Er det en sammenheng hos dere?

Ingen sammenheng.
Mormor: gutt, gutt, jente
Farmor: gutt, gutt
Mor: jente, gutt
Jeg: gutt, gutt, vet ikke ennå på huleboer
 
Lite sammenheng her.
Min mamma fikk 3 jenter
Jeg fikk gutt-jente-jente-gutt
Min søster fikk en gutt
Min andre søster fink gutt og jente
 
Sånn for å ta den logiske tilnærmingen så er det mannen som bestemmer kjønnet så det dere får har absolutt ingenting med din mor eller øvrige familie å gjøre [emoji56][emoji28]
 
Tja og nja.

Par som har fått to eller tre av samme kjønn har økt sannsynlighet for å fortsette å få samme kjønn.

Det handler selvsagt om hvilken sædcelle som kommer inn, men det kan være ting med ham eller henne som favoriserer noen celler, at det ikke er helt dønn tilfeldig.

Joda det er ting som kan påvirke til at de kun får ett kjønn (eller flertall av ett kjønn). Feks arvelige sykdommer som kun går på det ene kjønnet. Eller ting som gjør at guttesædcellene eller jentesædcellene har et fortrinn (feks svømmeferdigheter og levedyktighet til sædcellene og/eller hvor gjestmildy miljø dama har for de).

Men her var det ikke snakk om å kun få samme kjønn, men motsatt. Så da faller vel det bort? :)
 
Sånn "sammenheng" som omtalt i tråden er bare tilfeldig ja.

Men jeg sier sånn på spøk likevel at mannen ille trenger å kopiere sin far videre...;-)
 
Mamma fikk jente, gutt, gutt. Jeg har ei datter og nå får jeg to tvillinggutter :D
 
Hos oss fikk bestemoren min 3 barn, jente (moren min), gutt og gutt.

Mamma fikk 2 barn, jente (meg) og gutt.
Kanskje hun hadde fått en gutt til hvis hun fikk 3 barn?

Jeg har foreløpig 1 barn, jente og venter nr 2. Vet ikke kjønn enda.

_______

En inngiftet tante fikk 3 barn, jente, jente, gutt.
Ene jenta har fått 2 barn, jente og jente.

______

Tror dere det er en sammenheng? Har dere slike tilfeller i deres familier ?? [emoji4]
Min mormor fikk først gutt, min farmor fikk først gutt, min mor fikk først gutt. Men både jeg og min bror fra fikk først jente. Så ingen sammenheng her.
 
Kjønn kommer fra mannen ja.

Svigerfar har gutt (min mann) jente jente (bytte av partner) og deretter gutt og jente.

Vi har gutt jente jente og håper mannen ikke bytter meg ut og får gutt og jente ;-)
Nei for håpe han ikke gjør det:)
 
Kjønn kommer fra mannen ja.

Svigerfar har gutt (min mann) jente jente (bytte av partner) og deretter gutt og jente.

Vi har gutt jente jente og håper mannen ikke bytter meg ut og får gutt og jente ;-)
Ja gubbens får fikk gutt ( gubben) så bytta kjerring fikk gutt gutt jente

Så viss vi prøver en gang til ( som ikke er helt aktuelt) skulle det da kanskje bli gutt ?¿
 
Mormor fikk gutt, gutt, gutt, gutt, jente, jente, jente.
Mamma fikk jente, jente.
Jeg fikk jente, jente, gutt.
(Og søsteren min har to jenter)
Så for mamma og oss har det jo vært likt.
 
Mamma har fått 4, 3 jenter og 1 gutt. Jeg har fått tre (gravid med nummer 4), 2 gutter og 1 jente :)
 
Det er nok tilfeldigheter. Skal det henge sammen med noe, så må det henge sammen med mannens familie.
Min manns familie er en lang rekke med bare gutter, og nå venter jeg gutt nummer to. Må nok se langt etter jentebabyen om det er noe i det :rolleyes:
 
Meg: gutt, jente
Min mamma: jente, jente, gutt
Min tante på mor siden: gutt, jente
Min tante på far siden: gutt, jente, jente, gutt
Min søster: gutt, gutt, gutt
Min mormor: jente, jente
Min farmor: jente, gutt

Min svigermor: gutt, jente, jente
Mor til svigerfar: jente, jente, gutt, gutt

Husker ikke rekkefølgen på mor til svigermor, men de har 4 jenter(hvor den ene døde noen mnd gammel) og én gutt.
 
Sånn for å ta den logiske tilnærmingen så er det mannen som bestemmer kjønnet så det dere får har absolutt ingenting med din mor eller øvrige familie å gjøre [emoji56][emoji28]

Hehe Neida. Bare morsomt å se [emoji28][emoji87]
 
Tror absolutt ikke det er en sammenheng nei:) men synes det er gøy å sammenligne mønstre fordet.

Her fikk besteforeldrene mine gutt gutt gutt jente gutt, og gutt jente gutt. Mamma og pappa har tre jenter. Svigerforeldrene mine fikk jente jente gutt jente gutt og foreldrene deres igjen tror jeg fikk jente jente jente jente, og gutt gutt gutt jente. Husker kanskje litt feil:p
 
Mor = Gutt, jente, gutt, jente

Jeg= Jente,jente,gutt, & jente, jente, gutt.

Det er jo Fedrene som styrer om det blir gutt, eller jente. Og Mannens Far fikk Jente, også gutt...

Samme med mitt første kull hans Far der fikk Jente, også gutt.
 
Bestemor fikk jente, gutt og gutt (pappa'n min.)
Jenta, min tante har fått først jente så gutt.
Jenta til tante har fått jente så gutt.
Moren til bestemor hadde 3 jenter.

Mormoren min fikk 3 jenter.
Ene jenta fikk to gutter.
Andre jenta(moren min) fikk to jenter.
Siste jenta fikk en jente og en gutt.

Jeg har fått en gutt hittil selv, så ut fra begge sider i min familie så følger jeg ikke normen.
 
Så langt har jeg det samme som min mor, hun fikk jente-jente-gutt og jeg fikk (får) jente-jente.

Men hun har ikke samme som sin mor igjen eller sine søstre, så det er ikke lange rekken av gjentagelse akkurat.

På min manns side, der arveligheten BURDE ligge, siden mannen bestemmer kjønn, så er de tre gutter og alle har fått bare døtre, så 0 gjentagelser.
 
Back
Topp