Leggerutiner

Viktig, det må jeg passe på! Jeg får aldri med meg disse helligdagene før de er der, da samboer er turnusarbeider så ikke noe selvfølge å ha fri på de røde dagene :p
En blir litt forvirra av det ja! Spesielt mtp turnusarbeid!
Husker en påske det var sååå fint vært at vi satt på terrassen og solte oss i badetøy. Og glemte helligdagene. Handla alt grillmat for 6 personer for flere dager på en bensinstasjon. Ble lite penger den mnd ja. :hilarious:

En blir litt forvirra av det ja! Spesielt mtp turnusarbeid!
Husker en påske det var sååå fint vært at vi satt på terrassen og solte oss i badetøy. Og glemte helligdagene. Handla alt grillmat for 6 personer for flere dager på en bensinstasjon. Ble lite penger den mnd ja. :hilarious:
Hahaha, tenker det svei i lommeboka ja :hilarious:

Kjenner jeg blir så misunnelig på dere som har babyen som sovner "av seg selv " min frøken må ammes i søvn eller gå tur i vognen. Noen ganger kan hun busses i søvn. Men sjelden at jeg kan legge henne ned, Så sover hun. Hun tar heller ikke smokk, virker som om hun ikke helt vet hva hun skal gjøre med den i munnen så det hjelper ikke. (Noe jeg tror ville gitt henne roen raskere) merker det blir vanskeligere å få henne til å sovne på dagtid også for tiden,da hun gjør seg fort ferdig ved puppen. What to do ? Går dette seg til?

Vi har vel alle våre utfordringer. N har sovnet selv i sin egen seng fra dag én men er ekstremt vanskelig å få til å sove på dagtid og om hun først sover sover hun bare lett i 30 min. Jeg er misunnelig på de som har dupper på 1-3 timer flere ganger om dagen.

Har du prøvd flere typer smokker? Her sovnet hun ikke i det hele tatt på dagtid uten smokk, så fort vi fant en hun tok sovner hun i hvert fall. Vi måtte gå opp til 6 mnd. +, det fungerte. Har hun koseklut e.l? Det var også litt av greia her - med koseklut på kinnet finner hun roen. Men hun sover aller best når vi triller/kjører bil og i perioder måtte vi trille for at hun skulle sovne, så jeg kjenner til det.

Vi har vel alle våre utfordringer. N har sovnet selv i sin egen seng fra dag én men er ekstremt vanskelig å få til å sove på dagtid og om hun først sover sover hun bare lett i 30 min. Jeg er misunnelig på de som har dupper på 1-3 timer flere ganger om dagen.

Har du prøvd flere typer smokker? Her sovnet hun ikke i det hele tatt på dagtid uten smokk, så fort vi fant en hun tok sovner hun i hvert fall. Vi måtte gå opp til 6 mnd. +, det fungerte. Har hun koseklut e.l? Det var også litt av greia her - med koseklut på kinnet finner hun roen. Men hun sover aller best når vi triller/kjører bil og i perioder måtte vi trille for at hun skulle sovne, så jeg kjenner til det.
Helt sant, tror vi alle blir misunnelig på andre som tilsynelatende får det meste til, det som en selv ikke får til.

Hun har kosekluter, mange typer smokker (også 6+) men virker som om hun ikke vet hva hun skal gjøre med den. Tar den kanskje 1-3 ganger om vi øver i 15 min feks.
Gir ikke opp, det er bare SÅ frustrerende til tider! :oops: Det kjenner vel du og til :dead:

Lille blir 3 mnd den 25 og her ser vi at han blir trøtt/sliten rundt 19.30-20.00 så har den siste uken lagt han 20.00:) Steller og ammer han i sengen vår da vi samsover og han kan da sove i 2 kanskje 3 timer før han skal ammes igjen . Men ikke alltid han sovner når jeg ammer han i seng, så noen ganger sovner han på sofaen og så bærer jeg han ned i vår seng:) Og andre ganger må jeg bare ta han med opp igjen og legge han 30 min senere:happy:

Min lille gutt blir også 3 mnd på lørdag[emoji847] Og ser at vi gjør alt likt[emoji849] Men vi har tenkt å innføre bedre sove rutiner. Jeg sliter med smokk problem, han nekter å ta smokk. Det fører til at han blir klistermerke, dvs.avhengig av puppen og det igjen betyr mye gulping...så jeg sliter virkelig [emoji849][emoji17]

Min lille gutt blir også 3 mnd på lørdag[emoji847] Og ser at vi gjør alt likt[emoji849] Men vi har tenkt å innføre bedre sove rutiner. Jeg sliter med smokk problem, han nekter å ta smokk. Det fører til at han blir klistermerke, dvs.avhengig av puppen og det igjen betyr mye gulping...så jeg sliter virkelig [emoji849][emoji17]
Samme her... levende smokk. Nekter å holde på hele nettene for å ha lille i egen seng. Har kjøpt alle smokker i Norge og nå når vi er i Danmark har jeg startet på deres utvalg. Ser foreløpig dårlig ut. Hvordan løser man sovingen da? :sorry:

