Feriepress?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Da tror jeg som sagt dere leter på feil sted [emoji14]
Ta Athen for eksempel. Leilighet med plass til 8 stykk for 450 kr natta. Så bestille fly utenom, det koster ikke all verden. Det er et hav av muligheter hvis man vil reise, uten at det koster flere månedslønner

For det første så er ikke Athen ett sted jeg vil dra til med tre små barn, ikke vil vi bo i privateleiligheter heller så om dette er måten å få det billig så ja da leter vi nok feil sted. Vet aldri hvordan renholdet er der, eller hva som møter deg. Og fly er faktisk dyrt for 5 personer selv om man ikke bestiller med hotell. Joda man kan sikkert få seg en reiser til en billig penge, men da hvilken standard får vi? Reiser jeg med barn har jeg høyere krav til standar enn om det er bare meg om min mann.

For det første så er ikke Athen ett sted jeg vil dra til med tre små barn, ikke vil vi bo i privateleiligheter heller så om dette er måten å få det billig så ja da leter vi nok feil sted. Vet aldri hvordan renholdet er der, eller hva som møter deg. Og fly er faktisk dyrt for 5 personer selv om man ikke bestiller med hotell. Joda man kan sikkert få seg en reiser til en billig penge, men da hvilken standard får vi? Reiser jeg med barn har jeg høyere krav til standar enn om det er bare meg om min mann.
Poenget er at bestiller man i god tid så koster det ikke 70k å reise en uke.
Jeg har aldri betalt så mye til tross for at jeg som regel alltid har bodd på all inclusive hotell med basseng, lekeapparater, sklier og all verden av ting for store og små. Skal man være surmaga og kverulant så kan man argumentere for det meste. Men det blir bare dumt å si at set IKKE går å få en billig, fin tur.

Poenget er at bestiller man i god tid så koster det ikke 70k å reise en uke.
Jeg har aldri betalt så mye til tross for at jeg som regel alltid har bodd på all inclusive hotell med basseng, lekeapparater, sklier og all verden av ting for store og små. Skal man være surmaga og kverulant så kan man argumentere for det meste. Men det blir bare dumt å si at set IKKE går å få en billig, fin tur.

Men det er da ikke alle som har mulighet til å bestille ferien 1 år i forveien? Jeg er ikke surmaga fordi jeg forteller deg at nei, jeg finner ikke ferie til billigere penge for oss 5. Vi har lett og nå er prisene skrudd prisene til himmels.
Så for oss blir det aldri billigere fordi vi kan ikke planlegge i god tid. Jeg har aldri sagt at man ikke kan finne et billigere alternativ om man er veldig tidlig ute. Jeg men vil tro flertallet er som oss de vet ferien sin seint og kan ikke planlegge det slik.

Men det er da ikke alle som har mulighet til å bestille ferien 1 år i forveien? Jeg er ikke surmaga fordi jeg forteller deg at nei, jeg finner ikke ferie til billigere penge for oss 5. Vi har lett og nå er prisene skrudd prisene til himmels.
Så for oss blir det aldri billigere fordi vi kan ikke planlegge i god tid. Jeg har aldri sagt at man ikke kan finne et billigere alternativ om man er veldig tidlig ute. Jeg men vil tro flertallet er som oss de vet ferien sin seint og kan ikke planlegge det slik.
Var vel ikke du, men noen oppi her som sa att det var dyrt selv om man bestilte i god tid.
Har man ikke muligheten til å bestille i god tid, så er det jo bare sånn. Da blir det jo enten dyrt eller så reiser man ikke til "syden".

Men alle er forskjellige, jeg syns det er fryktelig dyrt å reise i Norge, når vi for noen år siden tok en liten roadtrip så kosta det oss over 10k, of vi sov i telt og bilen (hadde ikke barn da). Men med bensinpriser, bompenger, ferjer og alt i Norge så blir ikke en norgesferie så veldig billig heller [emoji14]

Var vel ikke du, men noen oppi her som sa att det var dyrt selv om man bestilte i god tid.
Har man ikke muligheten til å bestille i god tid, så er det jo bare sånn. Da blir det jo enten dyrt eller så reiser man ikke til "syden".

Men alle er forskjellige, jeg syns det er fryktelig dyrt å reise i Norge, når vi for noen år siden tok en liten roadtrip så kosta det oss over 10k, of vi sov i telt og bilen (hadde ikke barn da). Men med bensinpriser, bompenger, ferjer og alt i Norge så blir ikke en norgesferie så veldig billig heller [emoji14]

Ikke billig her eller, men det koster oss ikke 70k Og man kan velge litt selv hvor dyrt det blir :)

Er ikke alle som vet ferien sin i god tid, fikk vite hvilke uker vi fikk fri i mai vi. Tidligere får vi ikke bestilt. Charter kan også bli billig om man er tidlig nok ute :)
Jeg har venninnr som kan bestille fly 1 år i for veien, likevel er det aldti under 10 000 for 3 pers

Ja jeg sa det , at fly koster uansett
En grunn til at min venninne ikke bruker feriehuset i juli, handler ikke om å være surmaga

Jeg har aldri vært i syden, og har ikke noe ønske om å dra til syden heller. Sol og varme er fint det, men for meg fremstår syden som noe svært oppskrytt.
Syden er litt oppskrytt altså! Vi reiser gjerne 1 uke midt på vinteren for en pause fra drittvær, men da utenfor skolen sin ferie og til en brøkdel av prisen. Ikke vert 70000 kr I fellesferien.

Altså man lider virkelig ingen nød av å ikke dra til syden, man kan ha like fin ferie i Norge

Barn kan få ein fin ferie barre ved å være på fjellet ,telt, fiske og etc. Det kan være minnerikt for eit barn. Behøver ikkje og koste så mykje.

Vi reiser stort sett til utlandet hvert år. Og det er som regel ikke for ungene sin skyld, men fordi jeg og mannen bestandig har vært glad i å reise og vil opprettholde det selv om vi har barn. Så velger vi selvfølgelig barnevennlige destinasjoner.
Jeg er selv vokst opp med ferie i Norden, og var ikke i Syden før jeg var 17 og betalte selv. Har mange fine minner fra det og ser ikke noe galt i det.

Hadde en interessant diskusjon på jobb en dag.
Mange kjenner på feriepresset, alle bildene og dokumentasjonen på sosiale medier.
Når folk ikke reiser til det store utland- blir ferien kalt "bare norgesferie i år" ..

Snakket om ;
- Barn som får får alt de ønsker seg, Av materielle ting og utstyr
- barn som reiser verden over
- barn som... osv.

Så kom det interessante spm opp-

Skal barn ha opplevd hele verden før de fyller 15 år, være bereiste og har opplevd alt?

Hva skal de gjøre resten av livet?

Fikk mange tankevekkere etter denne samtalen.
Er det ikke godt nok å bare reise på hytta, fiske på kaia og bade i sjøen?
Det er familietid og tid sammen som er ferie.

Kjenner selv på feriepresset på sosiale medier.

Hva kjenner dere på?
Vi reiser ikke til "syden" hvert år. Jeg føler ikke på noe feriepress, aldri gjort. Gidder ikke la meg bli påvirket av andres forventninger. Når jeg føler behov for en ferie så er det fordi jeg er lei regn og kulde. Og ut vil helst reise på vinteren og kose meg hjemme på sommeren.

Back
Topp