Leie

Skal på UL imorgen og ser veldig fram til å finne ut av leie! Aner virkelig ikke hvordan hun ligger, føler at jeg kjenner henne overalt.
Hva er "kålmarkleie"?
 
Skal på UL imorgen og ser veldig fram til å finne ut av leie! Aner virkelig ikke hvordan hun ligger, føler at jeg kjenner henne overalt.
Hva er "kålmarkleie"?

Kålmarkleie er ikke-definert leie, her er det armer og bein og hoder og rumper i alle retninger stadig vekk. Er tydeligvis ikke for trangt til å få snudd seg hyppig rundt inni der ;-)
 
Jeg skjønner ingenting av det med leie, og ikke klarer jeg å finne verken rumpe eller hode. Så jeg ser frem til imorgen når jordmora skal sjekke leie! :) Dvs, de gjør vel det på kontroll i uke 32 (jeg er 31, da).
 
Jeg skjønner ingenting av det med leie, og ikke klarer jeg å finne verken rumpe eller hode. Så jeg ser frem til imorgen når jordmora skal sjekke leie! :) Dvs, de gjør vel det på kontroll i uke 32 (jeg er 31, da).
Her sjekket jordmor leie både i uke 32 og 28.. [emoji4]
 
Kålmarkleie er ikke-definert leie, her er det armer og bein og hoder og rumper i alle retninger stadig vekk. Er tydeligvis ikke for trangt til å få snudd seg hyppig rundt inni der ;-)
Har litt samme følelsen her, selv om hodet generelt ligger mer nedover, og beina mer oppover. Av og til kan man nesten se fra utsiden at han ligger som en reke, sett fra siden! Da buler det skikkelig ut øverst i magen, og så blir det nesten flatt under der [emoji23]
 
Tja.. låg i hodeleie i veke 28, for så å snu seg att berre to dager etter med spark mot blæra. Her turner babyen fra dag til dag så eg veit ikkje om h*n snur seg skikkelig til før fødselen er i gang [emoji28]
 
Her sjekket jordmor leie både i uke 32 og 28.. [emoji4]
Her sjekket hun visst ikke leie før uke 36.... Irriterende. Hadde en annen jm med de andre og hun sjekket tidligere. Betryggende å vite ift vannavgang og slik synes jeg.
 
Her sjekket hun visst ikke leie før uke 36.... Irriterende. Hadde en annen jm med de andre og hun sjekket tidligere. Betryggende å vite ift vannavgang og slik synes jeg.
Begrunnelsen for å sjekke sa min jordmor var for å lettere finne riktige hjertelyd med en gang.
 
Jeg betalte selv UL i uke 28 og fikk beskjed om at hun lå med hode ned, men ikke festet. På forrige kontroll sa min lege at de undersøke leie i uke 34/35.
 
Her ligger han med hodet godt nede i bekkenet, ikke festet. Har vært abnormt mye romestering de siste dagene, så var bekymret for at han hadde snudd seg, men på 36 ukers kontroll i dag bekreftet jm at hodet fortsatt var nede [emoji4]
 
Her ligger han i seteleie...
Så håper han snur seg til neste kontroll ..ellers kjenner jeg at jeg grue meg en smule til å føde.
 
Jeg var på vektestimering idag, da våre to barn har vært store og det er denne og... og jammen meg ligger denne i seteleie. Jeg er 37 uker imorgen, skal på ny kontroll om en ukes tid. Hvis ikke ungen har snudd seg så kunne jeg stort sett velge mellom å prøve å snu han, å føde vaginalt (dersom han ikke er så stor som vi frykter) eller keisersnitt. Valget er enkelt dersom han fremdeles ligger i sete, da velger jeg keisersnitt. Har to dårlige fødselsopplevelser bak meg, og mye fødselsangst.. så noe setefødsel kommer ikke på tale ihvertfall :-/
 
Kålmarkleie er ikke-definert leie, her er det armer og bein og hoder og rumper i alle retninger stadig vekk. Er tydeligvis ikke for trangt til å få snudd seg hyppig rundt inni der ;-)

Hurra! Kålmarken har fått retningssans og lagt seg med hodet nedover! :D Var på kontroll ved 36+0 igår, og jordmor var fornøyd med retning og mindre fornøyd med at den ikke lå så langt nede i bekkenet enda. Er jo antagelig 6 uker til fødsel (er født så på overtid selv at jeg regner med at hevnen er søt), så satser på at den finner veien enda litt lenger ned. Gjerne snart, så det ikke blir så vondt i ribbeinet hvor rumpa gjerne setter seg fast :p
 
Hurra! Kålmarken har fått retningssans og lagt seg med hodet nedover! :D Var på kontroll ved 36+0 igår, og jordmor var fornøyd med retning og mindre fornøyd med at den ikke lå så langt nede i bekkenet enda. Er jo antagelig 6 uker til fødsel (er født så på overtid selv at jeg regner med at hevnen er søt), så satser på at den finner veien enda litt lenger ned. Gjerne snart, så det ikke blir så vondt i ribbeinet hvor rumpa gjerne setter seg fast :p
Jeg er 38+4, og her står hodet høyt. Ingen som har nevnt at det er noe problem, verken jordmor på helsestasjonen eller de som har tatt vekstkontroll på sykehuset.
 
Her ligge han i det dei kalla andrestilling... haue ned og ryggen sin mot mi høgre side!
 
Jeg er 38+4, og her står hodet høyt. Ingen som har nevnt at det er noe problem, verken jordmor på helsestasjonen eller de som har tatt vekstkontroll på sykehuset.

Åh, så bra! Hun er ganske pirkete hun jeg går til, så hun har sikkert større krav til minis fornuft enn hva som strengt tatt er nødvendig :p
 
Åh, så bra! Hun er ganske pirkete hun jeg går til, så hun har sikkert større krav til minis fornuft enn hva som strengt tatt er nødvendig :p
Etter hva jeg har skjønt er det kun tverrleie som gir grunn til bekymring :) Sist gang ble jeg igangsatt og hodet stod høyt da óg. Ingen som nevnte at det var noe problem. Må regne med at litt av fødselen går med til å få hodet ned i bekkenet, bare.

Fordelen er jo at man slipper så mye nedpress og følelsen av å ha "baby mellom bena" på forhånd [emoji1]
 
Back
Topp