Vaksine 5mnd kontra 3 mnd

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Reagerte deres små like mye på begge vaksinene? Eller var reaksjonen bedre etter 5mnd vaksina?
 
Reagerte deres små like mye på begge vaksinene? Eller var reaksjonen bedre etter 5mnd vaksina?

Her var det mer gråt etter 3 mnd vaksina. Men helsesøster sa at de klarer å hente seg inn lettere ved 5 mnd enn 3 mnd. Ellers hadde vi ikke annen reaksjon enn at hun fikk vondt i lårene der hun fikk vaksina begge gangene, men det er jo helt vanlig, vi voksne har jo også vondt rundt stikket når vi får vaksine. Men heller vaksine og litt vondt en dag enn sykdom!
 
Fikk litt lett feber dagen etter begge gangene, men ellers ingen reaksjon. Nyutdannet helsesøster brukte litt lenger tid på vaksinene, så det ble bittelitt mer gråt ved 5 mnd.
 
Merka ingenting på 5 mnd kontra 3 mnd, der det bare var hysterisk gråt i 4t. :)

Shit, 4 timer ja [emoji15]
Han her var gåen i kroppen i nesten 1 uke etterpå, men værst de første to dagene! Hadde vært hyggelig om juleaften ble litt bedre for hans del (og min!)! Var jo så tett å få time 22/12 [emoji28]
 
Merka ingenting på 5 mnd kontra 3 mnd, der det bare var hysterisk gråt i 4t. :)

4 timers gråt etter 3 mnd? Da var du heldig. Her var det gråt resten av dagen, og selv om jeg trøsta hele tida, så slutta hun ikke å hylskrike. Vondt i både ørene og hjertet etterpå! [emoji174]
Fikk ny respekt for de med kolikk da! Var så glad når jeg endelig fikk henne til å sove den kvelden. Også så glad det bare var gråt i et par minutter på 5 mnd!
 
Alt gikk fortere over ved 5 mnd enn med 3 mnd, men var litt grinete og litt forhøya temp den kvelden/natta. Og så har han sovet dårligere siden da men det kan være mer tilfeldig.
 
Alt gikk fortere over ved 5 mnd enn med 3 mnd, men var litt grinete og litt forhøya temp den kvelden/natta. Og så har han sovet dårligere siden da men det kan være mer tilfeldig.
Mine har alltid fått svært vanskelig for å sove godt etter vaksinene :(
 
Fikk feber etter 3 måneder, det fikk han ikke nå.
 
Etter 3 mnd var hun litt urolig og sliten. Sov mye etter vaksina. Etter 5 mnd hadde hun feber i 2,5 døgn, veldig slapp og ukomfortabel. Hun var litt snufsete før vaksinen, så hun kan nok ha vært litt mer utsatt for reaksjon siden imunfvorsavret allerede jobbet med en lett forkjølelse.
 
(Sniker)

Husk at det ikke nødvendigvis er selve vaksinen som gjør at barna blir slitne, gråter og får vondt noen plass.
Selve vaksineringen og at vi stresser kan også gi de "symptomene."
Det er en grunn til at vaksinene gis når de gis, og det programmet bør følges så slavisk som mulig. :)
 
(Sniker)

Husk at det ikke nødvendigvis er selve vaksinen som gjør at barna blir slitne, gråter og får vondt noen plass.
Selve vaksineringen og at vi stresser kan også gi de "symptomene."
Det er en grunn til at vaksinene gis når de gis, og det programmet bør følges så slavisk som mulig. :)

Feber får vel ikke vi påvirket? [emoji28]
 
(Sniker)

Husk at det ikke nødvendigvis er selve vaksinen som gjør at barna blir slitne, gråter og får vondt noen plass.
Selve vaksineringen og at vi stresser kan også gi de "symptomene."
Det er en grunn til at vaksinene gis når de gis, og det programmet bør følges så slavisk som mulig. :)

Kan si jeg ble rimelig stressa når hun gråt HELE dagen frem til leggetid etter 3 mnd vaksine. Men jeg var enda mer stressa når hun skulle få vaksine ved 5 mnd. Men hun henta seg inn, og gråt ikke når vi forlot helsestasjonen. Hun viste tydelig at hun hadde vondt i lårene. Tror ikke jeg tilførte noen symptomer eller fikk henne til å gråte. Jeg trøstet, strøk på ryggen, og føler ikke det er min skyld at hun gråt så mye! Hun hadde tydelig vondt! Den fysiske smerten har da virkelig ikke jeg som forelder skapt!! [emoji34]
 
(Sniker)

Husk at det ikke nødvendigvis er selve vaksinen som gjør at barna blir slitne, gråter og får vondt noen plass.
Selve vaksineringen og at vi stresser kan også gi de "symptomene."
Det er en grunn til at vaksinene gis når de gis, og det programmet bør følges så slavisk som mulig. :)

Unnskyld meg, men hva for en drittkommentar er dette?? Barn kan merke at foreldre stresser og dermed bli urolige selv, ja, men stress gir ikke barnet fysiske plager som vondt i lårene og feber. Selvfølgelig er de fysiske plagene en reaksjon på vaksinen i seg selv, og ikke det at mor eller far er nervøse inne på kontoret til helsesøster.
 
