Vi som temper

Dere som har litt mer erfaring enn meg: tror dere den antatte el-dagen denne perioden stemmer? Jeg synes fremdeles tempøkningen er noe lav denne (og den neste dagen), og synes det ser mer logisk ut om el var fredag eller lørdag (dag +2 eller 3). Hva tror dere? Sammenlignet med de andre periodene har hvertfall tempen økt mye mindre de fleste dpo-dagene:wideyed:

Vis vedlegget 238972

Vanskelig å vite uten å se hele charten din. Tempøkning trenger imidlertid ikke være drastisk, jeg har flere pp med gradvis stigning.

Vil tro den går ned etter hvert. Men progesteronnivåene er jo høye i graviditeten, så det tar vel litt tid. Jeg er litt stresset over at jeg har glemt termometeret mitt hjemme i dag (er på sykehuset). Men nå får jeg ultralyd i stedet, så da får jeg vel fasiten på om det har gått galt...

Krysser fingrene for deg!!

Det gikk over all forventning! Den lille lever til tross for hard medfart i natt. Jeg forblir innlagt litt til, fortsatt en god del prøver å rette opp i...

Så godt å høre at alt er bra med den lille selv om du ble så dårlig! Er det bedre med deg også nå? Er det svangerskapskvalme som gjorde at du kastet opp? Isåfall burde du vel få noe kvalmestillende så du ikke blir like dårlig igjen?

Nå skjønner jeg virkelig ingenting av denne rare syklusen. Legger ut chartet mitt her og håper at noen andre skjønner noe.

Begynte dessverre tempingen altfor sent, men dette er syklusen etter IVF med kjemisk graviditet, så temping var ikke helt i tankene mine da syklusen begynte. Som om ikke det er nok, har jeg faktisk to mulige eggløsningsdager, hvis jeg i det hele tatt har hatt eggløsning...

Hadde noe som liknet mistenkelig på eggløsningssmerter på syklusdag 8. Dette var første dag jeg tok eggløsningstest og den var veldig sterk, nesten positiv denne dagen (målte hcg til mindre enn 1 i blodet samme dag, så var nok ikke hcg-utslag). Etter det har den vært veldig svak, knapt synlig, helt til jeg fikk positiv igjen på syklusdag14. Det merkelige er at nå blør jeg litt! Er dette en festeblødning etter en av de to mulige eggløsningene (ni dager eller to dager etter) eller er det rett og slett mensen som kommer altfor tidlig? Har også hatt rare temperaturer denne syklusen. Jeg pleier vanligvis å ha coverline på ca 36,40, men denne gangen ligger alle temperaturer over det som normalt er coverline (det stemmer jo forsåvidt med mulig eggløsning på dag 8, siden jeg startet tempingen på dag 9). Har faktisk også hatt litt ømme pupper de siste dagene.

Håper virkelig at noen vil komme med noen synspunkter i forhold til hva som skjer...

Vis vedlegget 238984

Vanskelig å vite. Kan ha vært et egg som nesten slapp på dag 8 og et annet som faktisk slapp nå? Men antar de neste dagene vil gi en indikasjon.

Ff vil nok uansett anta at el er nå - den har jo ikke grunnlag for å sette el til cd8.

Så godt å høre at alt er bra med den lille selv om du ble så dårlig! Er det bedre med deg også nå? Er det svangerskapskvalme som gjorde at du kastet opp? Isåfall burde du vel få noe kvalmestillende så du ikke blir like dårlig igjen?

Det var svangerskapskvalme til å begynne med, men når jeg ikke får i meg medisinene, kaster jeg opp fordi kroppen går i krisemodus også. Blir vond sirkel. Har prøvd tre ulike typer kvalmestillende uten effekt, så nå har jeg sluttet med alle. Vil ikke ta mer medisiner enn høyst nødvendig...

Det var svangerskapskvalme til å begynne med, men når jeg ikke får i meg medisinene, kaster jeg opp fordi kroppen går i krisemodus også. Blir vond sirkel. Har prøvd tre ulike typer kvalmestillende uten effekt, så nå har jeg sluttet med alle. Vil ikke ta mer medisiner enn høyst nødvendig...

Huff da, det hørtes ikke bra ut! Går det an å få medisinen din som sprøyte da eller har de noen annen plan for deg? God bedring!

Last edited:
Vanskelig å vite. Kan ha vært et egg som nesten slapp på dag 8 og et annet som faktisk slapp nå? Men antar de neste dagene vil gi en indikasjon.

Ff vil nok uansett anta at el er nå - den har jo ikke grunnlag for å sette el til cd8.

Takk for svar! :-) Hvis tempen holder seg på samme nivå som nå, antar jeg at FF vil sette EL til dag 15. Men hva i alle dager er dette blodet da? Jeg har av og til litt blod i EL-slimet, men da er det bare snakk om en liten stripe, og idag har det ikke vært noe EL-slim, kun blod. Festeblødning har jeg aldri hatt tidligere, og jeg har vært gravid og mistet mange ganger, men en gang kan jo bli den første. Veldig tidlig mens kan det kanskje også være, bare at det nå ikke har kommet noe mer blod. Jeg vil jo få svar etter hvert, men det er så utrolig frustrerende å gå og vente slik...

