eksempelvis når vi fikk overraskende besøk til etter middag, rydda gulvene før vi satte oss til middag, og mens vi spiste støvsugde den og etterpå moppet over, også var det bare å rydde vekk etter middagen og huset var representativt for besøk :p Sånn ellers støvsuger den hver morgen hos oss, veldig behagelig! Rydder huset på kvelden og står opp til støvsugd hus :) Elsker robot!
Ville sikkert ikke brukt moppen fast nei, men eksempelet ditt var jo veldig bra! Liker spesielt den delen med at roboten kan gjøre en ting på lista mens jeg gjør en annen. :)

Vi trenger en som er ekstremt god på hundehår! Hvor hårene ikke festes i børsten..

Vi har en romba den som er best i test! Absolutt å anbefale. Mye mindre støv! :) er fornøyd med investeringen

Ville sikkert ikke brukt moppen fast nei, men eksempelet ditt var jo veldig bra! Liker spesielt den delen med at roboten kan gjøre en ting på lista mens jeg gjør en annen. :)

Ja, er så innmari fornøyd! Har langhåra hund så det er jo både ekstra sand og lang pels i tillegg til alt 2-åringen bidrar med, nå har vi hatt roborocken siden januar og jeg har enda ikke noe å klage på! Eller jo, syk hund og robotstøvsuger kunne jeg vært foruten, men siden roborocken kan demonteres helt fikk vi den flunkende ren og i funksjon igjen. Heldigvis! Håper dog det var eneste gangen vi trenger å oppleve det :p

Ja, er så innmari fornøyd! Har langhåra hund så det er jo både ekstra sand og lang pels i tillegg til alt 2-åringen bidrar med, nå har vi hatt roborocken siden januar og jeg har enda ikke noe å klage på! Eller jo, syk hund og robotstøvsuger kunne jeg vært foruten, men siden roborocken kan demonteres helt fikk vi den flunkende ren og i funksjon igjen. Heldigvis! Håper dog det var eneste gangen vi trenger å oppleve det :p
Oi ja... Hender en av kattene kaster opp et eller annet sted, det bør sikkert helst ikke støvsuges...

Oi ja... Hender en av kattene kaster opp et eller annet sted, det bør sikkert helst ikke støvsuges...

Japp... Var da vi begynte å sende støvsugeren tidligere på morgenen heller enn rett før vi kommer hjem, for har hunden antydning til dårlig mage da får heller roboten hviledag til det er trygt :p men heldigvis ikke skjedd siden!

Har en Roborock som vi elsker. [emoji16] Helt fantastisk å slippe å moppe eller støvsuge selv hele tiden. Spesielt hadde vi hundehår over alt følte jeg før. Når den støvsuger hver dag blir det mye mindre som legger seg i møblene også, da vi ikke har det på klær og sokker. :)

Iroomba 980. Fantastisk oppfinnelse. Kjører den daglig i 1 etg sine bruksrom. Bærer den opp i 2 etg en gang i uka kanskje. Den setter seg av og til fast i ledninger hvis man har glemt en lader i kontakta. Ellers er den som en sporhund etter støv, og det finnes knapt en hybelkanin igjen her.

Har katt, så har sperra av vannskåla. Og så har jeg satt den andre sperretingen utenfor badet, sånn at jeg har kontroll på om det er vann eller annet på gulvet før den får slå seg løs der ;-)

Frister veldig med iRoomba siden den er så populær (trygg). Men det virker jo som den billigere Roborocken er av samme kvalitet, så fornuften sier jeg bør ta den. Er så mye annet også å bruke penger på for tida!

Etter den testen kom tek.no med en oppdatering her https://www.tek.no/artikler/test-roborock-s50-xiaomi-robot-vacuum-2/432148 og den støvsugeren har vi, kunne ikke vært mer fornøyd!
Har en Roborock som vi elsker.
emoji16.png

Hvis jeg kjøper denne, er det noe ekstrautstyr jeg burde kjøpe med fra starten?

Vi har en Neato Botvac D85 som vi er ganske greit fornøyd med. Har ikke programmert inn noen faste tidspunkt for den, for vi prøver å rydde unna så mye som mulig før vi lar den sette i gang: type sette stoler opp på bordet og sånn. Det er litt mer jobb for oss, men da gjør den en veldig god jobb.

Sofaen vår har forresten kapper nederst som kanskje kan forvirre en robotstøvsuger. Vet dere hvordan deres håndterer slikt?

Sofaen vår har forresten kapper nederst som kanskje kan forvirre en robotstøvsuger. Vet dere hvordan deres håndterer slikt?
Min puffer seg gjennom kappene og støvsuger under sofaen.

Jeg er helt grønnsak og leser «Anbefaling rotgrønnsaker» hver gang jeg ser denne tråden. Tunet litt feil.

Back
Topp