❤️ August 2018 ❤️

Eiddwen

Forumet er livet
Assistert-jentene
Lager en tråd for oss som skal ha innsett i august. :) :D

Skriv gjerne om du skal ha IVF, ICSI, FER (IVF/ICSI), hvilket forsøk det er, førstemann eller søskenforsøk (og eventuelt hvilket søsken), klinikk, hvilke medisiner du stimulerer med, hvor mange egg ut, antall egg inn, testdato ++


Venter på oppstart:


Stimulerer:


Har hatt uttak/siste kontroll, venter på innsett:


Ruger:


Gravid:
tantelilla
- #1 ICSI - første barnet - PCO og dårlig sædkvalitet - Gonal F fra 25.6 til 2.7 - Orgalutran 29.6 til 3.7 - uttak 5.7 - 9 egg ut, 4 egg befruktet - innsett av 1 embryo 8.7 - testdag 19.7 - termin 30. mars
Lillemy886 - #2 ICIS - Menopur fra 30.7 - uttak 8.8, 6 egg ut - planlagt innsett 10.8 eller 13.8 - Klinikk Hausken
mfl3 - #1 FER (#2 ICIV) - søskenforsøk - St. Olavs - Bemfola/Orgalutran - 16 egg, totalfrys, 5 blasto på frys - innsett av en blasto 14.8 - testdag 28.8
alille - FER - søskenforsøk - Letrozol - eventuelt Ovitrelle for eggløsning og som hcg-støtte etterpå - innsett av ett embryo 14.8 - Hausken - testdag 24.8
Eiddwen - #3 IVF - søskenforsøk - Synarela fra 15.7 - Menopur fra 1.8 - uttak 13.8, 16 egg ut, 10 befruktet, 4 på frys - innsett av to embryo 15.8 - Porsgrunn - endometriose - #1 IVF gutt 2016 - testdag 31.8 - termin 9.5
Liten1 - #3 - Gonal F fra 3.8 - Orgalutran fra 7.8 - uttak 13.8, 5 egg ut, 5 befruktet, ingen på frys - innsett av to embryo 15.8
CurlySue - #3 - innsett av en blasto 11.8 - Maigaard - testdag 20.8
Minsten86 - #1 - Synarela fra 21.7 - Gonal-F fra 9.8 - uttak 20.8, 13 egg ut, 5 befruktet, 1 på frys - innsett av ett embryo 22.8 - Rikshospitalet - testdag 3.9
Mh90 - #1 FER (#1 IVF) - søskenforsøk - fire blasto på frys - Estradot fra 10.8 - Lutinus fra 22.8 - innsett 27.8 - gutt født 2015
sil81 - #2 - søskenforsøk - Menopur fra 13.8 - Orgalutran fra 17.8 - uttak 24.8, 17 egg ut, 11 befruktet, ingen på frys - innsett av to blastoer 29.8 - testdag 8.9


Ikke gravid/SA (kjemisk):
Viljeline
- #6 ICSI - Menopur - uttak 7.8, ingen på frys - innsett av ett embryo 9.8 - Maigaard Danmark - testdag 23.8
Bellabanan - #2 FER (#1) - søskenforsøk - Progynova fra 28.7 - innsett 15.8 - testdag 29.8
Endeligmamma - FER (IVF) - innsett 8.8 - progesteronstøtte og hcg-støtte
Mina - IVF - Pergoveris fra 2.7 - uttak 16.7 - 8 egg ut, 4 befruktet og delt ved innsett - innsett av 1 embryo 19.7 - Danmark - termin 11. april - MA
Alvea - #1 FER (#1 IVF) - søskenforsøk - St. Olavs - Menopur/Orgalutran - 17 egg ut 18. mai, totalfrys, 4 blasto på frys - innsett av en blasto 20.8
TipsiM - #3 FER (#1 IVF) - første barnet - naturlig syklus - innsett av ett embryo 19.8 - Endometriose - Rikshospitalet
Bringebærpudding - #2 ICSI - første barnet - Menopur fra 4.8 - uttak 15.8, 7 egg ut, 5 befruktet, 1 på frys - innsett av en blasto 20.8 - Porsgrunn - testdag 5.9
Lil-17 - #1 FER (#1 ICSI) - søskenforsøk - naturlig syklus - innsett av ett tredagers embryo 23.8 - to barn før - testdag 6.9
Lolloen - FER - innsett 20.8
Signy- - FER - søskenforsøk - Progynova - Cyclogest - innsett av en blasto 25.8 - hjemmelaget barn 2014 - testdag 7.9
Krysser-fingrene - IVF - Gonal-F fra 17.8 - uttak 29.8, 4 egg ut, 2 befruktet - innsett av to embryo 31.8 - Riksen - testdag 12.9
wag - #3 ICSI - Menopur fra 13.8 - uttak 24.8, 14 egg ut, ingen på frys - innsett av to embryo 27.8


