Skravletråd Januar

God morgen. Her har det snødd plutselig. Pent da.

Syns litt synd på mannen da.

I går starta han på jobb kl 06. De mangla en person. Så han brøyta fra 06 til 1730.
Han la seg med en gang han kom hjem. Så vi gikk ut å besøkte min mamma mens eldste var på speider. Når vi da kom hjem 2015 var han kjørt på brøyting igjen. Og enda er han ikke kommet hjem.

Meninga var at han hadde friuke nå fra brøytinga. For første gang på 3 mnd. Typisk det måtte bli en annen som mangla da. Min mann kan ikke si nei han så.

Jeg har sovet veldig godt da. Ingen som snorka hjemme [emoji56]

Flink mann du har[emoji2]

Det er det.

Strengt tatt har jeg benyttet meg av stellebordet der når vi er hos fastlegen også, men ikke venterommet sånn generelt. Fastlegen og helsestasjonen er nemlig sammen, men vi går inn ei dør til helsestasjonen. (i andre enden av korridoren er det derimot åpent. Det går liksom korridor i en sirkel. Også delt i starten om vi går rett frem og venter på legen eller til vestre og inn på helsestasjonen. Men altså er sirkelen ellers åpen. Men på mandag var det toårskontroll.

Kjekt å ha det samlet da[emoji2]

Ferdig med 13 julegaver allerede , nå trenger jeg bare å kjøpe to i mnd så blir jeg ferdig 1 des :)

Kjekt å ha det samlet da[emoji2]
Ja. Det er endringer på planen ettersom det et for få kontor, men blir trolig fortsatt samme bygg bare helsestasjonen kanskje etasjen under.

Dagens stemme gitt ;)
Det er ikke mas. Jeg stemmer gjerne for å gi dere en bedre sjangs. Hadde ingen anelse at uniformer til korps var så dyre, så korps har vel egentlig veldig veldig behov for å vinne slike ting for å skaffe midler til uniformer.
Det er dyrt ja, dyrere enn jeg hadde tenkt over. Men klart. Et korps har gjerne uniformene lenge. Noen slutter, noen vokser ut av sine og får overta fra dem som har vokst ut av hele korpset og nye får de minste. Sånn skifter det hele tiden. Men kombinasjonen av det jeg mener ikke var et helt perfekt valg av brukte uniformer i forhold til størrelser samt ikke minst at det er en ikke-standard farge som gjør tilkjøp enda dyrere, og et korps i sterk vekst.... Det gjør det dyrt ja. En full uniform med bukse jakke og skjorte koster i overkant av 5000 kr, så å vinne 15000 dekker ikke tre engang. (og det for dem som ikke har den ekstra greia med fargen....)

Det er dyrt ja, dyrere enn jeg hadde tenkt over. Men klart. Et korps har gjerne uniformene lenge. Noen slutter, noen vokser ut av sine og får overta fra dem som har vokst ut av hele korpset og nye får de minste. Sånn skifter det hele tiden. Men kombinasjonen av det jeg mener ikke var et helt perfekt valg av brukte uniformer i forhold til størrelser samt ikke minst at det er en ikke-standard farge som gjør tilkjøp enda dyrere, og et korps i sterk vekst.... Det gjør det dyrt ja. En full uniform med bukse jakke og skjorte koster i overkant av 5000 kr, så å vinne 15000 dekker ikke tre engang. (og det for dem som ikke har den ekstra greia med fargen....)

Helt horrible priser. Men de er jo flotte de draktene og ser ut som de varer lenge. Så prisen er jo derretter. Men om de har valgt en ikke-standard farge er jo ugunstig om det gjør den veldig mye dyrere. Så dyr at ikke alle får drakt.

Barneklatring overstått. Begge ungene har kosa seg, men eldste er enda overhodet ikke interessert i å prøve klatring. Men det kommer med tiden :) småkleint å møte på psykologen der da hun er der annahver uke med ungene. Men hilste som avtalt og prata som en ville med enhver annen bekjent :) så gikk greit. Dog rart siden jeg sa fra meg timen idag og ikke kom, men ingen vits å dra på timen når formen ikke var god nok tidligere og lysta til å gjøre det jeg vil, var større enn behovet for å prate idag. Orka ikke en time hvor jeg ikke ønsket å prate, så da dro jeg ikke. Regner med hun forstår da hun selv sier jeg må bli flinkere på å si nei, og ikke tilpasse meg alle andres behov til enhver tid før mine. Prioritere det jeg ønsker å gjøre, og det som gjør meg glad. Idag var det å ikke dra. Hvile, sy klær til babyen min som vokser ut av alt hun har, og dra på barneklatring med unga )

00a2e5ba0241381273a12746f6b350bb.jpg
010a35e99713a0159ec9d67c8e0a5eea.jpg

Omslagsbody, bukse og siklesmekke

1b14d2a042c8d30d81b1cfb8ac886365.jpg

Og enda en omslagsbody.

Jenta vokser fort og trengte nye. Mannen liker ikke de over hodet. Ei jenta. Så da forstørra jeg et mønster på omslagsbody til 86 slik at vi fikk et par nye til henne. Synes de ble så fine [emoji7]

Helt horrible priser. Men de er jo flotte de draktene og ser ut som de varer lenge. Så prisen er jo derretter. Men om de har valgt en ikke-standard farge er jo ugunstig om det gjør den veldig mye dyrere. Så dyr at ikke alle får drakt.
Når det er en farge som ikke er standard,om det et fordi den er utgått, spesialbestilt eller hva. Så må vi for å få kjøpe flere først få laget en helt rull med stoff i den fargen, etter tilsendt prøvelapp og godkjenning, og betale for den rullen som de så har liggende til å ta av når de skal sy til oss. Og betale for jakkene hver for seg. Buksene er vel standard i det minste

Når det er en farge som ikke er standard,om det et fordi den er utgått, spesialbestilt eller hva. Så må vi for å få kjøpe flere først få laget en helt rull med stoff i den fargen, etter tilsendt prøvelapp og godkjenning, og betale for den rullen som de så har liggende til å ta av når de skal sy til oss. Og betale for jakkene hver for seg. Buksene er vel standard i det minste

Med en gang en egen rull må trykkes opp så begynner prisen å bli høy ja..

Back
Topp