.

Hurra for termin! :joyful: Kjipt at riene ga seg men virker hvertfall som kroppen er klar for fødsel av seg selv i alle fall :) blir jo veldig spennende å se når babyen kommer! Kanskje det blir nyttårsbarnet? :)
 
.
 
Last edited:
Grattis med baby[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ gleder meg til å lese historien din.
 
Fødselen 41+0
Fire dager over termin går vannet rundt midnatt.
Kl 06.05 er vi på KK. Nå er riene så vonde at jeg ikke klarer å gå når de holder på.
Får fødestue, da jeg skal bytte klær sier jm at fostervannet er grønt og dermed misfarget. Siden jeg hadde hatt masse blodig utflod det siste døgnet trodde jeg at det var derfor at det var litt brunt gammelt blod som kom.
Lillemor må måtte overvåkes med elektrode, men hadde det helt fint :)
Hadde kun 3 cm da klokken var 07. Meget skuffet da jeg hadde hatt modningsrier i dagesvis + at riene var så vonde.
Fikk epidural, men det hjalp ikke stort. Måtte max. dose til for at jeg kunne slappe av litt.
Kl. 08.45 var det 5 cm åpning, ny sjekk skulle utføres kl. 10.45.
Allerede kl. 09.45 kjente jeg plutselig en ekstrem pressetrang. Var så vidt jeg klarte å holde igjen til jm hadde sjekket åpningen. 10 cm, hode var på vei ut. 16 minutter etterpå var prinsessen vår født :love017
Lenge måtte vi vente på dette mirakelet, men jammen har det vært verdt det!

Veldig glad for spontan fødsel! Har fått et godt inntrykk av KK, selv om forskjellige jordmødre/hjelpepleiere sier ulike ting og gir ulik informasjon.

Nå har vi allerede vært hjemme noen dager. Vi storkoser oss og nyter hvert øyeblikk av denne verdifull tiden :)
 
Gratulerer med lillemor[emoji173][emoji7]
 
Gratulerer så mye [emoji173][emoji173][emoji173]
 
Så gøy å lese hvordan fødselen din foregikk. Mi også bæsja i fostervannet. Var jenta di noe kvalm etter fødsel grunnet det?

Også er jeg veldig spent på navnet. Får vi vite det nå?[emoji177]
 
.
 
Last edited:
Gratulerer så mye med prinsessen, så godt at fødselen gikk bra [emoji177]
 
Gratulerer så mye med prinsessen, så godt at fødselen gikk bra [emoji177]
Tusen takk! Godt å få møte mirakelet vårt:Heartpink Ikke så lenge igjen for deg heller nå? :)
 
.
 
Last edited:
I dag er jenten vår allerede 1 uke!:Heartpink Som tiden flyr!:eek: Glad jeg har permisjon i lang tid enda! :angelic:Stakkars mannen som må på jobb igjen om en ukes tid

Prinsessen vår er en veldig rolig og fornøyd frøken. Sover mye på dagtid - oppimot 4-5 timer dersom jeg ikke vekker henne. Hun er litt mer våken på kveldstid, men kan sove 4-5 timer om natten også. Spiser veldig godt, så spent på vekten. I morgen kommer helsesøster på hjemmebesøk :)

Jeg delammer/pumper/gir flaske. Merker det er sårt å ikke få til/kunne amme.:( Dette var noe jeg virkelig ønsket å få til mens jeg gikk gravid. Smertene i brystene er bare for intense og skjærende. Legger henne til innimellom, men etter en - to runder med amming må jeg pumpe i flere dager før hun kan die litt igjen.
Håper å få time på amme.pol, men har ikke så høye forventninger om at det hjelper meg.

Ellers er storebror usedvanlig omsorgsfull og hjelpsom.:Heartblue Han koser, trøster, er med når hun skal bade, gir flaske og underholder henne når hun må bytte bleie (ikke så glad i bleieskift).

Vi nyter virkelig denne barseltiden:love017
Så herlig å høre at du nyter barseltiden, håper det ordner seg med ammingen siden du ønsker det :Heartred jeg har en gutt som elsker bleieskift, for han elsker å ligge naken, virker det som :p problemet er denne fryktede strålen som plutselig kan komme (kun opplevd det en gang, da tisset han seg selv i panna :hilarious:) :p
 
Tusen takk! Godt å få møte mirakelet vårt[emoji813]pink Ikke så lenge igjen for deg heller nå? :)
Så godt å lese at dere har fått en fin start på barseltiden [emoji177]
Det er ikke lenge igjen her nei, 33+5 i dag [emoji4]
 
.
 
Last edited:
.
 
Last edited:
Back
Topp