Huff da, det hørtes ikke bra ut! Går det an å få medisinen din som sprøyte da eller har de noen annen plan for deg? God bedring!

Takk for det! Går an å få lignende medisin intravenøst, men da må jeg få organisert inn langtids-cvk igjen... Blir vel neppe før på fredag. Håper de klarer å finne en annen løsning før den tid. Har prøvd med sonde tidligere, men den bare kaster jeg opp igjen...

Huff da, det hørtes ikke bra ut! Går det an å få medisinen din som sprøyte da eller har de noen annen plan for deg?
Takk for det! Går an å få lignende medisin intravenøst, men da må jeg få organisert inn langtids-cvk igjen... Blir vel neppe før på fredag. Håper de klarer å finne en annen løsning før den tid. Har prøvd med sonde tidligere, men den bare kaster jeg opp igjen...

Stakkars deg! Får håpe at de raskt finner en god løsning for deg!

Vanskelig å vite uten å se hele charten din. Tempøkning trenger imidlertid ikke være drastisk, jeg har flere pp med gradvis stigning.

Trodde det måtte være et ordentlig hopp for at man var sikker på at el har skjedd, men da virker det jo som om gradvis økning også er innenfor. Kan jo hende ff flytter på el med mer info om noen dager :rolleyes:

Takk for svar! :-) Hvis tempen holder seg på samme nivå som nå, antar jeg at FF vil sette EL til dag 15. Men hva i alle dager er dette blodet da? Jeg har av og til litt blod i EL-slimet, men da er det bare snakk om en liten stripe, og idag har det ikke vært noe EL-slim, kun blod. Festeblødning har jeg aldri hatt tidligere, og jeg har vært gravid og mistet mange ganger, men en gang kan jo bli den første. Veldig tidlig mens kan det kanskje også være, bare at det nå ikke har kommet noe mer blod. Jeg vil jo få svar etter hvert, men det er så utrolig frustrerende å gå og vente slik...

Ikke noe klokere enn deg, dessverre..

d93e5fae4dd4d635a86837640bb84cb6.png

Stabil start i alle fall! [emoji106]

Det gikk over all forventning! Den lille lever til tross for hard medfart i natt. Jeg forblir innlagt litt til, fortsatt en god del prøver å rette opp i...
Oi oi er nok en der inne som tenker å komme ut i juli/ august❤️Er jo så godt å se det hjerteblinket. Håper av hele meg det går bra med dere begge to

Tempen holdt seg høy idag også! Uten alkohol[emoji85] men trykka sleep deprived, for har våkna og sovna mange ganger ila natta! Gjør alltid det natta før jobb etter friperioder[emoji51]

f96fdc162e3c6a12a2939c74eee64be8.png

Ser ikke ut som jeg fikk eggløsning til tross for ff anslo jeg skulle ha den etter sa, tempen er stabil lav så må nok smøre meg med mer tålmodighet, måtte den bare vente til etter torsdag da mannen er borte til da...

Jeg skjønner fortsatt ingenting av denne rare syklusen! Våknet selvsagt 1 1/2 time for tidlig og tempen var da 36,49. Halvsov en time til og temperaturen steg til 36,54. Problemet er nå at hvis jeg plotter inn første temp, markerer ikke ff EL, mens hvis jeg plotter inn andre temp, markerer ff EL. :-(

Jeg tok også en graviditetstest (wondfo strimmel) på ikke veldig konsentrert morgenurin, og syntes faktisk at jeg kunne skimte et eller annet før fristen. Ikke noe man kan ta bilde av og ikke noe jeg kan se om har farge eller om det er en synålsstrek (og sikkert ikke noe mannen kan se), men jeg syntes faktisk at det var noe der. Så da er spørsmålet om jeg:

1) hadde EL dag 8, festedipp og positiv EL-test på dag 14 (pga hcg) (og fikk derfor litt ømme pupper i noen dager), men at den nå har sluppet taket igjen siden tempen har falt, og blødning igår er starten på mens
2) hadde EL for tre dager siden, festeblødning igår og festedipp idag og et mulig utslag på hcg idag
3) ikke har hatt EL denne syklusen overhodet og at den lille blødningen igår er starten på mensen

Stønn, jeg skjønner ingenting, absolutt ingenting!

Oppdatering: Mannen ser faktisk også noe på testen, det hadde jeg virkelig ikke trodd. Det er riktignok noen timer etter fristen, men da er det i hvert fall ikke jeg som ser syner. Har ikke noe særlig tro på at jeg er gravid, heller vel mest mot alternativ 1.

Last edited:
Ser ikke ut som jeg fikk eggløsning til tross for ff anslo jeg skulle ha den etter sa, tempen er stabil lav så må nok smøre meg med mer tålmodighet, måtte den bare vente til etter torsdag da mannen er borte til da...

Min syklus er også helt merkelig etter SA, så det er nok ikke bare din kropp som er litt forvirret. Får håpe EL holder seg unna til mannen din kommer hjem. :-)

Fortsatt ingen tegn til EL på verken temp eller EL-tester, og det er igrunn fint siden mannen dro på jobbreise igjen og litt usikkert når han kommer tilbake denne uka :p EL testene har faktisk blitt svakere igjen :confused:

F7894976-0954-4755-948D-00AE1C175481.jpeg

Back
Topp