Er det en sammenheng hos dere?

B

BoOojaa

Guest
Hos oss fikk bestemoren min 3 barn, jente (moren min), gutt og gutt.

Mamma fikk 2 barn, jente (meg) og gutt.
Kanskje hun hadde fått en gutt til hvis hun fikk 3 barn?

Jeg har foreløpig 1 barn, jente og venter nr 2. Vet ikke kjønn enda.

_______

En inngiftet tante fikk 3 barn, jente, jente, gutt.
Ene jenta har fått 2 barn, jente og jente.

______

Tror dere det er en sammenheng? Har dere slike tilfeller i deres familier ?? [emoji4]
 
Nei ikke her, mamma fikk gutt, gutt, jente, jente. Jeg har 2 jenter. Min farmor fikk bare 1 gutt å mormor fikk jente, gutt, jente, gutt, å gutt. Eneste som går igjen her med meg om mine barn er tallet 3, jeg er født 31 med jentene hadde jeg termin 20 april og 20 november men de kom ikke før 3 mai og 23 november. Åsså ble ene født 01.12 å andre 02.12.
 
Farmor 2 gutter og 2 jenter
Mormor fikk 2 jenter
Mamma fikk 4 jenter og 1 gutt
Jeg har 1 jente og 1 gutt.

Pappas bror har 3 jenter, min mors søster har 1 gutt, mammas halvsøster har 2 jenter. Pappas to søstre har 2 og 3 jenter.

Maaange jenter i vår familie.

Hvorfor skulle det være en sammenheng? Vi jenter har jo bare xx kromosomer mens det er pappaen som avgjør kjønnet siden de har xy. Og det er første sædcelle til mølla som vinner. Er det ikke helt tilfeldig, da?
Jeg fikk bare en treer eller firer i naturfag, men. :p
 
Ingen sammenheng. Mormor har tre gutter og en jente. Farmor hadde tre jenter og to gutter. Pappa har fire jenter, en gutt. Mamma har to gutter, en jente.

Jeg har tre av hver.
 
Farmor 2 gutter og 2 jenter
Mormor fikk 2 jenter
Mamma fikk 4 jenter og 1 gutt
Jeg har 1 jente og 1 gutt.

Pappas bror har 3 jenter, min mors søster har 1 gutt, mammas halvsøster har 2 jenter. Pappas to søstre har 2 og 3 jenter.

Maaange jenter i vår familie.

Hvorfor skulle det være en sammenheng? Vi jenter har jo bare xx kromosomer mens det er pappaen som avgjør kjønnet siden de har xy. Og det er første sædcelle til mølla som vinner. Er det ikke helt tilfeldig, da?
Jeg fikk bare en treer eller firer i naturfag, men. :p

Hehe det stemmer nok det- men er morsomt å se om det er tilfeldig eller hva. Spekulere litt [emoji87][emoji87]
 
Sånt kan uansett ikke arves via damer, fordi det er kun mennene sin sæd som bestemmer om det blir gutt eller jente. Om sædcelle med X-kromosom vinner og kommer fram til egget først blir det jente, mens om sædcelle med Y-kromosom kommer fram først blir det gutt.

Derfor er det 100% mannens skyld/ansvar hvilke(t) kjønn det blir. :)
 
Ikke så stor sammenheng annet enn stor overvekt av gutter.
Oldemor: gutt, gutt, gutt, jente, gutt, jente, jente
Mormor: jente, gutt
Mor: gutt, jente, gutt, gutt
Jeg: gutt, jente

Inngift tante: gutt, gutt, gutt
Svigerinne: gutt, gutt.
 
Min farmor og farfar har 2 jenter og 1 gutt

Min mor har 2 jenter og 1 gutt

Min far har 2 jenter og 1 gutt (jeg har en halvsøster på hver side)

Mine svigerforeldre har 2 jenter og 1 gutt

Min svigerinne har 2 jenter og 1 gutt

Vi har 2 jenter og en gutt:)

Ellers varierer det såpass at det faktisk er flest gutter i min familie:)
 
Bestemor fikk 5 barn. 1 gutt, 1 jente, 2 gutter og 1 jente
Farmor fikk 3 gutter.
Mamma fikk 4 barn. 1 gutt og 3 jenter.
Mina bror fikk 1 gutt.
Min søster fikk 3 barn. 1 gutt og 2 jenter.
Jeg fikk 2 jenter.
Min lillesøster har ikke fått barn enda da.

