Sutrete baby

Men når hun spiser på natten, er det ikke bedre med tykk melk? Må nesten lage meg en profil , og melde meg inn i grupen. Hvordan lukter den dårlige ånden?
Ikke for de med refluks da dagen etter blir verre. De fleste refluks barn får bare melk om natten. Noen begynner med vann også får å unngå måltider om natten. Melk kan hjelpe på refluks og de lindring. Men er en fast greier med refluks at store ringe måltider på natt og kveld gjør alt verre. Det er på Facebook. Her lukter det så fælt at det ikke taes feil av. Det er skikkelig surt og er såpass ille at jeg må snu meg vekk fra han. Smokkene lukter vondt også.

Ikke for de med refluks da dagen etter blir verre. De fleste refluks barn får bare melk om natten. Noen begynner med vann også får å unngå måltider om natten. Melk kan hjelpe på refluks og de lindring. Men er en fast greier med refluks at store ringe måltider på natt og kveld gjør alt verre. Det er på Facebook. Her lukter det så fælt at det ikke taes feil av. Det er skikkelig surt og er såpass ille at jeg må snu meg vekk fra han. Smokkene lukter vondt også.

Skal slutte gi henne velling på kveld. Men hva gjør jeg med fat føde? Skal hun ikke få det da?

Husk at dette er spaltet protein. Mitt yngste barn reagerte også på disse erstatningene. Legene hevdet at det var umulig,men beviset fikk vi to uker etter at hun begynte på geitemelk. Hun hadde mye eksem også, som ga seg gradvis etter ca 6 uker på ny mme. Hun var skikkelig gulpe baby. Forsvant nesten over natta. Har mista mye tillit til legene etter alt som har vært.

Er all MME som man får på blåresept spaltet protein?

Er ditt yngste barn fortsatt allergisk mot kumelk?

Skal slutte gi henne velling på kveld. Men hva gjør jeg med fat føde? Skal hun ikke få det da?
Jo fast føde er fint. Men barn med refluks kan reagere på enkelte ting. Min kan ikke spise druer eller drikke juice feks. Frukt og grønnsaker er det mange som reagerer på. Krydder kan være en trigger. Brødskive med leverpostei og grøt er det mange som spiser. Min spiser brødskiver til frokost, lunsj og kveldsmat. Han likte ikke grøt etter at de forandra oppskrifter. Min spiser maks 1 brødskive til kveldsmat kl 18.30-19 og ingenting om natta. Middag er senest kl 17 for å ikke få reaksjon. Prøvde kl 18 i ferien ( jeg var på tur med barna alene og ble litt forsinka) og han grein hele natta. Akkurat det med måltider og når man burde spise det er noe som gjelder for alle refluks barn. Hva man reagerer på av matttyper er helt individuelt. Hold de største og tyngste måltider til dagen og de lette på kvelden. Barn med både for mye og for lite magesyre slitet med å fordøye store måltider om kvelden og blir da verre for refluksen. Min svigermor har refluks og hu er sånn med måltider også selv om hu er 60 år. Hu ligger da hele natten med magesyre i halsen og sliter med å sove. Hu går på nexium tabletter.

Er all MME som man får på blåresept spaltet protein?

Er ditt yngste barn fortsatt allergisk mot kumelk?

Jeg vet ikke hva frie aminosyrer er basert på. Slik som Neocate. Men min yngste reagerte også på disse. Legen sier at det ikke er mulig,og at eksemet måtte komme av andre ting. At barn har ofte dårlig avføring. Jeg er svært uenig i de uttalelsene. Jeg har ikke gitt mer kumelk til henne. Det er jo ikke egentlig nødvendig. Vi er den eneste arten i verden som drikker en annen arts morsmelk, som vi kun får drevet frem gjennom unaturlige prosesser. Kommer til å bruke geitemelk til hun er to år, dette for veksten sin del. Deretter fortsette med variert kosthold. Med det mener jeg at jeg begrenser kumelk inntak generelt, til ost på pizza og rømme i taco,mens i sauser osv bruker jeg rismelk,havre melk og soyamelk. Slik får de ikke i seg store mengder av noe,da jeg tror det er nøkkelen til å unngå intoleranser. Kroppen må kunne bearbeide og håndtere inntaket,og for mye av det ene eller det andre tror jeg ingen egentlig tåler :happy:
Variert kosthold gir også tilstrekkelig med vitaminer og mineraler :happy:

Vær også obs på at noen barn med mpa også reagerer på soya. Og at det kan være lurt å kontakte tannlege før tiden. De skal dit når de er mellom 3-3.5 år ca. Min med refluks var der ja 1.5 år og skal få behandling så tennene ikke får syre skader.

Back
Topp