Unnskyld meg, men hva for en drittkommentar er dette?? Barn kan merke at foreldre stresser og dermed bli urolige selv, ja, men stress gir ikke barnet fysiske plager som vondt i lårene og feber. Selvfølgelig er de fysiske plagene en reaksjon på vaksinen i seg selv, og ikke det at mor eller far er nervøse inne på kontoret til helsesøster.

Dette er grunnen til at lese- og skriveforståelse er viktig. (Jfr. forumtråden om rettskrivning.)
Jeg siterer meg selv, og uthever de viktige ordene:

"Husk at det ikke nødvendigvis er selve vaksinen som gjør at barna blir slitne, gråter og får vondt noen plass.
Selve vaksineringen og at vi stresser kan også gi de "symptomene."
Det er en grunn til at vaksinene gis når de gis, og det programmet bør følges så slavisk som mulig."

Hva jeg ikke skrev: Feber, vondt i lårene.

Ble det tydeligere nå?
 
Kan si jeg ble rimelig stressa når hun gråt HELE dagen frem til leggetid etter 3 mnd vaksine. Men jeg var enda mer stressa når hun skulle få vaksine ved 5 mnd. Men hun henta seg inn, og gråt ikke når vi forlot helsestasjonen. Hun viste tydelig at hun hadde vondt i lårene. Tror ikke jeg tilførte noen symptomer eller fikk henne til å gråte. Jeg trøstet, strøk på ryggen, og føler ikke det er min skyld at hun gråt så mye! Hun hadde tydelig vondt! Den fysiske smerten har da virkelig ikke jeg som forelder skapt!! [emoji34]

Ingen har skrevet at det er din skyld, eller at du har påført barnet ditt smerte. Ubehag og gråt er ikke farlig ifht sykdommene vaksinene gis mot, dét er hele poenget. Vaksinene gis på gitte tidspunkter for å beskytte barnet best mulig.

Hva er det med denne tråden og det å bli krenket fremfor å lese hva som faktisk står skrevet? -_-
 
Ingen har skrevet at det er din skyld, eller at du har påført barnet ditt smerte. Ubehag og gråt er ikke farlig ifht sykdommene vaksinene gis mot, dét er hele poenget. Vaksinene gis på gitte tidspunkter for å beskytte barnet best mulig.

Hva er det med denne tråden og det å bli krenket fremfor å lese hva som faktisk står skrevet? -_-

Herregud da! Jeg har da aldri sagt at mitt barn ikke burde få vaksine eller at jeg skal slutte å gi henne det! Jeg sa vi hadde gråt, også kommer du og sier at mange av symptomene er pga situasjonen og foreldrene som stresser! Jeg stressa ikke før hun fikk vaksina, hun gråt fordi det gjorde vondt! Makan!! [emoji35][emoji35]
 
Herregud da! Jeg har da aldri sagt at mitt barn ikke burde få vaksine eller at jeg skal slutte å gi henne det! Jeg sa vi hadde gråt, også kommer du og sier at mange av symptomene er pga situasjonen og foreldrene som stresser! Jeg stressa ikke før hun fikk vaksina, hun gråt fordi det gjorde vondt! Makan!! [emoji35][emoji35]

Og jeg har ikke anklaget deg for det. Ro ned.

Stress forekommer forøvrig oftere enn vi selv oppfatter, og barna kan plukke opp det uten at vi er det bevisst.
 
Og jeg har ikke anklaget deg for det. Ro ned.

Stress forekommer forøvrig oftere enn vi selv oppfatter, og barna kan plukke opp det uten at vi er det bevisst.

Slutt å legg skylden på nybakte foreldre om hvorfor barna gråter du! At min baby (som ellers aldri gråter) hylskrek HELE dagen frem til leggetid selv om jeg trøsta og prøvde å skifte fokus med hennes yndlingssang og leker hadde ikke noe med at jeg stressa ubevisst. Selv om du ikke direkte anklager oss her inne, gjør du det indirekte. Bråkmaker er du med slike drittkommentarer! Tenk over hva du skriver. Har ikke foreldrene dine lært deg at om du ikke har noe positivt å si, så hold kjeft????!! Makan!!!! [emoji35]
 
Back
Topp