Tvilling-tråden

Det går bra her [emoji5]
Er i uke 28+4 nå og føler meg tålig grei altså.
Livmorhalsen var jo veldig kort i uke 23, men etter sofaplikt har den blitt lenger og på siste kontroll var den 3,5cm så er veldig fornøyd.
Har som evlak også vondt i bekkenet om natta og sover derfor dårlig, mens på dagtid går det greit. Skal til manuellterapaut i morgen og høre om det finnes noe hjelp å få.
Jentene vokser som de skal, den minste ligger på enlig-størrelse og den andre er bittelitt større [emoji5][emoji1360] (28+1: 1100g og 1200g)
Koselig å høre fra deg også :)

Så godt at livmorhalsen er lengre nå. Krysser fingrene for at de holder seg inne lenge enda :)

Gikk det fint hos manuellterapeut i dag?
 
Koselig å høre fra deg også :)

Så godt at livmorhalsen er lengre nå. Krysser fingrene for at de holder seg inne lenge enda :)

Gikk det fint hos manuellterapeut i dag?

Ja, veldig glad for at livmorhalsen oppfører seg nå [emoji3]
Gikk helt greit hos manuellterapauten. Følte ikke at hun var så veldig profesjonell (tok meg inn 10 min for sendt og svarte på en litt lang tlf-samtale mens jeg satt inne hos henne bl. annet...) men fikk nå hvertfall sjekka kroppen min. Virker ikke som bekkenløsning heldigvis, men har veldig stram muskulatur i korsryggen og nedover rompa/hoftene. Er hoftene og lårene som plager meg mest om natta. Så fikk litt øvelser og sånt da [emoji5][emoji1360]
Håper øvelsene hjelper så skal jeg ikke klage så mye ellers altså [emoji6] føler meg heldig som kan gå normalt og ikke har så veldig vondt ellers i kroppen.
 
I morgen skal mannen levere søknad på jobb om to uker ekstra omsorgspermisjon i forbindelse med tvillingfødsel. Har fått med ett Støttebrev fra tvillingforeldreforeningen.

Flere som har søkt? Og fikk dere det innvilget?
 
I morgen skal mannen levere søknad på jobb om to uker ekstra omsorgspermisjon i forbindelse med tvillingfødsel. Har fått med ett Støttebrev fra tvillingforeldreforeningen.

Flere som har søkt? Og fikk dere det innvilget?
Vi søkte og fikk innvilget 4 uker, men kun 2 av dem betalt. Så mannen droppet 2 av ukene :)
 
I morgen skal mannen levere søknad på jobb om to uker ekstra omsorgspermisjon i forbindelse med tvillingfødsel. Har fått med ett Støttebrev fra tvillingforeldreforeningen.

Flere som har søkt? Og fikk dere det innvilget?
Mannen min fikk innvilget [emoji4] Han har snart vært hjemme i 8 uker og for oss har det vært høyst nødvendig [emoji85]
 
Vi søkte og fikk innvilget 4 uker, men kun 2 av dem betalt. Så mannen droppet 2 av ukene :)

Så synd at han ikke fikk betalt... brukte dere tvillingukene da?
 
Mannen min fikk innvilget [emoji4] Han har snart vært hjemme i 8 uker og for oss har det vært høyst nødvendig [emoji85]

Så bra! [emoji3]
Vi tenker 2 (4) uker omsorgspermisjon, og så 7 uker med tvillinguker. Da får han nesten 3 mnd hjemme med oss i starten hvis vi får det innvilget.
Jeg syns det er så viktig at de får ha pappaen sin hjemme og at vi kan bli kjent som familie hele gjengen.
 
I morgen skal mannen levere søknad på jobb om to uker ekstra omsorgspermisjon i forbindelse med tvillingfødsel. Har fått med ett Støttebrev fra tvillingforeldreforeningen.

Flere som har søkt? Og fikk dere det innvilget?

Mannen min fikk :) twinsa er 11 uker imorgen, og han er hjemme siste uke nå. (Han jobbet to uker når de var 6 og 7 uker).
 
Så synd at han ikke fikk betalt... brukte dere tvillingukene da?
Vi har da valgt å bruke 2 omsorgsuker + 7 tvillinguker og 1 uke ferie på mannen [emoji4] da jobber han noen dager/uker i mellom før juleferie alt ettersom når de kommer i disse dager [emoji171]
 
Mannen min fikk :) twinsa er 11 uker imorgen, og han er hjemme siste uke nå. (Han jobbet to uker når de var 6 og 7 uker).

Så flott!! [emoji1376][emoji3]
Håper sjefen her vil gi oss de to ekstra ukene.
Regner med at dere syns det var bra at han har fått så mye tid hjemme?
 
Vi har da valgt å bruke 2 omsorgsuker + 7 tvillinguker og 1 uke ferie på mannen [emoji4] da jobber han noen dager/uker i mellom før juleferie alt ettersom når de kommer i disse dager [emoji171]

Det hørtes ut som en bra løsning [emoji5] Blir omtrent som oss da, bortsett fra at han ikke trenger bruke en ferieuke.
Når har du termin?
 
