11 + 4
I det siste har jeg fått et nytt symptom som jeg har ventet på. Tissetrang! Jeg må på do minst annenhver time, dette gjelder hele natta også [emoji14] I tillegg så har jeg våknet klokka 6 de tre siste nettene av sult. Så det har blitt noen tidlige morninger på meg i det siste. Greit nok det da, så får jeg mer ut av dagen. Skulle bare ønske jeg hadde klart å sovne før det var midnatt igjen
Formen har og blitt en del bedre over de siste dagene. De to siste kveldene har jeg ikke vært kvalm en gang, bare uggen. Jeg har også begynt å ta opp treningen litt. Jeg prøver å få til 2-3 styrke-treningsøkter hver uke fra nå av.
I går trente jeg disse (gravid-vennlige) øvelsene:
- 5 minutter oppvarming på ellipse-maskin
- Markløft, sumo (38kg)
- Knebøy, med stangen på brystet (28kg)
- Glute bridge, med 5kg vekt
- Triceps på benk
- Stående sidehev med vekter i hver hand
- Stabilitets-trening på ball
Ellers så sliter jeg litt med å sove om tiden på grunn av at jeg ligger og tenker på familie-problemer med mamma og sånt. Det har vel alltid vært litt greier, men nå tærer det litt ekstra på meg. Kanskje fordi jeg har en del mer hormoner enn vanlig? Denne gangen så diskuterer vi julaften i år (2018). Familien min er spredd litt rundt om i landet, og en gang hver 730 dag møtes vi (annethvert år). Det er da annenhver julaften så samles endelig familien igjen. Dette var en tradisjon som jeg startet og satte i gang for 6 år siden.
Mamma derimot har bestemt seg å spandere for første gang en tur til syden på alle i familien på julaften i år. Dette blir da første gang alle i familien vil møte babyen vår som vil være 4mnd på julaften. Problemet er at jeg ønsker å feire julen med familien i Norge, ikke på Gran Canaria ettersom babyen er så liten og skjør, og at den ikke har fått alle vaksinene ennå. Som jeg nevnte til mamma kan vi godt reise til syden i Februar når den er litt større. Desverre har mamma bestemt seg for å reise til syden på julaften uansett, og ta med seg familien. Alle utenom meg, kjæresten og babyen vår da.
Jeg blir så trist når jeg tenker på det. Hvordan kan hun som bestemor ikke ønske å feire jul sammen med vårt første barn? Jeg har kommet med forslag om å ta inn på hotell i Norge og sendt masse linker, men mamma har bestemt seg for å reise til syden. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger, det gjør så vondt i hjertet mitt at jeg lurer på om jeg skal kutte kontakten med henne på en stund. Det har vært så mye greier nå det siste året hvor jeg står igjen full av tårer på grunn av noe mamma har gjort, og kjenner at nå begynner det å bli nok.