Litt ironisk å ikke forstå ordene du prøver å forklare meg...
Jeg skal hjelpe deg: Kognitiv dissonans = erkjennelsesmessig uoverensstemmelse. Altså; du sliter med å erkjenne at du tar feil, at jeg "tok deg" på det, og at du har pisket en død hest i stedet for å gjøre som du har blitt oppfordret til. (Å lese, og forstå tråden.)
Det er mulig dette er vanskelige fremmedord for deg, men for meg er det ord jeg bruker i det daglige. Derfor er det forståelig at det er vanskelig å forholde seg til bruken av dem, men jeg forklarer gjerne når noe er vanskelige, så bare si ifra neste gang.
Ingen har lagt skylden på foreldrene for barnets symptomer. (Her kommer usikkerheten inn.)
Det er umulig å vite hvorfor et barn gråter 100% av tiden, nå må du roe ned arrogansen litt.
Dine erfaringer er ikke mer gyldige enn mine. Anekdoter beviser ingenting, men mine er like sanne for meg som dine er for deg.
(Si ifra hvis jeg skal forklare "anekdote." Nei, jeg er ikke blærete, det er bare veldig vanskelig å vite hvilke ord som er fremmede og ikke, og siden folk ser ut til å tro "anekdote" er "synonymt" med bevis...)
Når jeg skriver mitt første innlegg, kan det kanskje tenkes at det er basert på erfaringer, eller?
Ganske tydelig hva budskapet er også, eller?
Så; ro ned. Ingen har "fart med piss" (veltalende som alltid). Jeg har kommet med en anbefaling, og du har survet.