Leggerutiner

Tror jeg venter til neste mnd, da begynner vi med grøt, og kanskje han da sover hele natten gjennom :) Skal ihvertfall ikke vente så alt for mye lengre, skal bli greit å få soverommet for seg selv igjen.

Det skjønner jeg, jeg syntes det var veldig godt å kunne ligge og prate litt før vi sovna. Da vi gjorde det mens han var på rommet, ble han irritert :hilarious: Spent på hvordan det blir her når han får grøt, han har en tendens til å bæsje og ville ha mat 05 tiden, og da synes han det er vanskelig å sove igjen :p

Kjenner jeg blir så misunnelig på dere som har babyen som sovner "av seg selv " min frøken må ammes i søvn eller gå tur i vognen. Noen ganger kan hun busses i søvn. Men sjelden at jeg kan legge henne ned, Så sover hun. Hun tar heller ikke smokk, virker som om hun ikke helt vet hva hun skal gjøre med den i munnen så det hjelper ikke. (Noe jeg tror ville gitt henne roen raskere) merker det blir vanskeligere å få henne til å sovne på dagtid også for tiden,da hun gjør seg fort ferdig ved puppen. What to do ? Går dette seg til?

Jeg har det lett i forhold til legging nå, men da de er 7-8 mnd, så kan ting ha endret seg. Husk at du gjør det du kan, og at du er flink :-) Ingen barn er like og de har ulike behov. Han her har aldri trengt byssing og bæring, får jeg noen gang en til så kan den være helt motsatt:-) Du gjør det som er riktig for dere :Heartpink

Tror jeg venter til neste mnd, da begynner vi med grøt, og kanskje han da sover hele natten gjennom :) Skal ihvertfall ikke vente så alt for mye lengre, skal bli greit å få soverommet for seg selv igjen.
Jeg håper og grøten vil gi bedre nattesøvn.

Jeg har det lett i forhold til legging nå, men da de er 7-8 mnd, så kan ting ha endret seg. Husk at du gjør det du kan, og at du er flink :) Ingen barn er like og de har ulike behov. Han her har aldri trengt byssing og bæring, får jeg noen gang en til så kan den være helt motsatt:) Du gjør det som er riktig for dere :Heartpink
Tusen takk for gode ord og råd :angelic: Det er helt sant!

Det skjønner jeg, jeg syntes det var veldig godt å kunne ligge og prate litt før vi sovna. Da vi gjorde det mens han var på rommet, ble han irritert :hilarious: Spent på hvordan det blir her når han får grøt, han har en tendens til å bæsje og ville ha mat 05 tiden, og da synes han det er vanskelig å sove igjen :p

Er litt slik her og, han skal ha mat i 5 tiden og etter det sover han urolig. Håper grøten gjør slik at han sover rolig til 6-8 så kan vi heller starte dagen da... :) Vil ha litt alone time med gubben :P

Jeg håper og grøten vil gi bedre nattesøvn.

Krysser fingrene for det :D Gleder meg til å begynne å prøve, er ca 2-3 uker igjen for oss å vente. :)

De siste 3 kveldene har jeg lagt henne
Er litt slik her og, han skal ha mat i 5 tiden og etter det sover han urolig. Håper grøten gjør slik at han sover rolig til 6-8 så kan vi heller starte dagen da... :) Vil ha litt alone time med gubben :p

Krysser fingrene for det :D Gleder meg til å begynne å prøve, er ca 2-3 uker igjen for oss å vente. :)
Akkuratt 4 mnd da, eller? jeg og gleder meg! Men håper ikke det stopper opp ammingen.. Men om hyppigheten nedjusteres er det helt fint ;)

Er litt slik her og, han skal ha mat i 5 tiden og etter det sover han urolig. Håper grøten gjør slik at han sover rolig til 6-8 så kan vi heller starte dagen da... :) Vil ha litt alone time med gubben :p

Her begynte jeg faktisk med grøt i melka ved 3 mnd. De som vil hugge av meg fingrene får gjøre det, han begynte å drikke 240 ml ved hvert måltid, og han gulpet veldig mye. Det hjalp på gulping og mindre måltider :) Han er uansett våken klokka 5, men han sover lengre enn han pleide. Gjorde det ikke for å få han til å sove lengre, men for å få ned ml, han var aldri fornøyd på dagtid :nailbiting: Får det kun til kvelds da.

