Skravletråd uke 18!

Turbo

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberlykke 2018
Den nye uka starter seigt, jeg våkna mellom fire og fem i natt:banghead:. Og fikk selvfølgelig ikke sove igjen før rett før vekkerklokka ulte....
Dumt å sovne igjen da egentlig :rolleyes:
 
Den nye uka starter seigt, jeg våkna mellom fire og fem i natt:banghead:. Og fikk selvfølgelig ikke sove igjen før rett før vekkerklokka ulte....
Dumt å sovne igjen da egentlig :rolleyes:
Aaai, den er kjip [emoji37]
Har sovet fra 22.30 til 9.00 uten andre forstyrrelser enn tre tisseturer [emoji23]
Skjønner ikke hvordan man kan være så tissetrengt selv om livmora fortsatt er liten [emoji28]
 
Aaai, den er kjip [emoji37]
Har sovet fra 22.30 til 9.00 uten andre forstyrrelser enn tre tisseturer [emoji23]
Skjønner ikke hvordan man kan være så tissetrengt selv om livmora fortsatt er liten [emoji28]

Fordi det er ikke livmoren som presser som gjør deg tissetrengt. Det er hormoner som gjør at noen typer vev i kroppen blir glatt, og det finnes bl.a. inni livmor og urinblære. Når det er glatt er det vanskeligere å holde tisset inne, så man må tisse selv om ikke blæra er veldig full. (Helt semi forklart med mine egne ord, finnes nok bedre på Google).

Føler dere forresten. Jeg tisser 200 ganger til dagen, men jeg har ikke gjort nummer to på tre dager [emoji30]
 
Det stemmer, glatt muskulatur blir slappere pga hormonene. Derfor man f.eks får sure oppstøt/halsbrann også. Jeg merker hvis jeg spiser mye kan jeg ikke ligge etterpå, da får jeg halsbrann. Og jeg er bare 6+0.
 
Er helt i min egen verden i dag....
Fikk ikke lagt meg før kl 23 i går, kl 24 var jeg oppe å målte blodsukker på min datter, da var hun lav, så jeg måtte opp og lage brødskive med nugatti. Og tisset i samme slengen.
Var opp igjen kl 00:30 for å sjekke at nugatti brødskiven hadde fått henne opp, og det hadde den gjort. Tisset igjen.
Neste måling var kl 03, da var hun høy og jeg måtte sette insulin. Tisset igjen
Så måtte jeg opp kl 04:30 for å sjekke at blodsukkeret hadde gått ned etter at hun fikk insulin. Yay det hadde det.Tisset igjen.
Da var det meningen at jeg skulle få lov til å sove helt frem til kl 07 før neste måling,...men nei...
Pusen vår kom og hoppet på meg kl 05 og skulle absolutt kose og ta opp hele sengen :) Og da blir det ikke kvalitetssøvn på meg.
Så når klokken ringte kl 07,....uggg....!!!!

Så jeg er så trøtt trøtt trøtt......
 
Må skikkelig dra uken i gang! Formen er på bånn og energien like lav så her har jeg ikke fått gjort stort i hjemmet den siste uken! Tanken var å få gjort det i dag mens ungen er i barnehagen, men enn så lenge sitter jeg bare i sofaen og ser på støvsugeren jeg hentet fram for 3 timer siden nesten [emoji23] sønnen vår har tenner på gang IGJEN, og er helt trøstesløs på natt.. mannen jobber stortsett natt så da er det alltid jeg som er våken med han, står opp med han og gjør han klar for dagen! Kjenner at i dag var det ekstra slitsomt [emoji28]
 
Fordi det er ikke livmoren som presser som gjør deg tissetrengt. Det er hormoner som gjør at noen typer vev i kroppen blir glatt, og det finnes bl.a. inni livmor og urinblære. Når det er glatt er det vanskeligere å holde tisset inne, så man må tisse selv om ikke blæra er veldig full. (Helt semi forklart med mine egne ord, finnes nok bedre på Google).

Føler dere forresten. Jeg tisser 200 ganger til dagen, men jeg har ikke gjort nummer to på tre dager [emoji30]

Jeg merker foreløpig ikke så mye på tissingen. Men jeg har i utgangspunktet en god party-blære som gjør at jeg sjeldent tisser (hvertfall i forhold til alle venninnene mine:hilarious:)

Men slitt med nr 2 de siste dagene jeg også! Føler seg jo ikke akkurat mindre oppblåst da:rolleyes::rolleyes:
 
Fordi det er ikke livmoren som presser som gjør deg tissetrengt. Det er hormoner som gjør at noen typer vev i kroppen blir glatt, og det finnes bl.a. inni livmor og urinblære. Når det er glatt er det vanskeligere å holde tisset inne, så man må tisse selv om ikke blæra er veldig full. (Helt semi forklart med mine egne ord, finnes nok bedre på Google).

Føler dere forresten. Jeg tisser 200 ganger til dagen, men jeg har ikke gjort nummer to på tre dager [emoji30]

Sliter med nr2 fortsatt jeg òg.
Burde hatt samme vev der som i urinblæren :p

Men jeg tisser ikke mer enn vanlig da, og det er greit. Ettersom man bor på do i siste del av svangerskapet...
 
