Insp* kleskode

Konditor, så kokkebukse, forstykke, t-skjorte, genser og hatt.
T-skjortene skal være hvite, ellers bruk de farger du vil :p
Hvite kokkejakker til "pent"

Uniform.
Jobber på sykehus, og syns uniform er skikkelig digg! Som å gå med pysj på jobb [emoji23][emoji85]
Er det lov å si jeg er misunnelig?
emoji23.png
emoji85.png

Jobber som konsulent ute hos kunde. Går vel stort sett i vanlige klær, gjerne olabukse og genser. Jobbet tidligere for et annet selskap og der var det litt strengere kleskode. Synes det er så mye mer avslappende nå!

Er det lov å si jeg er misunnelig?
emoji23.png
emoji85.png

Jobber som konsulent ute hos kunde. Går vel stort sett i vanlige klær, gjerne olabukse og genser. Jobbet tidligere for et annet selskap og der var det litt strengere kleskode. Synes det er så mye mer avslappende nå!

Helt lov [emoji23]
Altså...
Har hvit uniform, med uformelig skjorte med lommer foran, som går et stykke ned på låret og buksa er løs og ledig. Kombinert med birkenstocks for min del, er det jo som å gå med pysj og tøfler [emoji85]

Jeg jobber i barnehage og går i behagelige klær, dvs fritidsbukse eller myke jeans og ull (på denne tida av året). Ellers står vi stort sett fritt til å kle oss som vi ønsker, men sjefen har vært klar på at hun ønsker at vi ser "stelte" ut selv om vi jobber på gulvet. Det innebærer blant annet at hun helst ikke vil se rumpesprekk med bred tangaføring og gamle, utslitte joggebukser :-p Vi må gjerne gå i joggeklær, men av den presentable sorten. Dette er helt kurant, synes jeg :-)

Ikke dyre, koster 399,- eller 499,- tror jeg det er. Jeg bruker xs/34 i størrelse i klær og bruker xs/s i buksene også. S/36 blir for store.
De har lignende bukser på Veromoda også, samme der. Jeg bruke xs som jeg alltid gjør. Så helt normale vil jeg da si [emoji1]
Verdt å prøve, de er utrolig fine [emoji1303]

De er litt store i str syns jeg? Jeg kan gå ned dn str på dem. De som heter Jillian, er skjørt og blazer i samme serie også. Digger dem!

Jobber i bofellesskape, vi må ha rene og hele klær, ikke skjørt eller shorts som er kortere enn til rett over kneet, og ikke singlett.

Har opplevd flere ganger at nye somervikarer kommer på jobb i små shorts og singletter, og har måttet gi beskjed til jenter som kommer i type 2xU tights at de må ha noe som dekker rumpen om de skal gå slik.

Vi har klesskodene av respekt for beboerene, og for vår egen trygghet.
Har hendt tidligere at peronalet har blitt oppfattet som naken av beboer, og dermed ført til uønsket atferd, så vi ønsker å unngå dette.

Bruker klær det ikke er så farlig med. Som slitne jeans og colleggenser o.l. Er håndverker, så lurt å ikke ha for fine klær som fort kan bli ødelagt ;)

Sykehus, mest på lab. Hvit uniform og ingen smykker, eller parfyme:D love it! Viktig med spreke sokker og sko;)

Ingen kleskode, men pga utagering er det viktig å ikke ha på skjerf feks (kvelningsfare). Tar heller ikke på fintøyet siden det er stor fare for å få ødelagt klær på jobb. Går stort sett i turbukser eller tights og helt enkle overdeler/tunika.

I utgangspunktet bruker vi uniform på jobb[emoji2] men jeg jobber på en avdeling hvor det er en fordel med sivilt tøy[emoji38]

Ja, det kan hende. Jeg får jo som sagt ikke mindre størrelse på de. Noen ganger får jeg ikke tak i de fordi butikkene tar inn veldig få [emoji57]
Nei, er vel ulikt fra kropp til kropp sikkert. Jeg mener jeg har kjøpt på nett, zalando har iallefall inne i str 46 i svart nå.

Jobber på kontor, har ingen kleskode så her går folk i mye forskjellige :)

Hva er din kleskode på jobb og hva jobber du med? Følger du den kanskje ikke eller ingen som bryr seg ? Er selv vernepleier og ingen uniform der. Bruker egne helt vanlige klær.

Bruker behagelig tøy som tåler å lekes i, og som det ikke er så farlig med.
Jobber i bhg.

Synes forøvrig det er veldig fint at dere bruker egne klær som vernepleiere, for det blir mindre klinisk, og mer menneskelig. <3

Jobber som Alarmoperatør og strengt tatt står det i håndbuka at vi skal være fin i tøyet. Men ærlig talt; vi sitter i en "bunker" 8-9timer hver dag og møter ingen, kun tlf kontakt. Så det er ingen som egentlig bryr seg. Jeg sitter i pysj på nattevakt, vennina mi dukker opp i OnePiece [emoji23] Er kun når de øverste sjefene er på besøk at vi hiver på oss den oversized jobb-genseren og jeans/litt ok buksedel [emoji23][emoji39]

Jeg jobbet som telefonselger en liten stund, og der måtte vi kle oss pent. Dress til gutta, med slips og det hele...
Vi satt på et kontor/callsenter, der ingen andre så oss. Alle de ansatte hatet kleskoden, og den hadde nada for seg.
Sjefene hadde dog fått det for seg at de var storkarer, og at "clothes maketh the man," så der måtte vi trippe rundt i skjørt og høye hæler, og late som om kontoret i en sliten bygård ved børsparken var Aker Brygge. :P

Jeg jobbet som telefonselger en liten stund, og der måtte vi kle oss pent. Dress til gutta, med slips og det hele...
Vi satt på et kontor/callsenter, der ingen andre så oss. Alle de ansatte hatet kleskoden, og den hadde nada for seg.
Sjefene hadde dog fått det for seg at de var storkarer, og at "clothes maketh the man," så der måtte vi trippe rundt i skjørt og høye hæler, og late som om kontoret i en sliten bygård ved børsparken var Aker Brygge. :P
Ja skjønner ikke helt det med krav til kleskode når man sitter innesperret i et rom hele dagen og aldri møter noen. Hadde vi nå hatt møter o.l. så ja da kan jeg skjønne at vi bør se representativ ut [emoji14] men pga. sikkerhet og sensitivinfo er det ingen som slipper inn der vi sitter. Ikke engang politiet får komme inn uten at det er klarert med sjefen [emoji33] og vi bruker common sense; kommer øverste sjefer på besøk ja da tar alle kleskode litt mer seriøst. [emoji23]

Jobber som vernepleier.
Hele, rene klær er koden hos oss :P Unngår alt for utfordrende klær, men hender jeg går med kort skjørt f.eks. med ullstrømpebukse under og stor genser. Går stort sett i jeans eller cargobukse og skjorte eller strikkagenser nå på vinteren :) Har hendt at jeg har kommet i joggebukse, men det er dager jeg vet jeg ikke har noen avtaler med hverken pårørende eller beboere (typ, jobber ekstra på natt) :)

Back
Topp