En liten Lykkespire gror <3

Det var det da:hilarious: Jeg har 15 dager igjen til termin, men Hu må gjerne komme NÅ altså:shy: Orker ikke å vente lenger:hilarious:

Jeg er lei nå jeg også, og det er 5 dager til termin.
Har våre for mye sterke kynnere/falske rier, og alt for lite søvn spesielt siste uka nå. Og stomien spiller jo ikke heller på lag så da vil jeg føde i mens den er sånn noe lynne nå. Redd den vil forverre seg igjen som sist :eek:

Får se hva denne helgen byr på :)
 
Jeg er lei nå jeg også, og det er 5 dager til termin.
Har våre for mye sterke kynnere/falske rier, og alt for lite søvn spesielt siste uka nå. Og stomien spiller jo ikke heller på lag så da vil jeg føde i mens den er sånn noe lynne nå. Redd den vil forverre seg igjen som sist :eek:

Får se hva denne helgen byr på :)
Spennende helg:) Jeg sover dårlig, men det er det. Blir nok ikke noen fødsel her med det første:arghh: Krysser fingrene for at du slipper å gå så lenge denne gangen❤️
 
:Heartblue(10.juni):Heartblue.

:Heartred40+0:Heartred

Til termin = 3 dager:happy093.

Ringe til føden om 9 dager! :knegg:
(10 dager til 20/6 (41+3) og max overtid!)

Har holdt på med sterke kynnere, og maserier fredag, og lørdag også. Men det stopper opp igjen etter flere timer. Og begynner på an igjen. Og sånn er dagene :eek:

I går satte jeg 4 microlax på meg selv, og det fungerte til slutt. Satte i 2 omganger! Håper det da vil fungere på sykehuset også.
Hadde våre mye lettere om alt gikk via stomien, men så heldig er jeg ikke. Det kommer stadig noe bak, også. Og der er det jo ikke noe smøring siden smøringen kommer ut i stomien. Det blir derfor veldig smertefult, og få tømt der bak. Og jeg må ty til microlax, salver, og smerte stillende. Jeg får jo hemorider vær gang!
Jeg er i alle fall mere, og mere bestemt på. At jeg skal finne en gyn som kan undersøke meg skikkelig. Og finne ut om jeg kan opereres så ting fungerer som det skal om jeg legger tarmen inn igjen. Vist ikke går jeg for operasjon, og fjerner endetarmen. Og får en permanent stomi. Orker ikke, og holde på med dette tullet mere :(

-Lykkespire<3
 
:Heartblue(12.juni):Heartblue.

:Heartred40+2:Heartred

Til Oul termin = 1 dag:happy093.

Til Tul termin = i dag!

Ringe til føden om 7 dager! :knegg:
(8 dager til 20/6 (41+3) og max overtid!).
 
Etter maserier, og kraftige kynnere i ei uke ble det endelig ekte rier 13/6 på termin 13/6 fra kl.11.☺️

Ringer føden ca 19, og sier jeg vil inn på en sjekk om en liten stund siden jeg er 6.gangs. Og har blitt advart om at det som sist plutselig kan gå veldig fort. Riene kommer da med 3 min mellomrom, men dem er liksom ikke vonde nok til at jeg føler jeg er kommet langt nok i prosessen. Akkurat satt meg i bilen på vei til føden for en sjekk ca kl.20.11 Kjenner da en rar følelse i underlivet, og joda det er det jeg tror. Sier sjokkert til mannen vannet går, og jeg fyker ut av bilen igjen i en fart Mannen blir sendt inn for å hente bossekk jeg kan sitte på. Ser på han at han er passe bra stressa i hodet nå. Han fikk skikkelig déjàvu. Husket hvor fort nr 5 kom etter vannet gikk stakkar Jeg der i mot hadde plutselig hele roen siden det ga en lettelse når det gikk. Riene ble litt mildereOg ikke så tette. Jeg ringer opp føden igjen, og sier at vannet gikk på vei inn. Og at vi nå er på vei. Dem spør om dem skal komme ned, og møte oss med en rullestol. Men jeg sier det går nok greit jeg ville bare si i fra i tilfelle det var noe jeg burde ta hensyn til. Vi finner frem til føden selv:D

Vi kommer oss inn i bilen igjen, og mannen trykker inn gassen gjennom gata, og jeg bare ro ned :eek: Han er tydelig stressa, og ber biler om å flytte seg, og sier han skulle ønske en politibil dukket opp. Han ville nemlig aller helst hatt politi eskorte da :p

Vannet renner nedover beina mine, og det viser godt hva som er i gang. På hele buksa:eek:

Hadde kun 3 cm åpning når jeg kom inn på sykehuset. Men ble selvsagt lagt inn.