Jeg merker foreløpig ikke så mye på tissingen. Men jeg har i utgangspunktet en god party-blære som gjør at jeg sjeldent tisser (hvertfall i forhold til alle venninnene mine:hilarious:)

Men slitt med nr 2 de siste dagene jeg også! Føler seg jo ikke akkurat mindre oppblåst da:rolleyes::rolleyes:

Haha! Party-blære [emoji23] Jeg trodde jeg hadde det, men den funker visst ikke som optimalt for tiden.
 
Fordi det er ikke livmoren som presser som gjør deg tissetrengt. Det er hormoner som gjør at noen typer vev i kroppen blir glatt, og det finnes bl.a. inni livmor og urinblære. Når det er glatt er det vanskeligere å holde tisset inne, så man må tisse selv om ikke blæra er veldig full. (Helt semi forklart med mine egne ord, finnes nok bedre på Google).

Føler dere forresten. Jeg tisser 200 ganger til dagen, men jeg har ikke gjort nummer to på tre dager [emoji30]
Ja, jeg vet egentlig det, men er fortsatt kjempemerkelig [emoji28]
Kjennes jo ut som noe presser på blæra hele tiden, også vet jeg jo at det ikke er det [emoji23][emoji23]
 
Det stemmer, glatt muskulatur blir slappere pga hormonene. Derfor man f.eks får sure oppstøt/halsbrann også. Jeg merker hvis jeg spiser mye kan jeg ikke ligge etterpå, da får jeg halsbrann. Og jeg er bare 6+0.
Ååh, har hatt en del sure oppstøtt jeg også! Akkurat det var jeg ikke klar over [emoji28]
 
Ååh.... Jeg har jo ikke klart å gå på do på tre-fire dager, og så plutselig klarte jeg det. Og så var det blod på papiret, og det er helt sikkert bare fordi såre slimhinner og presset så hardt og hemoroider og alt mulig sånt, men nå ble jeg skikkelig bekymret [emoji30]
 
Ååh.... Jeg har jo ikke klart å gå på do på tre-fire dager, og så plutselig klarte jeg det. Og så var det blod på papiret, og det er helt sikkert bare fordi såre slimhinner og presset så hardt og hemoroider og alt mulig sånt, men nå ble jeg skikkelig bekymret [emoji30]

Er nok bare som du sier, men skjønner godt bekymringen din!
Det skal ikke være mulig å presse slik at det går galt, sa legen min til meg en gang.
Men ikke noe kjekt!

 
God mandag dere :) Her har jeg nettopp kommet meg opp av senga :eek: :( Nesten så jeg bare vill legge meg igjen også, men har en oppgave jeg skal skrive i dag og utføre i morgen på jobb:meh::sour:
 
Er nok bare som du sier, men skjønner godt bekymringen din!
Det skal ikke være mulig å presse slik at det går galt, sa legen min til meg en gang.
Men ikke noe kjekt!


Takk for beroligende ord [emoji173]️ Jeg har jo ikke vondt noe sted, og det ville jeg vel hatt om noe var galt. Tenk at det skal være så utrolig mye man kan bekymre seg for [emoji30]
 
Ååh.... Jeg har jo ikke klart å gå på do på tre-fire dager, og så plutselig klarte jeg det. Og så var det blod på papiret, og det er helt sikkert bare fordi såre slimhinner og presset så hardt og hemoroider og alt mulig sånt, men nå ble jeg skikkelig bekymret [emoji30]

Uff. Har unngått blod her foreløpig og skjønner bekymringen din når du ser blod, men er sikkert bare uskyldig som du sier:Heartred Prøv å ikke bekymre deg for mye!!
 
Takk for beroligende ord [emoji173]️ Jeg har jo ikke vondt noe sted, og det ville jeg vel hatt om noe var galt. Tenk at det skal være så utrolig mye man kan bekymre seg for [emoji30]

Det ville du nok hatt da ja..

Blod er jo en ting man ikke vil oppleve i svangerskapet, selv om det stortsett er helt uskyldig.
Og da blir man veldig bekymret.
Selv om det er mye lettere sagt enn gjort, så må man bare prøve å slappe av. Håper det bare blir med denne ene gangen for deg... og at det blir lettere å gå på do fremover.
 
Uff. Har unngått blod her foreløpig og skjønner bekymringen din når du ser blod, men er sikkert bare uskyldig som du sier:Heartred Prøv å ikke bekymre deg for mye!!

Takk [emoji173]️
Jeg også, egentlig. Graviditeten har jo egentlig gått knirkefritt til nå, så da føles det jo ekstra skummelt når noe sånt skjer.
 
Det ville du nok hatt da ja..

Blod er jo en ting man ikke vil oppleve i svangerskapet, selv om det stortsett er helt uskyldig.
Og da blir man veldig bekymret.
Selv om det er mye lettere sagt enn gjort, så må man bare prøve å slappe av. Håper det bare blir med denne ene gangen for deg... og at det blir lettere å gå på do fremover.

Mamma har anbefalt meg svisker og Biola, så nå skal jeg hamstre etterpå [emoji85] Litt glad jeg skal på jobb nå, for da kan jeg ikke gå og bekymre meg hele tiden. Prøve å fokusere på noe annet
 
Mamma har anbefalt meg svisker og Biola, så nå skal jeg hamstre etterpå [emoji85] Litt glad jeg skal på jobb nå, for da kan jeg ikke gå og bekymre meg hele tiden. Prøve å fokusere på noe annet

Bare å helle nedpå da..;)

Håper du får en bra dag på jobben, godt å få tankene over på noe annet...
 
Back
Topp