Skravletråd

I dag skal eldstemann på 18 mnd kontroll. Jeg er både spent og nervøs på hva hs kommer til å si. Får vel skryt av at han er flink å gå osv, men vekta bekymrer meg. Han hadde gått med 500g sånn ca fra 1 år til 15 mnd og han kjennes lettere ut nå. (Fra ca 14,450 til 14,050kg). Han er en stor plugg da uansett og nå er det bare muskler på han og lite fett.
Broren min veide nøyaktig det samme da han var 10 mnd som da han fylte 2 år. Gikk fra tykk plugg som krabbet til slank gutt som løp:-) De er nok vant til det.

Stemmer på en prikk på meg!
4970g, 56 cm lang og hodeomkrets 38cm. Stakkars mamma [emoji23]
Lang og god klump, du! :D
Jeg var "bare" 3520gr, 50 cm og 35 HO. :P

Eldste står oppført med 4240gr, 50cm og 38cm hodeomkrets. Det er bare 5gr som skiller (han var 4235), men det er irriterende når jeg vet at det er feil. :p

Mine unger var riktig oppført:-)

Broren min veide nøyaktig det samme da han var 10 mnd som da han fylte 2 år. Gikk fra tykk plugg som krabbet til slank gutt som løp:-) De er nok vant til det.

Gutten min hadde lagt på seg 1 kg på 3 mnd, men han er så aktiv og vekt kurven har slakket av så fikk bare gode kommentarer :) skulle bare fortsette i samme kurs :) var deilig å kunne gå fra hs å få bare gode ord om guttungen for en gang skyld :)

Gutten min hadde lagt på seg 1 kg på 3 mnd, men han er så aktiv og vekt kurven har slakket av så fikk bare gode kommentarer :) skulle bare fortsette i samme kurs :) var deilig å kunne gå fra hs å få bare gode ord om guttungen for en gang skyld :)
Bra at det var et godt besøk. :) Ikke bra at du vanligvis føler at besøkene der er negative. :confused: Er det typisk at de er pirkete på mål og grafer og normalverdier? Kjenner jeg isåfall gruer meg litt allerede.

Bra at det var et godt besøk. :) Ikke bra at du vanligvis føler at besøkene der er negative. :confused: Er det typisk at de er pirkete på mål og grafer og normalverdier? Kjenner jeg isåfall gruer meg litt allerede.

Vi har hatt gode hs timer før. Han har vært flink på utviklingen osv. Er bare den pirkingen på at han har vært «stor» og sprengt vekt kurven sin hele tiden.

Med alle disse utålmodige august-ungene, så er det nesten så jeg blir nervøs for å ha planlagt å komme hjem fra ferie 38+3.

Mhm, kjenner følelsen. Vurderer nesten å vaske tøy og gjøre klart i helgen.
Akkurat om klærne er rene før fødsel bekymrer meg ikke så mye. Det trenger de ikke være:) Men det er en fordel å slippe å føde på et sykehus langt borte:)

Akkurat om klærne er rene før fødsel bekymrer meg ikke så mye. Det trenger de ikke være:) Men det er en fordel å slippe å føde på et sykehus langt borte:)
Ah, sånn sett. Så lenge jeg slipper det hvor første ble født kan jeg godt føde i en hule, om så er. :D

Ah, sånn sett. Så lenge jeg slipper det hvor første ble født kan jeg godt føde i en hule, om så er. :D
Den kan jeg egentlig si meg enig i. Tar heller en fødsel som med nr 2 hjemme alene, enn en som med nr 1 på sykehus. Selv om jeg regner med at redselsnivået ville vært skyhøyt ved førstnevnte.

Vært hos fysio i dag, hadde en god låsning på venstre side [emoji19]

Vært hos fysio i dag, hadde en god låsning på venstre side [emoji19]
Jeg kom på at jeg hadde fysio 09:50 klokka 10:10 :( Dvs akkurat for sent til å rekke slutten av timen.

Back
Topp