Avbrutt/ikke innsett:
Sitrus.
- #1 IVF - første barnet - Rekovelle fra 26.7 - Cetrotide fra 30.7 - uttak 6.8, 18 egg ut, 8 befruktet, ingen overlevde til frys - St. Olavs - totalfrys
Tigerbaby - #2 IVF/#1 ICSI - første barnet - Rekovelle fra 26.7 - Cetrotide fra 30.7 - uttak 6.8, 22 egg ut, 15 befruktet, 6 blastoer på frys - St. Olavs - endometriose, ødelagt eggleder og dårlig sædkvalitet - totalfrys
Lucie - #5 IVF - første barnet - Synarela fra 7.7 - Menopur fra 26.7 - uttak 10.8, 3 egg ut, 1 skall og 2 ikke befruktet - klinikk Hauksen - lav AMH
Border - FER - søskenforsøk - Progynova fra 22.7 - planlagt innsett 14.8 - embryo overlevde ikke tining - Porsgrunn
LiZzy78 - #1 IVF - søskenforsøk - Gonal-F fra 6.8 - kontroll 20.8 - St. Olavs - PCOS - to barn fra før - avbrutt
Venessiela - #1 ICSI - søskenforsøk - Pergoveris fra 12.8 - Cetrotide fra 16.8 - uttak 27.8, 12 egg ut, 3 blastoer på frys - St. Olavs - PCOS, anovulasjon, mangler en eggleder, sterkt nedsatt kvalitet og beveglighet på svømmerne - #2 ICSI barn fra før - totalfrys


Ikke oppdatert:
LillePus81
- innsett av to embryo 22.8 - testdag 6.9
 
Last edited:
Veldig tidlig ute, men i dag fikk jeg holdt av plass i uke 33. :) Så er det spennende å se om syklusene mine oppfører seg frem til det (med Letrozol.) Siden de fleste klinikkene er stengt i juli er det vel flere som etter hvert får plass først i august nå. Håper vi blir en fin gjeng! :D

Vår historie: Jeg har endometriose, eneste årsak kartlagt mtp infertilitet. Vi har en sønn født i 2016 etter #1 IVF på Ullevål i 2015. Så gikk vi i gang med planlegging av søskenforsøk, og fant ut at vi ikke fikk det ved OUS lenger, og at vi heller ikke kunne henvises til Porsgrunn siden vi hadde ett strå på frys ved OUS. :shifty: Da tok vi en forsamtale på Fertilitetssenteret som reserve-løsning i ventetiden. Så i mai/juni 2017 sluttet jeg med prevensjon og amming, og i august hadde vi fryseforsøk på Riksen (siden Ullevål ikke lenger har en IVF-klinikk, så det er slått sammen på Riksen). To egg inn, ingen graviditet. Da sendte vi henvisning til Porsgrunn. Vi gikk også da rett på nytt forsøk privat, lang protokoll ved FS. Ekstra lang nedregulering siden jeg har endometriose. Ett firedagers egg inn, og negativ test. Deretter fryseforsøk i januar, med scratching i desember. Nok ett perfekt firedagers egg inn og negativ test.

Vi hadde forsamtale i Porsgrunn i desember, så vi rakk det akkurat før de stengte for søskenforsøk. :shifty: Vi ønsket å vente med nytt forsøk til etter sommeren, så derfor skal jeg ha nedregulering i juli og forsøk i august.

Fra februar til august så bruker jeg Letrozol hver syklus for å få stabil syklus, og det skal visst være bra i forkant av forsøk (mer stabile hormoner, bedre eggutvikling og slimhinne, visstnok.) I tillegg prøver jeg å komme i litt bedre form og gå litt ned i vekt. :shy: Jeg bruker også Q10 nå og skal begynne med Melatonin i mai (max 3 måneder før forsøk), begge deler for å forbedre eggkvalitet. Brukes frem til uttak.