Så føler ikke noe særlig sammenheng nei. Kun mamma og storesøster har likheter da. Og broremann har jo sånn sett starten. Men han skal ikke ha flere barn.
 
Bestemor fikk tre barn, jente, gutt, gutt,
Mamma fikk fem, jente, gutt, jente, gutt, gutt.
Søstra mi har så langt to, jente og jente
Jeg har en, gutt [emoji14]
 
På min side av slekta er den førstefødte jente, deretter blir det bare født gutter.

Hos sambo er de annehver generasjon av hvert kjønn, han har kun brødre, og brødrene har kun fått jenter.

Vi har foreløpig ei jente, så det blir spennende å se om nestemann følger min eller hans side av slekta ifht kjønn.
 
Mormor: Jente,jente,gutt,jente og jente
Farmor: 2 gutter
Mamma: 4 jenter
Jeg: Gutt også jente

Svigermor: født 11 barn og de 2 første er gutter :)
:D Ingen sammenheng her
 
På min side av slekta er den førstefødte jente, deretter blir det bare født gutter.

Hos sambo er de annehver generasjon av hvert kjønn, han har kun brødre, og brødrene har kun fått jenter.

Vi har foreløpig ei jente, så det blir spennende å se om nestemann følger min eller hans side av slekta ifht kjønn.

Så spennende da. Selv om sånt ikke arves er det morsomt å se om det er en tilfeldig sammenheng eller ikke. Så veldig spent på hva som skjuler seg i magen her også.. [emoji23]
 
Pappa fikk gutt gutt jente ( meg) gutt

Mamma fikk jente ( meg) og en gutt

Jeg har fått gutt, gutt


Så tror det er tilfeldig husk at det er mennene som bestemmer kjønnet på barnet ditt [emoji14]
 
Så spennende da. Selv om sånt ikke arves er det morsomt å se om det er en tilfeldig sammenheng eller ikke. Så veldig spent på hva som skjuler seg i magen her også.. [emoji23]
Ja det er litt snålt, enten det er tilfeldig eller ikke.
 
Nei selvfølgelig er det ingen samemenheng!
Kjønn er styrt av hvilken sædcelle som kommer inn i eggcellen og har ingenting med gener eller forfedrenes historie å gjøre.
 
Pappa fikk gutt gutt jente ( meg) gutt

Mamma fikk jente ( meg) og en gutt

Jeg har fått gutt, gutt


Så tror det er tilfeldig husk at det er mennene som bestemmer kjønnet på barnet ditt [emoji14]
Kjønn kommer fra mannen ja.

Svigerfar har gutt (min mann) jente jente (bytte av partner) og deretter gutt og jente.

Vi har gutt jente jente og håper mannen ikke bytter meg ut og får gutt og jente ;-)
 
Nei selvfølgelig er det ingen samemenheng!
Kjønn er styrt av hvilken sædcelle som kommer inn i eggcellen og har ingenting med gener eller forfedrenes historie å gjøre.

Tja og nja.

Par som har fått to eller tre av samme kjønn har økt sannsynlighet for å fortsette å få samme kjønn.

Det handler selvsagt om hvilken sædcelle som kommer inn, men det kan være ting med ham eller henne som favoriserer noen celler, at det ikke er helt dønn tilfeldig.
 
I følge statistikk er det alltid større sjanse for gutt enn jente. En jeg kjenner var i slekt med en som var gravid. Alle fikk jenter på den siden så hun fikk masse jenteklær og ventet på en prinsesse. Hun hadde ikke fått vite kjønn på ultralyd. Ut kom en gutt.
Du får vente i spenning :)
 
Back
Topp