Sutrete baby

Pepticate får hun. Har prøvd Althera også, men fikk vondt i magen virket det som:-/
Husk at dette er spaltet protein. Mitt yngste barn reagerte også på disse erstatningene. Legene hevdet at det var umulig,men beviset fikk vi to uker etter at hun begynte på geitemelk. Hun hadde mye eksem også, som ga seg gradvis etter ca 6 uker på ny mme. Hun var skikkelig gulpe baby. Forsvant nesten over natta. Har mista mye tillit til legene etter alt som har vært.

Jeg er så fortvilet. Babyen min på 4 mnd er altså så sutrete HELE tiden. Våkner hver 2 time på natten og drikker 30-40 ML....Føler meg som verdens verste mamma, men jeg er så sliten av lite søvn og ikke fornøyd baby...
. Vi fikk en trøblete start, og ammingen gikk rett vest etter 3,5 mnd. Hun har vært en håndfull baby siden start, men det har hatt sine grunner. Kort tungebånd, melkeproteinallergi = MYE luft i magen og KISS. Dette førte til at jeg fikk brystbetennelser pga fordårlig tømming av bryst og til slutt resulterte til for lite melk. Hun spiste lite og ofte når jeg ammet, og jeg merket at det stresset meg siden hun virket aldri fornøyd og vekten begnte stagnere. Gikk derfor over til å gi min melk på flaske for å kontrollere inntak og hun var ingen storspiser, men la på seg eter sin vektkurve.. Så gikk jeg over til MME da melken tok slutt, og hun har aldri spist det som er anvist på pakning. Hun spiser hver 2 -3 time og drikker 60-80 ml (sjeldent 90 ml). Er ikke dette lite?? Hun vil jo ikke ha mer og brekker seg hvis jeg prøver å gi fleere ganger, så tyelig at hun er mett. Skal sies at hun legger på seg riktig, veier nå 6320 gram og er 4 mnd og 3 dager. Veide 3.2 ved fødsel.

Hvorfor sover hun så dårlig og er så sutrete?:(
Det første jeg tenkte var stille refluks. Synes du burde få det sjekket ut.

Om legen din er teit, så kan du bytte lege. Jeg har gjort det, og det nye legekontoret tok oss inn når jeg ringte selv om vi ikke hadde bytta over til de skikkelig i systemet enda.

Husk at dette er spaltet protein. Mitt yngste barn reagerte også på disse erstatningene. Legene hevdet at det var umulig,men beviset fikk vi to uker etter at hun begynte på geitemelk. Hun hadde mye eksem også, som ga seg gradvis etter ca 6 uker på ny mme. Hun var skikkelig gulpe baby. Forsvant nesten over natta. Har mista mye tillit til legene etter alt som har vært.

Jeg har skikkelig lite tillit til leger selv, føler jeg mp finne ut av alt selv!:( Går denne allergien over? Synes det er så utrolig synd at det er så mye styr. Hun sliter også med tørre kinn og tror hun er litt atopiker

Prøvd manuellterapeut? [emoji4]

Skal aboslutt sjekkes ut! Er det noe å gjøre med det?
Vet de kan få medisiner. Blir som å bruke gaviscon mot sure oppstøt. Grunnen til at jeg tenker stille refluks er fordi hun spiser såpass lite (jenta mi på samme alder spiser 120-180ml) og at hun brekker seg. Det trenger ikke være fordi hun er mett, men fordi hun får sure oppstøt som selvfølgelig er veldig ubehagelig for den lille kroppen. Det gjør igjen at hun må ha mat hyppig, og det sier du jo også at hun må.

Jeg har sett flere tidligere snakke om ei Facebook-gruppe for barn med refluks. Kan være verdt å melde seg inn der for å få tips til utredning. Spesielt siden du akkurat nå muligens fortsatt er begrensa av legen som ikke tror på ting.

Jeg har skikkelig lite tillit til leger selv, føler jeg mp finne ut av alt selv!:( Går denne allergien over? Synes det er så utrolig synd at det er så mye styr. Hun sliter også med tørre kinn og tror hun er litt atopiker

De fleste vokser av seg melkeprotein allergi innen de begynner på skolen. Storebror reagerte på alle typer mme som finnes på markedet. Ble en helt annen gutt da vi kuttet helt ut mme når han var 7 mnd og gikk over til 100% melkefri kost. Blitt fulgt tett opp av både helsestasjon og sykehuset for å sikre at han får i seg alle næringsstoffene han trenger. Har nå blitt en ekstpert på allergi mat og næringsstoffer :p gutten er nå 19 mnd og fremdeles allergisk. Lillesøster ser derimot ut til å tåle melk, men det er verre med gluten. Så lager hjemmelaget glutenfri grøt til denne som hun tåler. Satser på å veldig gradvis introdusere gluten etterhvert og forhåpentligvis går det seg til. Håper virkelig jeg slipper en med melk og en med gluten allergi. Bor nok på kjøkkenet som det er.
Storebror er også en liten atopiker så her smøres det iherdig ;)

Vet de kan få medisiner. Blir som å bruke gaviscon mot sure oppstøt. Grunnen til at jeg tenker stille refluks er fordi hun spiser såpass lite (jenta mi på samme alder spiser 120-180ml) og at hun brekker seg. Det trenger ikke være fordi hun er mett, men fordi hun får sure oppstøt som selvfølgelig er veldig ubehagelig for den lille kroppen. Det gjør igjen at hun må ha mat hyppig, og det sier du jo også at hun må.