De siste 3 kveldene har jeg lagt henne

Akkuratt 4 mnd da, eller? jeg og gleder meg! Men håper ikke det stopper opp ammingen.. Men om hyppigheten nedjusteres er det helt fint ;)

Her får han jo flaske så trenger ikke "bekymre" meg for å miste melken siden jeg ikke ammer, men skjønner at du ikke ønsker det :) Ja, han er 4 mnd 7 april. Jeg har jo så lyst å begynne på dagen, mens barnefar bare ber meg roe meg, og at vi kan vente lengre .. :P Enkelt for han å si som siden han ble født ALDRI har vært oppe og gitt han mat på natten, til tross for flaskebaby.... :)

Her begynte jeg faktisk med grøt i melka ved 3 mnd. De som vil hugge av meg fingrene får gjøre det, han begynte å drikke 240 ml ved hvert måltid, og han gulpet veldig mye. Det hjalp på gulping og mindre måltider :) Han er uansett våken klokka 5, men han sover lengre enn han pleide. Gjorde det ikke for å få han til å sove lengre, men for å få ned ml, han var aldri fornøyd på dagtid :nailbiting: Får det kun til kvelds da.

Vel her er han happy med melken han får og har ikke problemer med gulping eller noe slikt, og han sover jo lenge, vil bare ha vekk den ene matingen om natten.. :P
Men så flott at han ble mer fornøyd når han fikk litt grøt i melken også :D Er jo viktigst at lille er fornøyd.

Her får han jo flaske så trenger ikke "bekymre" meg for å miste melken siden jeg ikke ammer, men skjønner at du ikke ønsker det :) Ja, han er 4 mnd 7 april. Jeg har jo så lyst å begynne på dagen, mens barnefar bare ber meg roe meg, og at vi kan vente lengre .. :p Enkelt for han å si som siden han ble født ALDRI har vært oppe og gitt han mat på natten, til tross for flaskebaby.... :)

Vel her er han happy med melken han får og har ikke problemer med gulping eller noe slikt, og han sover jo lenge, vil bare ha vekk den ene matingen om natten.. :p
Men så flott at han ble mer fornøyd når han fikk litt grøt i melken også :D Er jo viktigst at lille er fornøyd.
Jeg må sjekke datoen for 4 mnd her og ( redd jeg blir litt skuffa om store forhåpninger ifht at lille blir mett/tilfreds på natta haha) men synes det er lurt å begynne da uansett.
Ja, men da har jo ikke han såå mye å si da, jeg hadde sagt han gjerne får ta matingen om han ønsker det,eller så kjører vi på med mat hehe ;)

Her får han jo flaske så trenger ikke "bekymre" meg for å miste melken siden jeg ikke ammer, men skjønner at du ikke ønsker det :) Ja, han er 4 mnd 7 april. Jeg har jo så lyst å begynne på dagen, mens barnefar bare ber meg roe meg, og at vi kan vente lengre .. :p Enkelt for han å si som siden han ble født ALDRI har vært oppe og gitt han mat på natten, til tross for flaskebaby.... :)

Vel her er han happy med melken han får og har ikke problemer med gulping eller noe slikt, og han sover jo lenge, vil bare ha vekk den ene matingen om natten.. :p

Ikke sant, kunne tenkt meg å få sove en hel natt uten mating her også, sovet fra 20-08 hadde jo vært helt fantastisk :smug: Men herregud, har ikke problemer med å skjønne at han blir sulten:hilarious:

