Leie

Min turner mye og har for det meste lagt på tvers/skrå eller i seteleie. Men i går påsto jordmor at hun lå med hodet ned for første gang. Kjenner jeg er litt skeptisk til det, for det stemmer ikke helt med hvor jeg kjenner mest spark, men uansett kommer vel denne turnejenta til å skifte stilling x-antall ganger før termin likevel, så får heller se hva hun ender med når det nærmer seg.

Nr 2 drev også og snudde seg alle veier helt frem til uke 37 tror jeg, etter det var han vel mest i hodeleie, så krysser fingrene for at denne snuppa også skjønner det tilslutt [emoji4]
 
Min ligger som han har gjort siden uke 20. Snur seg rundt innimellom, men legger seg alltid tilbake med hodet ned mot venstrebein, rompa opp og bena opp mot ribbeinet på høyre side[emoji23][emoji85]. Ser når han snur med går fort tilbake til den stillingen igjen[emoji12].
 
Det er ikke bestemt ennå, men sykehuset tilbyr det, og så er det opp til meg om jeg vil prøve vending, gjennomføre setefødsel (hvis målene tillater det) eller om jeg vil ha ks. De presser ingen til en setefødsel fikk jeg beskjed om da jeg var i samtale med legen på føden. Håper babyen snur seg av seg selv. Leser litt ymse rundt ytre vending. Det er noe risiko knyttet til det, og operasjon skal stå klar ved behov for akutt ks. Tenker jo mitt når jeg leser om det, samtidig som jeg vil ha barnet i hodeleie.

Åh lykke til med avgjørelsen. Håper du finner en løsning du er trygg på eller at lille bare snur seg selv ;) hvilken uke er du nå da?
 
Her ligger han med hodet ned, men ikke festet. Ryggen hans er på høyre side og armer og bein romsterer på venstre. Tror jentene lå på samme måte[emoji4]
 
Sete her også... Begynner å bli beskymret! Krysser fingre og tær for oss at mageboerne snur seg :)
 
Her har vi også ligget i sete hele veien tiden [emoji4] jeg må også inn om ikke barnet snur seg til uke 37. På sykehuset jeg skal føde får jeg velge ks eller setefødsel, og om jeg vil ha vendingsforsøk. Jeg er veldig usikker. «Google og forumsmafiaen» har litt ymse erfaringer med både setefødsel og risiko knyttet til ytre vending. Jeg skal hvertfall inn og få god informasjon før jeg bestemmer meg. Håper selvsagt barnet snur seg av seg selv, men begynner å spøke litt for det kanskje. Tenker en del på det. Synes alle alternativer er «dårlige» alternativer. Vil føde vaginalt med hodeleie [emoji5]

Hvor skal du føde?
Blir jo helt tullete av å google alternativene. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke ks, men skulle mål osv tilsi at det er det tryggeste gjør jeg selvfølgelig det. Tenker at det frister ikke særlig med setefødsel, samtidig som mange beskriver slike fødsler som likså greie, når de først går bra!
 
Skal inn på vekstestimering pga. sv.diabetes i uke 37, og jm sa da at de vil vurdere hvorvidt det blir setefødsel, evt. vending eller ks. Er skeptisk til vending etter å ha lest om skrekkhistoriene, så jeg ser det an etter hva de sier på kontrollen.
 
Her ligger babyen med hodet ned, men jordmor sa at det ikke hadde så mye å se før 36-ukers kontrollen. Kan enda snu seg :)
 
Har ligget i sete hele tiden, men nå har han snudd seg... hode-leie! Fra uke 34 ca...

Jordmor mente alt kan skje ut uke 36... men etter det er det som oftest for trangt til at de orker å ta kampen med å snu seg...
 
På alle kontroller har han ligger med hodet ned. Men det et store bevegelser og god plass til å turne enda, så jeg tar ikke noe for gitt!
 
Tverrleie her for en uke siden iallefall (uke 32+2 i dag). Og kjenner «spark» oppe på høyre og venstre side samtidig, så det passer vel med at hun spreller med bein og armer på hvert sitt sted... Så får vi se om hun legger seg med hodet ned snart[emoji5]
 
Her har ho ligget på tvers i mange uker, skal til jordmor mandag så spent på hvordan ho ligger nå, føler ho har snudd seg mange ganger, så aner ikke hvordan ho ligger :) skal på ul om 2 uker for å sjekke om morkaka har flyttet seg vekk fra åpningen, da er jeg 35 uker, så da får jeg i allefall se hvordan ho ligger :)
 
Jeg aner ikke hvordan han ligger. Kontrollene har foregått hos lege og hun har ikke sjekket heller. Spurte sist men fikk til svar at hun ikke sjekker før i uke 36 (jeg er andregangs). Kunne i ettertid ønske jeg hadde insistert, for jeg vet jo at barnet kan snu seg og at det er tidlig, men skulle gjerne visst hva som er hva inni der. Og det virker som har ligget i samme leie leeeenge nå
 
Har liggi mye i tverrleie, men de siste to dagene har jeg på følelsen at hodet er ned! Får kribling nede, mens spark og trykk kjennes høyt oppe. Ser for meg spark med bein på ene siden og rumpe som spenner på andre!
 
Hodeleie og gjort det i flere uker.
 
Back
Topp