Samme her... levende smokk. Nekter å holde på hele nettene for å ha lille i egen seng. Har kjøpt alle smokker i Norge og nå når vi er i Danmark har jeg startet på deres utvalg. Ser foreløpig dårlig ut. Hvordan løser man sovingen da? :sorry:

Dessverre, så Sover vi sammen. Han våkner hver 1.time noen ganger 2.time...rekorden er hver 3.time[emoji17]. Jeg tenker at må først venne seg til smokk, så soverutine[emoji848] Trenger virkelig råd[emoji17]

Dessverre, så Sover vi sammen. Han våkner hver 1.time noen ganger 2.time...rekorden er hver 3.time[emoji17]. Jeg tenker at må først venne seg til smokk, så soverutine[emoji848] Trenger virkelig råd[emoji17]
Her er det alt ufra hver halvtime til plutselig 5 timer mellom. Jeg skal forsøke smokk en stund til, men håper når fast føde introduseres ved 4 mnd alder at feks grøt på kvelden gir lenger søvn og at hun da kan legges i sengen, om hun tar smokk eller ei. Prøver med kosedyr, klærne mine, babynest, smokk,musikk,white noise, sang men til liten nytte. Hun sovnet i vogna på et blunk og kan ammes i søvn på kveldene men på dagtid er det helt umulig å legge henne for tiden.

Litt tilfeldig her ennå, men han er trøtt rundt 19/20. Så da har jeg bare lagt han i senga vår. Ammer han i søvn da, siden han er så trøtt.
Han er 11 uker i dag, så får håpe det fortsetter. Han blir fort overtrøtt, så greit å ikke la det gå for lenge heller:)

Kjenner jeg blir så misunnelig på dere som har babyen som sovner "av seg selv " min frøken må ammes i søvn eller gå tur i vognen. Noen ganger kan hun busses i søvn. Men sjelden at jeg kan legge henne ned, Så sover hun. Hun tar heller ikke smokk, virker som om hun ikke helt vet hva hun skal gjøre med den i munnen så det hjelper ikke. (Noe jeg tror ville gitt henne roen raskere) merker det blir vanskeligere å få henne til å sovne på dagtid også for tiden,da hun gjør seg fort ferdig ved puppen. What to do ? Går dette seg til?
Akkurat slik har vi det også

Har den siste uken prøvd å innarbeide en slags rutine. Jeg gjør henne klar for natta mellom 19 og 20, alt etter som når hun blir trøtt. Har prøvd å legge henne ved å amme i senga med varierende hell. I dag f.eks måtte jeg bære henne i søvn, og hun sovnet ikke før etter kl. 21. I tillegg sover hun dårlig om nettene for tiden, men tror det skyldes utviklingstrinn 3.
Må legge til at det er framskritt i hvertfall, tidligere har hun sjelden tatt natt før etter kl 00 [emoji14]

Har lagt seg 19-20 siden han var... ja jeg husker ikke, 7-8 uker kanskje :rolleyes: Får siste flaska 17.30-18.30, alt etter som når han selv mener det er nok mat. :stop: Legger han i senga på eget rom og sovner selv med smokk og koseklut :)

Må du ofte inn igjen for å gi tutten eller noe slikt? Jeg har lyst å ta mini på eget rom, men har ikke lyst å ta kampen å gå inn å gi han smokken hver gang han mister den... :P

Må du ofte inn igjen for å gi tutten eller noe slikt? Jeg har lyst å ta mini på eget rom, men har ikke lyst å ta kampen å gå inn å gi han smokken hver gang han mister den... :p

Han legger seg ofte uten for han prater for seg selv og driver med hånda, noen ganger sovner han uten og andre ganger går jeg opp og gir den. Har maks gjort det 3 ganger på en kveld :) Går veldig fint. Han våkner stort sett aldri før 4-5-6 og da skal han ha mat :)
Det går jo ann å prøve, vi begge sover veldig godt om natten her hvertfall:)

Forsøker å gjøre henne klar for kvelden ca 19 tiden.
Ammer henne enten i stua eller på soverommet. Skal prøve å legge henne på soverommet og amme henne i søvn ikveld også da det har fungert greit. Da hun sover er jeg veldig på hogget da, i tilfelle hun våknet og løper inn med puppen klar :hilarious: :p

Han legger seg ofte uten for han prater for seg selv og driver med hånda, noen ganger sovner han uten og andre ganger går jeg opp og gir den. Har maks gjort det 3 ganger på en kveld :) Går veldig fint. Han våkner stort sett aldri før 4-5-6 og da skal han ha mat :)
Det går jo ann å prøve, vi begge sover veldig godt om natten her hvertfall:)

Tror jeg venter til neste mnd, da begynner vi med grøt, og kanskje han da sover hele natten gjennom :) Skal ihvertfall ikke vente så alt for mye lengre, skal bli greit å få soverommet for seg selv igjen.

Back
Topp