Jeg må sjekke datoen for 4 mnd her og ( redd jeg blir litt skuffa om store forhåpninger ifht at lille blir mett/tilfreds på natta haha) men synes det er lurt å begynne da uansett.
Ja, men da har jo ikke han såå mye å si da, jeg hadde sagt han gjerne får ta matingen om han ønsker det,eller så kjører vi på med mat hehe ;)

Ja, er ikke alle det hjelper for i forhold til nattesøvnen,men krysser fingrene for det.. :)
Ikke en dum ide det.. :P Kanskje jeg skal gjøre det...

Ikke sant, kunne tenkt meg å få sove en hel natt uten mating her også, sovet fra 20-08 hadde jo vært helt fantastisk :smug: Men herregud, har ikke problemer med å skjønne at han blir sulten:hilarious:

Ja, en hel natts søvn hadde vært fint :P
Tror du det er lettere å begynne med grøt i melken enn ren grøt på skje ??

Ja, er ikke alle det hjelper for i forhold til nattesøvnen,men krysser fingrene for det.. :)
Ikke en dum ide det.. :p Kanskje jeg skal gjøre det...

Ja, en hel natts søvn hadde vært fint :p
Krysser fingrene for at det går seg til etterhvert da. Utrolig hvor lite søvn vi trenger og :hilarious::hungover:

• Liker
Reactions: SMD
Har lagt K mellom 19 og 20 ca siste tiden. Idag ble hun hysterisk når vi gikk tur i 15 tiden. Våknet klokken 16 når vi kom tilbake og har egentlig vært litt sutrete på dagtid. (Overstimulert på bilka mistenker vi) pluss hun er litt varm og klør i munnen så er nok mye på gang. Kom svigerinne ned på hytta idag og merker med én gang at ammingen blir trøblete med nye stemmer.. hun diet nesten ingenting når vi var ute (ammerom på Bilka finnes jo ikke!!) Men spiste godt når vi kom hjem. Derfor holdt jeg henne våken ifra 16 og til 18.30 og har nå lagt meg med henne. Hun vet jo ikke hva klokken er og er stuptrøtt så hvorfor ikke liksom. Jeg blir jo ikke arrestert av noen det bare føles slik til tider :hungover:

Ikke en dum ide det.. :p Kanskje jeg skal gjøre det...

Ja, en hel natts søvn hadde vært fint :p

Jeg begynte med det for å tilvenne tarmene til noe annet enn ren melk. :-) Har gått veldig fint og han har hatt veldig fin avføring. Bruker mild havregrøt fra Hipp, har hard avføring med grøt fra Nestlé, opplever at den er grovkornete. :(

Jeg begynte med det for å tilvenne tarmene til noe annet enn ren melk. :) Har gått veldig fint og han har hatt veldig fin avføring. Bruker mild havregrøt fra Hipp, har hard avføring med grøt fra Nestlé, opplever at den er grovkornete. :(

Okei, kanskje jeg skal prøve det når han blir 4 mnd. :)

Lille pleier å sovne mellom 18.30-19.30. Starter med kveldsstellet ca kl 18, deretter får hun flaske og så legger jeg henne i senga med tutt og kos. Da sovner hun av seg selv. Må av og til inn og gi tutten noen ganger, men ellers ligger hun alene til hun sovner. :)

Heldigvis er leggerutiner blitt et fakta hos oss nå. Mellom 18.30 og 20.00 legger jeg henne. Kommer litt an på hvor trøtt hun er ifht sist hvil.

Bader evt og steller og ammer henne i sengen og synger en gonattsang eller 2. Da sovner hun ganske fort. I går sovnet hun på 10 minutter. Det er deilig. Som regel sover hun til vi legger oss da. Men igår var unntaket pga hun er blitt syk.

Det som funket for noen uker siden funker ikke helt nå ser det ut som..

Back
Topp