Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
noen som går på gravstedet julaften?
Vi har pleid å gå på graven til bestemor på julaften, legge ned krans og tenne lys..
Det lyser på nesten hver grav der.
Det er fint, samtidig så liker jeg det ikke helt. Fordi det gjør vondt, savner bestemor og det er litt tungt også.
Kunne heller tenkt meg å gjort det i morgen, så slipper jeg å kjenne på de følelsene på julaften.
Har dere noen dere besøker på kirkegården i jula?
Hva synes dere om det?
Så flinke dere er alle sammen. Bestemor døde for 12 år siden. Ja, det er lenge siden. Men jeg føler fortsatt sorg. Jeg bodde i samme hus som henne til jeg var 11 år. Og hun har vært som min andre mor på en måte. Veldig nært forhold.
Savner henne, og jeg taklet ikke helt at hun døde, klarte ikke godta / innse det.
Kan jeg spørre hvorfor? Trenger ikke svare hvis du ikke vilVi gjør det ikke. Hadde det vært opp til meg, hadde jeg slettet gravstedet til pappa - så hadde ingen trengt å tenke på det mer.
Jeg minnes pappa på så mange måter; ser på bilder av ham, forteller ungene om bestefaren og snakker om han daglig. For meg er ikke selve gravstedet riktig sted å minnes noen på, er kun hans fysiske jeg som befinner seg der (om det er noe igjen av han), og ikke noe annet. Synes det er mer en plikt, enn noe jeg liker å gjøre.Kan jeg spørre hvorfor? Trenger ikke svare hvis du ikke vil