Så flott!! [emoji1376][emoji3]
Håper sjefen her vil gi oss de to ekstra ukene.
Regner med at dere syns det var bra at han har fått så mye tid hjemme?

Det har vært helt perfekt! Uansett hvordan man vrir og vender på det har vi jo faktisk to babyer som egentlig trenger en person hver[emoji85] vi brukte to av ukene i Spania. Utrolig deilig med varme + vi fikk virkelig prøvd oss og blitt kjent med tvillingene [emoji1305][emoji295]️
 
Det har vært helt perfekt! Uansett hvordan man vrir og vender på det har vi jo faktisk to babyer som egentlig trenger en person hver[emoji85] vi brukte to av ukene i Spania. Utrolig deilig med varme + vi fikk virkelig prøvd oss og blitt kjent med tvillingene [emoji1305][emoji295]️

Så bra! [emoji3] Ja, jeg tenker også at begge babyene selvfølgelig trenger en voksen hver. Hvertfall i starten når de er så små og skjøre. Men jeg kan ikke tenke meg å reise med to så små babyer [emoji28] Veldig imponerende!
 
Det hørtes ut som en bra løsning [emoji5] Blir omtrent som oss da, bortsett fra at han ikke trenger bruke en ferieuke.
Når har du termin?
Har termin 15.oktober [emoji171] så går egentlig bare å venter nå [emoji23]
 
Har termin 15.oktober [emoji171] så går egentlig bare å venter nå [emoji23]

Ja, da nærmer det seg jo med stormskritt! [emoji3] Kan nesten komme når som helst nå da. Har du fått dato for igangsettelse dersom de ikke kommer av seg selv?
 
Ja, da nærmer det seg jo med stormskritt! [emoji3] Kan nesten komme når som helst nå da. Har du fått dato for igangsettelse dersom de ikke kommer av seg selv?
Har ikke fått dato enda, skal på kontroll i dag da så får se hvordan det går med meg og jentene i magen er uke 37+6 I dag.

Legen sist sa at igangsettelse nok skjedde innen uke 39 da. Så vi får se. En annen lege sa at det kunne hende jeg gikk helt ut og en tredje sa at jeg skulle få dato når jeg var 37 uker. Så får vel en helt annen beskjed idag da [emoji23]
 
Har ikke fått dato enda, skal på kontroll i dag da så får se hvordan det går med meg og jentene i magen er uke 37+6 I dag.

Legen sist sa at igangsettelse nok skjedde innen uke 39 da. Så vi får se. En annen lege sa at det kunne hende jeg gikk helt ut og en tredje sa at jeg skulle få dato når jeg var 37 uker. Så får vel en helt annen beskjed idag da [emoji23]

Hehe! [emoji28] ikke lett å forholde seg til de legene altså! Er vel ikke tilfeldigvis ahus? Der jeg holder til. Syns det hadde vært greit å kunne stole på beskjedene som blir gitt.

Uansett masse lykke til på kontroll i dag! [emoji847][emoji92]
 
Hehe! [emoji28] ikke lett å forholde seg til de legene altså! Er vel ikke tilfeldigvis ahus? Der jeg holder til. Syns det hadde vært greit å kunne stole på beskjedene som blir gitt.

Uansett masse lykke til på kontroll i dag! [emoji847][emoji92]
Takk! Ja er på ahus! egentlig veldig fornøyd der altså!

Nå hopper jeg av glede! For 6 dager siden hadde jeg helt lukket livmortapp og i dag hadde jeg 2 cm åpning [emoji122][emoji122][emoji122][emoji1][emoji1] fantastisk! Og jeg har fått time for vurdering av induksjon på tirsdag!
 
Takk! Ja er på ahus! egentlig veldig fornøyd der altså!

Nå hopper jeg av glede! For 6 dager siden hadde jeg helt lukket livmortapp og i dag hadde jeg 2 cm åpning [emoji122][emoji122][emoji122][emoji1][emoji1] fantastisk! Og jeg har fått time for vurdering av induksjon på tirsdag!

Wooohooo!! [emoji847][emoji322] Så spennende!!! Da er det ikke lenge igjen [emoji3] Er det første barna? Blir sikkert rart å få tvillinger i hus plutselig.
 
Wooohooo!! [emoji847][emoji322] Så spennende!!! Da er det ikke lenge igjen [emoji3] Er det første barna? Blir sikkert rart å få tvillinger i hus plutselig.
Neida er Nr 2 og 3 født av meg og totalen så er der Nr 4 og 5 [emoji2][emoji85] så vi får nok å henge fingrene i [emoji171] mannen har tvillingjenter på 10 år fra før også har vi en 3 åring sammen som gleder seg til p bli storebror [emoji7]
 
Back
Topp