Pga kraftig misfarget fostervann prøvde JM og sette elektrode på hode hans AU!!!Hodet spratt da opp, og ble liggende høyt :( Hun tilkaller lege, men dem klarte det ikke sammen dem to heller. Enda mere AU da pga en holdt meg oppå magen for at baby ikke skulle bli dytta opp!!! Samtidig som lege prøvde, og sette på elektroden.

Jeg hadde skikkelig tissetrang på dette tidspunktet, men fikk ikke lov til og gå ut av sengen. Hatt navlesnor fremfall før. Jeg klarte ikke, og tisse oppi bekkenet JM satte under meg i sengen selv om jeg følte jeg virkelig måtte tisse. Nyttet ikke, og sette opp ryggen på føde sengen heller. Det nærmet seg vaktskifte.. Neste JM på vakt kom inn når jeg lå/satt og prøvde for harde livet. Jeg sa frustrert bare ta bort bekkenet det nytter ikke. Hun kjente på meg, og sa du har helt rett du må tisse. Og hun sa hun måtte sette et kateter på meg. Og ut kom 0,5l. Etter det ble riene plutselig verre. Jeg var ufattelig sliten, og ble litt demotivert når jeg ikke hadde kommet lenger enn til 4 cm kl.00.30. Jeg følte jeg bare ville sove. Og sa det til min nye JM.

Hun spurte om jeg ville prøve en epidural. Da den ville hjelpe meg å få slappet av litt. Som igjen kunne føre til at det tok seg bedre opp. Jeg sa rett ut at jeg var redd alt ville gå enda treigere da, eller stoppe opp. Men da traff hun liksom hodet på spikeren ved å kontre tilbake kan det gå så mye seinere enn det har gjort nå... Jeg var dønn sliten, og takket da ja. Den ble satt kl.00.45 og begynte å virke 20 min etterpå. Men ikke 100%. Jeg måtte derfor benytte lystgass også.

Jordmor gikk for å spise, og hun hadde ikke vært borte mere enn max 5-10 min. Da gikk jeg fra 4-10 cm plutselig. Og fikk skikkelig trykke trang :eek: Jeg ba Mannen om å trekke i snora.
JM kom forfjamset inn igjen, og jeg sa du må sjekke meg, for nå kommer han. Og joda han var rett der. Og kom ut på 2.pressri :D

Jeg har nå etter jeg fikk epedural heller ikke klart, og tisse. Så det blir mast mye om det. Har måttet få kateter 2 ganger til. På 1. tapping etter epedural kom det over 0,7liter.

Den 2.gangen kom det 0,2 liter.

Håpet hele tiden på og snart får det til selv Ikke herlig, når en må stikke ting opp der.

Lite søvn pga mye mas om dette tisse greiene Ble vekket, og forstyrret hele tiden. Og personalet var liksom ikke samkjørte så vi ble fryktelig frustrerte. Og dagen etter det igjen lite søvn pga urolig baby. Som bare ville ligge til puppen. Og dagen etter det igjen mye mas pga gyllen baby med forhøyede og fremdeles stigende verdier på gulsott rett under grunn for lyskasse.

Og vi fikk selvsagt ikke dobbelt rom denne gang heller. Det ble derfor liiiiiiite søvn hele oppholdet på barsel denne gang også.

Nå har Lillebror rukket å bli 10 dager allerede :D
 
Dagens dato 11.aug 2018...

11 dager gammel hode omkrets fortsatt 36 cm!

På 6 ukes kontrollen 01.08.2018
Da var han 6 uker, og 6 dager gammel
Vekt 5270 gram og hode omkrets var da 38,2 cm.
Han får fortsatt kun pupp og vet ikke om noe annet enn pupp, og smokk :D

Jeg tandem ammer fortsatt :) Dvs at jeg ammer han, og hun på snart 2 år. Det går veldig greit, men det er selvsagt travelt :p