Så nå håper vi på baby våren 2019. :Heartred
 
Last edited:
Hurra! Jeg har allerede holdt av plass for en mnd siden i uke 33 :cat: endelig noen andre enn meg som planlegger så langt frem i tid!

Så hvis mens kommer før 22.juli blir det ikke noe av, men kommer det etter så får vi forsøk :Heartred
Skal be om senere innsett enn sist, det var de positive til siden det var så utrolig dårlig resultat.

Tigerbaby - #2 IVF/1icsi - første barnet - rekovelle og cetrotide - St.olavs - endometriose, ødelagt eggleder og dårlig sædkvalitet - planlagt oppstart på mens i juli
 
Hurra! Jeg har allerede holdt av plass for en mnd siden i uke 33 :cat: endelig noen andre enn meg som planlegger så langt frem i tid!

Så hvis mens kommer før 22.juli blir det ikke noe av, men kommer det etter så får vi forsøk :Heartred
Skal be om senere innsett enn sist, det var de positive til siden det var så utrolig dårlig resultat.

Tigerbaby - #2 IVF/1icsi - første barnet - rekovelle og cetrotide - St.olavs - endometriose, ødelagt eggleder og dårlig sædkvalitet - planlagt oppstart på mens i juli

Så bra du har planen klar[emoji173]️[emoji173]️ og så håper jeg de bruker ICSI denne gangen! Bra de skal ta litt senere innsett! Får du uttak torsdag får du innsett av blasto på tirsdagen etter[emoji5] uttak fredag gir innsett av 3-dagers på mandag! Lykke til[emoji7][emoji7]
 
Så bra du har planen klar[emoji173]️[emoji173]️ og så håper jeg de bruker ICSI denne gangen! Bra de skal ta litt senere innsett! Får du uttak torsdag får du innsett av blasto på tirsdagen etter[emoji5] uttak fredag gir innsett av 3-dagers på mandag! Lykke til[emoji7][emoji7]
Planen har vært der hele tiden, jeg har vært utrolig redd for å stole på den :p vi vet jo ikke 100% at det blir forsøk, men ser frem til et trolig "kanskje"
 
Hurra! Jeg har allerede holdt av plass for en mnd siden i uke 33 :cat: endelig noen andre enn meg som planlegger så langt frem i tid!

Så hvis mens kommer før 22.juli blir det ikke noe av, men kommer det etter så får vi forsøk :Heartred
Skal be om senere innsett enn sist, det var de positive til siden det var så utrolig dårlig resultat.

Tigerbaby - #2 IVF/1icsi - første barnet - rekovelle og cetrotide - St.olavs - endometriose, ødelagt eggleder og dårlig sædkvalitet - planlagt oppstart på mens i juli

Jeg har hatt plan med Porsgrunn om forsøk i august helt siden forsamtale i desember, men fikk ikke "holde av plass" før nå. :D Så absolutt tidlig ute med planlegging ja. :knegg: Godt vi er flere med langtidsplaner her nå! Satser på mai 2019. :Heartred

Håper syklusen din spiller på lag, så det blir noe av. :Heartred
 
Er det flere enn oss som planlegger august enda? :Heartred
 
Jeg venter fortsatt på å få spikra videre plan, håper til det siste på juni, men blir nok mest sannsynlig i august:) så koselig at det er laget gruppe allerede! Blir isåfall første IVF-forsøk hos oss, prøvd i snart to år nå på første barn. Så det blir jammen spennende:Heartred
 
Jeg venter fortsatt på å få spikra videre plan, håper til det siste på juni, men blir nok mest sannsynlig i august:) så koselig at det er laget gruppe allerede! Blir isåfall første IVF-forsøk hos oss, prøvd i snart to år nå på første barn. Så det blir jammen spennende:Heartred

Krysser fingrene for juni for deg, og hvis ikke så er du hjertelig velkommen i august-gjengen! :D

Måtte lage august-gruppe med en gang jeg fikk holdt av plass. :p
 
Krysser fingrene for juni for deg, og hvis ikke så er du hjertelig velkommen i august-gjengen! :D