Etter å ha lest litt på stille reflux er jeg nesten sikker på at dette er problemet.... Tusen takk<3

Håper dere får hjelp raskt og at hun blir bedre[emoji173]️

Takk! Men hva kan jeg gjøre i dag for at hun skal bli så bra jeg kan gjøre det.

Heve sengeenden?
Gavison?
Gi velling i stedet for melk? Leste at tykkere melk kan være bedre, men så leste jeg at fast føde kan gjøre det værre:-/

åhhh.. Føler seriøst at hun har fått ALT som går ann å få.... Synes så synd på henne :(

Takk! Men hva kan jeg gjøre i dag for at hun skal bli så bra jeg kan gjøre det.

Heve sengeenden?
Gavison?
Gi velling i stedet for melk? Leste at tykkere melk kan være bedre, men så leste jeg at fast føde kan gjøre det værre:-/

åhhh.. Føler seriøst at hun har fått ALT som går ann å få.... Synes så synd på henne :(
Tror jeg ville kontakta lege før du gir henne noe ekstra, men heving av senga vil nok hjelpe, og at du gir henne flaske i mer oppreist stilling.

Sjekket refluks? Mange barn med mpa og kort tungebånd får dette. Søvnen virker også riktig i forhold til dette. Barn med refluks spiser små måltider hele tiden og sliter mye med magen. Min har refluks men ikke noen av de vanlige symptomene så dette er ting jeg har hørt av andre med refluks barn. Burde uansett fått bedre oppfølging av lege da det kan være så mye og absolutt viktig med søvn om natten for dere begge

Hvis hun ikke tåler melkeproteiner kan det ta opp mot to mnd før det er helt ute av systemet. Hvor lenger har dere vært uten? Den allergien er også en del som har reflux, har dere sjekket for det?

Det første jeg tenkte var stille refluks. Synes du burde få det sjekket ut.

Tusen takk jenter <3 Legen var enig i stille reflux og jeg fikk respet på nexium.

Hun sov 7 timer i strekk i går natt!!! Sov fra 19-02.00 fikk litt velling og sov videre til 05.00, da gulpet hun en del og kavet til 06.15 ( luksus :D) og sov til 07.30. Dette er jo helt utmerket søvn i mine øyne, håper på at hun vil vise tegn til mindre kaving etterhvert.

Hun gulper mer enn noen sinne nå, ikke på grunn av nexium, men de siste dagene har vært enormt. Hikken hennes i dag var helt rar, hørtes ut som hun hikket med magesekken... Hvorfor plutselig så veldig mye mer syptomer på reflux? Har jeg gjort det værre da jeg ga fast føde? Jeg gir ikke fast føde siden det virket å trigge det, og hun spiser så lite at jeg ikke vil mette magen hennes med det. Heller gi henne velling med mme, og mme.
Eller hva tenker dere?

Tusen takk jenter <3 Legen var enig i stille reflux og jeg fikk respet på nexium.

Hun sov 7 timer i strekk i går natt!!! Sov fra 19-02.00 fikk litt velling og sov videre til 05.00, da gulpet hun en del og kavet til 06.15 ( luksus :D) og sov til 07.30. Dette er jo helt utmerket søvn i mine øyne, håper på at hun vil vise tegn til mindre kaving etterhvert.

Hun gulper mer enn noen sinne nå, ikke på grunn av nexium, men de siste dagene har vært enormt. Hikken hennes i dag var helt rar, hørtes ut som hun hikket med magesekken... Hvorfor plutselig så veldig mye mer syptomer på reflux? Har jeg gjort det værre da jeg ga fast føde? Jeg gir ikke fast føde siden det virket å trigge det, og hun spiser så lite at jeg ikke vil mette magen hennes med det. Heller gi henne velling med mme, og mme.
Eller hva tenker dere?
Velling på natt kan gi økt refluks. Det er ett av rådene ang refluks: ikke spis store måltider om kvelden eller natta. Men helt normalt å gulpe litt ekstra av nexium( eller andre medisiner) den nøytraliserer så barnet slipper smerter men får det ikke til å slutte. Men går som regel over. Det en en egen side for foreldre med barn med refluks. Der er det mange som kan om dette. Min har ikke stille refluks så kan bare sitere råd andre har gitt. Min har refluks med halsbrann, sure oppstøt, oppkast av magesyre, dårlig ånde, vekttap og sår hals pga magesyre. Dette var symptomer før nexium. Nå får han dårlig ånde ved sykdom og tenner som gjør refluks verre for de fleste.

Ja og min sønn sov gjennom hele natten ved første dose nexium. En skikkelig befrielse å finne ut hva som er galt med barnet og ting blir bedre

Velling på natt kan gi økt refluks. Det er ett av rådene ang refluks: ikke spis store måltider om kvelden eller natta. Men helt normalt å gulpe litt ekstra av nexium( eller andre medisiner) den nøytraliserer så barnet slipper smerter men får det ikke til å slutte. Men går som regel over. Det en en egen side for foreldre med barn med refluks. Der er det mange som kan om dette. Min har ikke stille refluks så kan bare sitere råd andre har gitt. Min har refluks med halsbrann, sure oppstøt, oppkast av magesyre, dårlig ånde, vekttap og sår hals pga magesyre. Dette var symptomer før nexium. Nå får han dårlig ånde ved sykdom og tenner som gjør refluks verre for de fleste.

Men når hun spiser på natten, er det ikke bedre med tykk melk? Må nesten lage meg en profil , og melde meg inn i grupen. Hvordan lukter den dårlige ånden?

Back
Topp