Insp* kleskode

Jobber i barnehage. Ingen kleskode.

Men vi har felles arbeidstøy vi kan bruke om vi vil. Bobledress (sånn rød eller blå), regntøy, fleecejakker og votter.

I min jobb (admin/kontorjobb)er koden business casual, så går i skjorter, bluser, dressbukse etc.

Samme her. Nokså avslappet, men har en del kontakt med mennesker så blir heller litt penere enn avslappa for min del, trives best sånn-så kan jeg hoppe o joggebuksa hjemme [emoji4] men går fint med hjemmestrikk og kjole også altså.

Anbefaler forresten dressbuksene til Kaffe clothing, de ser pene ut men har stretch og strikk i livet. Funka til og med et stykke ut i svangerskapet. De har fine klær med stretch i (blazere og skjørt blant annet) som er helt nydelige på og ser pene ut. Ingen link her men bare google ;)

Anbefaler forresten dressbuksene til Kaffe clothing, de ser pene ut men har stretch og strikk i livet. Funka til og med et stykke ut i svangerskapet. De har fine klær med stretch i (blazere og skjørt blant annet) som er helt nydelige på og ser pene ut. Ingen link her men bare google ;)

De er veldig fine, elsker kaffebuksene, like behagelige som joggebukser ;)

Hva koster de, og hvordan er de i str kontra str i vanlige butikker?

Ikke dyre, koster 399,- eller 499,- tror jeg det er. Jeg bruker xs/34 i størrelse i klær og bruker xs/s i buksene også. S/36 blir for store.
De har lignende bukser på Veromoda også, samme der. Jeg bruke xs som jeg alltid gjør. Så helt normale vil jeg da si [emoji1]
Verdt å prøve, de er utrolig fine [emoji1303]

Ikke dyre, koster 399,- eller 499,- tror jeg det er. Jeg bruker xs/34 i størrelse i klær og bruker xs/s i buksene også. S/36 blir for store.
De har lignende bukser på Veromoda også, samme der. Jeg bruke xs som jeg alltid gjør. Så helt normale vil jeg da si [emoji1]
Verdt å prøve, de er utrolig fine [emoji1303]
Hm, ja da spørs det om de passer meg, har ikke funnet bukser på Vero moda på lenge... Men skader ikke å ta en titt [emoji4]

Kaffe selges ikke på Veromoda, men Veromoda har lignende bukser :)
Kaffe buksene er bedre synes jeg, men de er like i størrelse. Kaffe går ganske høyt opp i størrelse :)

Her har du kaffebuksene og jakkene :)
01bffd200f6bfc0da3863fd32fd15d1a.png
19d383c6881f97a669dc49d2e0460cdf.png

De går opp til 46 i størrelse :)

Er hjemmeværende så her går det i de klærne jeg selv vil :D
Men når jeg skal jobbe litt i en dyrebutikk så prøver jeg å kle meg pent, men samtidig ikke for stivt. Vi har dyr der som skal håndteres og stelles med, så kan ikke komme i gallakjole og høyhælte sko for å skifte bunnstrø og gi mat, samt kose med dyrene :laughing021

Bolig for funksjonshemmede. Vi bruker våre vanlige klær. Jeg går aldri i joggebukse, men noen gjør det å. Tar ikke på meg det de fineste klærne jeg har, for at jeg redd de skal bli ødelagt (type blod, oppkast, sikkel, revet i stykker etc.). Sommerstid skal vi ha klær som minimum går til knærne og overdel med noe erme (altså ikke singlet) og ikke for utringet. Får klesgodtgjørelse i Desember hvert år, type 1000 kroner i en full stilling så det er jo ikke akkuratt mange kronene.

Jobber som Alarmoperatør og strengt tatt står det i håndbuka at vi skal være fin i tøyet. Men ærlig talt; vi sitter i en "bunker" 8-9timer hver dag og møter ingen, kun tlf kontakt. Så det er ingen som egentlig bryr seg. Jeg sitter i pysj på nattevakt, vennina mi dukker opp i OnePiece [emoji23] Er kun når de øverste sjefene er på besøk at vi hiver på oss den oversized jobb-genseren og jeans/litt ok buksedel [emoji23][emoji39]

Jobber som Alarmoperatør og strengt tatt står det i håndbuka at vi skal være fin i tøyet. Men ærlig talt; vi sitter i en "bunker" 8-9timer hver dag og møter ingen, kun tlf kontakt. Så det er ingen som egentlig bryr seg. Jeg sitter i pysj på nattevakt, vennina mi dukker opp i OnePiece [emoji23] Er kun når de øverste sjefene er på besøk at vi hiver på oss den oversized jobb-genseren og jeans/litt ok buksedel [emoji23][emoji39]

Haha, herlig [emoji23]

Jobber i helsetjenesten og har uniform på jobb. Synes det er veldig greit så slipper jeg å tenke over hva jeg skal ha på meg :p

Back
Topp