Måtte lage august-gruppe med en gang jeg fikk holdt av plass. :p

Takk! Viktig å kunne planlegge og se framover! Prøver å innstille meg på at begge deler blir bra:) Ikke sååå lenge til august (hvertfall ikke sammenlignet med de to årene som har gått), og uansett mulig å håpe på 2019-barn :smiley-angelic001
 
xsmile9
Så spennende! Da satser vi på at sol og sommer gjør kroppen i perfekt modus for forsøk og graviditet. :D

:happy:Ja vi får håpe på det. Jeg skal gå på Letrozol hver syklus , så selv om jeg ikke har helt trua , så håper jeg det sitter før :D Noen flere som skal gjøre noe i ventetiden?
 
xsmile9

:happy:Ja vi får håpe på det. Jeg skal gå på Letrozol hver syklus , så selv om jeg ikke har helt trua , så håper jeg det sitter før :D Noen flere som skal gjøre noe i ventetiden?
Skal ha en samtale med sykehuset tror jeg, prøve med på prednisolon i mellomtiden kanskje, be om en samtale med gyn. Prøve å få et lite håp tilbake ihvertfall!
 
xsmile9

:happy:Ja vi får håpe på det. Jeg skal gå på Letrozol hver syklus , så selv om jeg ikke har helt trua , så håper jeg det sitter før :D Noen flere som skal gjøre noe i ventetiden?

Håper du kan stikke av med en ventespire da! :D

Jeg bruker Letrozol for legen på klinikken mente det var en fordel for kroppen at hormonene hadde vært stabile i tiden før forsøk også. Så vi bruker det selv om vi ikke prøver, så det blir ingen ventespire her. :) (Bruker kondom før EL, og temper og tester for å kartlegge EL og syklus.)

Jeg bruker ventetiden på å forsøke å gå ned noen kilo, og komme i bedre form.
 
Takk! Viktig å kunne planlegge og se framover! Prøver å innstille meg på at begge deler blir bra:) Ikke sååå lenge til august (hvertfall ikke sammenlignet med de to årene som har gått), og uansett mulig å håpe på 2019-barn :smiley-angelic001

Like greit å forberede seg på "verste" alternativet, og så heller ta tidligere forsøk som en positiv overraskelse. :D 2019-baby burde være lov å håpe på. :Heartred
 
Håper du kan stikke av med en ventespire da! :D

Jeg bruker Letrozol for legen på klinikken mente det var en fordel for kroppen at hormonene hadde vært stabile i tiden før forsøk også. Så vi bruker det selv om vi ikke prøver, så det blir ingen ventespire her. :) (Bruker kondom før EL, og temper og tester for å kartlegge EL og syklus.)

Jeg bruker ventetiden på å forsøke å gå ned noen kilo, og komme i bedre form.
Jeg prøver også å gå ned noen kilo.:arghh: Dette blir min andre syklus på Letrozol og nå skal jeg på ul dag 9
Håper du kan stikke av med en ventespire da! :D

Jeg bruker Letrozol for legen på klinikken mente det var en fordel for kroppen at hormonene hadde vært stabile i tiden før forsøk også. Så vi bruker det selv om vi ikke prøver, så det blir ingen ventespire her. :) (Bruker kondom før EL, og temper og tester for å kartlegge EL og syklus.)

Jeg bruker ventetiden på å forsøke å gå ned noen kilo, og komme i bedre form.

Jeg også prøver å gå ned noen kilo. Nå blir dette vårt 6 forsøk, så får håpe det går i august.
Går på Letrozol nå og skal på ul dag 9, så hadde det jo vært fantastisk om det funket. Gleder meg virkelig ikke til å ta nesesprayen:eek:
 
Er ikke helt sikker på når det blir, skal stå over iallfall to sykluser (lange), pluss venter på noen prøvesvar. Har 6 eskimoer som venter. Kanskje det blir i august [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Jeg prøver også å gå ned noen kilo.:arghh: Dette blir min andre syklus på Letrozol og nå skal jeg på ul dag 9


Jeg også prøver å gå ned noen kilo. Nå blir dette vårt 6 forsøk, så får håpe det går i august.
Går på Letrozol nå og skal på ul dag 9, så hadde det jo vært fantastisk om det funket. Gleder meg virkelig ikke til å ta nesesprayen:eek:

Hvordan gikk det med UL og eggløsning på Letrozol? :)

Jeg har gått ned 5 kg fra februar til nå, så jeg er fornøyd med egen innsats hittil. :) Må bare stå i helt til august nå. :p
 
Back
Topp