I går 8 uker, og 2 dager gammel gikk det som jeg trodde etter jeg fortalte om min mistanke til legen på helsestasjonen 01.08.2018 og ble henvist til ØNH på sykehuset. Tungebåndet var for kort, og langt fremme på tungespissen. Det ble klippet, MEN jeg synes legen som klippet det på snart 2 åringen var mye flinkere enn hun i går. Og hun sa hun kunne ha klippet mere. Men vi ble enige om at vi droppet det. Stakkars Gullet mitt hylte, og han blødde så mye at magen min, og mammahjertet mitt klarte ikke mere. Jeg trodde jo det skulle gå like glatt som med søstera men den gang ei :( Nå er det i alle fall gjort så får jeg bare se det an. Han ble lagt til puppen med en gang vi kom ut etter klippet. Og han blødde en stund etterpå så jeg så ikke ut, og boddyen hans så ikke ut den heller... Det var kun oss to som stilte da Mannen ikke fikk dratt fra jobb i tide.

Ellers så har mannen fått fast jobb:D, etter 2 år i kun vikariater :eek: og størsta mi var på jobb intervju mandag, og ble tilbudt jobben onsdag :D Og begynner 15 aug. Flotte flinke fag arbeideren min :D :p Jeg er sprekkeferdig av stolthet :D:p Lærling kontrakten går ut 14.aug og hun stiller i ny jobb dagen etterpå :D

Ellers så har jeg hatt barseltid fra helvete. IKKE pga Lille Skatten som er verdens beste. Men pga helsa mi som jeg har slitt med siden alt gikk til h i mai. Og bare gikk nedover der etter. Skal til kirurgen som opererte meg i 2013 og se hvor fort jeg kan opereres. Og om dem kan slå to fluer i et smekk! Det er grusomt, og ha stort brokk, betente åpne sår, og jæ%#*% smerter, en nyfødt, straks 2 åring, straks 4 åring og følge opp helt alene timesvis vær dag. Og jeg har fått streng beskjed om IKKE løfte annet enn Minsten, og det minst mulig. Ya right liksom. Det går ikke ant og løfte kun han. Ei går det, og ta det rolig og komme til hektene. Så jeg føler meg helt utslitt. Så frem til at mine foreldre kom hjem fra ferie. Og tenkte at jeg kunne få litt avlastning og hjelp. DET ble ikke sånn! Mor har skadet seg og har to brudd i foten. Og ble operert. Hun har fått mange sting, plater, skruer i lårbeinet pluss hun har brudd i ankelen var det vell på samme foten :eek: Størsta har hjulpet meg her hjemme det hun har kunnet, men dem har jo våre hos faren 2 uker, og hun må jo på jobb. Det har rett og slett vært knalltøft psykisk og fysisk. Våre maaaaaaaaange timer på sykehuset. Hadde to hestekurer med antibiotika i 15 dager. Som omsider tok betennelsen. Men alt er jo ikke grodd, og jeg sliter med daglige smerter. Og lite søvn. Smerter, 1 åring, 3 åring, og Lillebror holder meg våken dag/natt...
Jeg prøver virkelig, og gjøre det beste utav barsel tiden. Nyte min aller siste nyfødte, ta vare på de to andre små og resten av flokken/familien min!

Glad 18 åringen har klart, og rive seg løs litt fra typen så jeg har hatt litt hjelp med minsten på sykehuset. Og eldste gutten min har tatt seg av prinsessene hjemme i mens jeg har våre på sykehuset :eek: Når størsta har våre på jobb.
Det er størsta som VIRKELIG har kjøndt at jeg har trengt hjelp, og tatt det oppdraget alvorlig *rørt*

Ja ja nok oppdatering, for denne gang!

Lykkespiren <3
 
Tenk at verdens nydeligste A er 2 år i dag!

Hun er så fantastisk på alle måter.

Kjærlig, morsom, omsorgsfull, kosete, pratsom, og skikkelig sangfugl

Hun elsker, og hoppe, danse, synge, disse, rutsje, bli svimmel,løpe, holde lillebror, klatre, amme bade med Lillebror i badebalje, holde/fange dyr, leke med søsken. Listen er lang.

Ellers så ser hun veldig opp til M og tar etter ALT hun gjør av spillopper, og hva hun sier :eek:

Det hender M setter henne opp for fall. Får henne til å gjøre ting som IKKE er lov. (Les: Gå oppå bordet, eller hoppe/løpe i sofaen). Så A skal få tilsnakk :eek:

M prøver, og gjøre ting fort så vi ikke ser at hun gjorde det først *nemlig* :p

Åååå jeg elsker alle mine herlige gull så inderlig høyt *rørt*

-Lykkespiren<3
 
Back
Topp