Ceccii og lille A sin hverdag

Da var tungebåndet klippet. Vi var hos privat lege i dag tidlig. Han undersøkte henne og mente tungebåndet var for kort. Det kunne og være mye av årsaken til at ammingen ikke gikk i følge han, men for sent å gjøre noe med det no.

A var kjempeflink! Satt fint i ro når han rotet inni munnen hennes. Det ble litt gråting etter klippet og det kom en del blod, men heldigvis roet hun seg kjapt ned igjen. Så ut som en liten vampyr det hun smilte med blod i munnvikene [emoji23] Var selvfølgelig ikke noe kjekt akkurat når det pågikk, men tenker det er bedre å få gjort det no enn senere.

Kostet 4000kr, men satser på det er verdt det. Har gitt en flaske no når vi kom hjem og hun mistet kun vakuum en gang mens hun drakk (pleier å være 10-20 ganger ila et måltid). Så håper på bedring der. Det kommer til å bli litt problematisk å unngå smokk i de neste ukene, men vi får la henne suge på fingrene og bysse istedetfor.
 
Så bra at det gikk greit. Jeg synes det høres HELT grusomt ut, både jeg og samboer hadde sannsynligvis nektet :hilarious:

Det var heldigvis over på noen sekunder. Tror faktisk det var verre for samboeren som så på, siden jeg var opptatt med å holde henne i riktig posisjon. [emoji4]
Tidligere tenkte jeg at det var uaktuelt å gjøre noe slikt, men etter å ha undersøkt en del kom vi frem til at det var verdt å prøve det.
 
Ja, det er jo selvfølgelig det og hvis det er til det beste så må man jo bare. Får de ikke noe bedøvelse/smertestillende?

Nei, ingenting. Gav en Paracet litt senere idag fordi det virket som hun hadde vondt. Kunne og gi sukkervann sa legen, men foreløpig så det ut som at en paracet var nok. Hun sovnet ihvertfall fint foreløpig uten smokk, med litt ekstra kos [emoji4]
 
Leggingen og duppene på dagtid er blitt vanskelige nå uten smokk siden hun klør veldig i munnen. Tror jeg kjente toppen på en tann og, men kan ikke se noe foreløpig.

Matingen går mye bedre. Hun har bedre vakuum på flasken og kan tømme en flaske på over 200 ml på 7-8 minutter. Tidligere tok det opp mot 30 minutter. Virker og som at hun svelger mindre luft (det kommer ihvertfall mindre ut [emoji23]).

Vi har nå fast innført grøt med en del sviskemos til kvelds og et frukt eller grønnsaksmåltid tidligere på dagen. Det ser ut til å fungere greit [emoji4]
 
Back
Topp