Snart mamma til 2 ❤

Uke: 36+2

Termin: 04.04.2018

Kjønn: Vet ikke [emoji1]

Trimester: 3. trimester

Neste svangerskapskontroll:
Ultralydtime 16/3 kl.12.
Jordmortime den 15/3

Bevegelser: En makk av en baby.. er overalt! Strekker seg hele tiden, enten er magen skjev eller ser ut som firkant [emoji23]

Babyens størrelse: ifølge BV er babyen 44cm lang og veier 2700g [emoji7] og ble estimert på ultralyd i går på 2740g [emoji4]

Navn: mannen har begynt å bli vant med guttenavnet, men mest pga han ikke har noe annet å komme med [emoji6]

Vann i kroppen:
Fremdeles 0-1 på skalaen men ikke noe verre enn før [emoji4]

Vektøkning: Fremdeles bare 5 kg opp [emoji4] jordmoren så faktisk at jeg var flink å være gravid [emoji23]

Utålmodig:
Begynner å bli litt det nå ja [emoji85] stellebordet er klart
Vuggen er klart
Neste prosjekt er vognen [emoji4] vurdere å kjøpe en dyne til. En i vuggen og en i vognen [emoji5]

Strekkmerker:
Er en full tigermamma på magen nå [emoji4] og ser hvor den lille liker å bevege seg for der er merkene ekstra rød [emoji4]

Kynnere: Hver bidige dag!

Melk i brystene: bittelitt råmelk ved klemming men ikke noe plagsomt, enda [emoji6]

Plager: hoftene, off course!!! Og mer enn noen gang... vondt i korsryggen, tett nese, snorker, tungpustet, fort sliten, kroppen stivner når jeg ligger for lenge på sofaene, noen ganger blodtrykksfall. Hater å dusje nå! Men igjen veldig deilig.
Mye nedpress, klarer ikke å gå fort lengre og har fått gravidvuggingen [emoji23]

Arbeid: Nå er jeg 100% sykmeldt, ikke lov til å dra på jobb lengre. Trur det er bare godt, har vært veldig sliten i kroppen i det siste og tanken på blødningene er det bsre bra.

Humør:
Kan lett bli sinna [emoji17] men kroppen er sliten og det går utover humøret ☹

Cravings: Fremdeles godt med Coca Cola på boks og iskaldt vann med isbiter men er ikke avhengig av det. Blitt veldig glad i Billys pizza med chilli bearnaisesaus på, sånn ferdig boks fra kiwi [emoji7]

Tanker om fødsel:
Da har jeg fått vite at jeg kan føde vaginalt og på mitt sjukehus [emoji1]
MEN må likevel tenke litt på ks men nå er det babyen og kroppen som bestemmer [emoji6]
Så for min del kan den lille bare komme! Vil ha baby i armene nå [emoji7] og storebror begynner å bli utålmodig [emoji16]
 
Action på gang! Igjen.

Da var jeg innlagt på sykehus, igjen! Med blødninger. Og enda mer blødninger enn sist.
Men nå er jeg heldigvis på mitt sykehus [emoji28] 10 min fra huset vårt [emoji4]

Ble å ringe huseier å få han til å passe storebror til mormor og morfar kunne komme [emoji4]

Har hatt registrering nå og alt ok men har litt rier, men svært små enda. Foreløpig ikke noe hks, så vi har tid sier legen.
Så dette blir spennende [emoji4]

Katten vår hadde vært sykt interessert i magen min de siste 2 dagene, så kanskje han hadde en anelse at noe ville skje [emoji6]

Vil holde dere oppdatert utover dagen [emoji4] noe må jeg gjøre som sengeliggende [emoji6]
 
Her ble det action; håper på oppdatering underveis [emoji4] Masse lykke til!! [emoji1][emoji173]
 
Oppdatering etter legevisit og undersøkelse

Da har legen vært innom [emoji4] mormunn på 4cm og er helt fin, og ingen åpning [emoji4] MEN han hadde ikke lyst at jeg skulle føde vaginalt. Kan ikke dem bestemme seg [emoji28]

Ellers så har blødningene stanset, kom ut en diger koagulert blodklump for en stund siden [emoji37] så ut som en liten lever [emoji21] Men skal bli her til observasjon til i morgen i første omgang, hvis ikke blødningene kommer tilbake da.

Minien har det veldig bra hvertfall [emoji4]
 
1 Dag gammel

Allerede 1 dag gammel [emoji170]
Han er så søt, føler at jeg svever på en rosa sky [emoji7]
Har kommet igang med ammingen, litt problemer med ene puppen, men det er forventet. Var det med storebror å [emoji28] sånn er det å ha hatt innover brystvorte [emoji53]

Har blitt sjekket av barnelege i dag og er frisk og rask. [emoji4] Han vil bli sendt på ultralydsjekk i morgem siden jeg har og pappaen har hatt hoftedysplasi.

Ellers hadde han litt høy puls tidligere i kveld, var på observasjon i 1t. Ble fin igjen, var mest tett i nesen men ville ha han på observasjon i natt og. Så de kommer inn å vekker meg når han skal ammes [emoji4]

Ellers så har storebror vært innom i går og i dag. Er uvant for han dette, når babyen griner så vil han hjem [emoji28] men ikke rart da, vært enebarn i 5 1/2 år og plutselig må dele med en baby [emoji23]

Jeg selv er utslitt og trøtt [emoji42] kan sove i sittende stilling mens jeg ammer [emoji23] så må unnskylde for mine skrivefeiler, for øyene har lukket seg en par ganger her og [emoji23]

20180313_143407.jpg

20180313_161547.jpg
 
Gratulerer så mye med den skjønne gutten :Heartred det var veldig for action dere har opplevd før han nå kom til verden, godt at alt står bra til! :happy:
 
Gratulerer så mye med den skjønne gutten [emoji813]red det var veldig for action dere har opplevd før han nå kom til verden, godt at alt står bra til! :happy:
Ikke lite med action her i gården nei [emoji23]
Men godt å være ferdi med det, enda at kunne godt vært i magen litt til. Men nå er han her [emoji4]
 
Gratulerer så mye! Kjenner jeg gleder meg til neste uke enda mer jeg nå, når vi får møte vår lille også :)

Ser ut som du har fått en skikkelig liten kjekkas:Heartred
 
Gratulerer så mye! Kjenner jeg gleder meg til neste uke enda mer jeg nå, når vi får møte vår lille også :)

Ser ut som du har fått en skikkelig liten kjekkas[emoji813]red
Tusen takk [emoji4]
Ja, trur en som vil herme etter storebror [emoji4]
 
Back
Topp