Tvilling-tråden

Når har du termin? [emoji5] Eller blir du igangsatt?
Har termin 15.oktober og neste time på sykehuset er om 2 uker i dag. Er 35 uker nå. Ikke igangsettelse foreløpig siden alt ser bra ut [emoji4] de mener jeg mest sannsynlig kan gå så og si helt ut.

I dag er mine tvillinger 9 dager gamle[emoji170][emoji170] enn å bli så forelsket?![emoji7] storebrødrene er fra seg av begeistring de også.
Ble i gangsatt med drypp kl 13 forrige tirsdag. Kl 17 var fødslen i gang for fullt. 20.30 ba jeg dem ta vannet, da jeg begynte å slite med og ligge på rygg pga nyrene mine. 20.50 tok de vannet. Tvilling 1 kom i hode 21.06 og tvilling 2 kom som stjernekikker og ble hjulpet med lommesug ned bekkenet og kom ut 21.14. Kjempefin fødsel[emoji173]️ kun et lite pyntesting, og jeg har kjent meg i bedre form etter denne fødslen enn da jeg fikk storebrødrene[emoji847] Reiste hjem dag 4[emoji6]

Dere som venter, gled dere[emoji177]

Så fantastisk godt å høre en god fødehistorie! [emoji5] og gratulerer så mye med tvillingene! Hvilken uke ble de født i? Og hva betyr stjernekikker?

Har termin 15.oktober og neste time på sykehuset er om 2 uker i dag. Er 35 uker nå. Ikke igangsettelse foreløpig siden alt ser bra ut [emoji4] de mener jeg mest sannsynlig kan gå så og si helt ut.

Så bra å høre alt ser bra og at du i utgangspunktet kan gå hele veien! Det må være godt å vite dere har kommet så langt og at alt er vel med de små [emoji5][emoji92]

Så fantastisk godt å høre en god fødehistorie! [emoji5] og gratulerer så mye med tvillingene! Hvilken uke ble de født i? Og hva betyr stjernekikker?

Tusen takk[emoji4] ble igangsatt ule 37+5[emoji4]
Stjernekikker betyr at babyen ikke har tatt den vanlige rotasjonen i bekkenet og kommer ut med nesa opp. Normalt gjør de en rotasjon og kommer med nesa ned, slik får hodet til babyen en mer naturlig "kroning" på vei ut. Det er liiiiitt tyngre å presse ut en stjernekikker, men gikk helt fint[emoji28] tv1 brukte jeg 3 pressrier på og tv2 kanskje 5-6 med hjelp av sugekopp. Ikke 'no stress[emoji6]

I dag er mine tvillinger 9 dager gamle[emoji170][emoji170] enn å bli så forelsket?![emoji7] storebrødrene er fra seg av begeistring de også.
Ble i gangsatt med drypp kl 13 forrige tirsdag. Kl 17 var fødslen i gang for fullt. 20.30 ba jeg dem ta vannet, da jeg begynte å slite med og ligge på rygg pga nyrene mine. 20.50 tok de vannet. Tvilling 1 kom i hode 21.06 og tvilling 2 kom som stjernekikker og ble hjulpet med lommesug ned bekkenet og kom ut 21.14. Kjempefin fødsel[emoji173]️ kun et lite pyntesting, og jeg har kjent meg i bedre form etter denne fødslen enn da jeg fikk storebrødrene[emoji847] Reiste hjem dag 4[emoji6]

Dere som venter, gled dere[emoji177]
Gratulerer så mye!!!! Og det høres jo ut som en drømme-tvillingfødsel. Kos deg med barseltiden :):)

Hm, dere som allerede har fått tvillinger. Hvor mye klær handlet dere inn i forkant i str 40-50? Måtte dere handle i de størrelsene etter at de kom?

Hm, dere som allerede har fått tvillinger. Hvor mye klær handlet dere inn i forkant i str 40-50? Måtte dere handle i de størrelsene etter at de kom?

Dette lurer jeg på også!

Minste strl jeg hadde kjøpt var 2 plagg i 48. Måtte ut og kjøpe når de ble født. Brukte strl 44 i nesten en mnd. Var 43 cm og 2160 gram og 2230 gram da de ble født, uke 37+0.

Mine gutter kom uke 37+5 og var 46 og 47 cm lang. Hadde skaffet noen plagg i str 44, men de ble det ikke bruk for. 50 passet akkurat. Har 3 sett ullpysjer, 4 sett ullbody og ullbukse som det brukes mest av. Skuffene er fulle av bodyer og bukser i bomull, men de blir liksom ikke brukt[emoji848] Liker best ull til dem jeg[emoji4]

Ull er anbefalt ja :) hjelper de små med temperaturreguleringen.

Hvordan står det til med dere tvillinggravide? :flower

Med meg går det veldig fint! [emoji4] uke 37+2 i dag og ingen tegn til nærstående fødsel. Var på sykehuset før 2 dager siden og helt lukket livmorhals [emoji85] ble egentlig mer utolmodig av å finne ut det må en si [emoji23] tenkte at med så mye baby i magen så var det en selvfølge å bli moden og åpen tidlig gitt. Men men er bare tungt om natta egentlig så går veldig fint enn så lenge.

Med meg går det veldig fint! [emoji4] uke 37+2 i dag og ingen tegn til nærstående fødsel. Var på sykehuset før 2 dager siden og helt lukket livmorhals [emoji85] ble egentlig mer utolmodig av å finne ut det må en si [emoji23] tenkte at med så mye baby i magen så var det en selvfølge å bli moden og åpen tidlig gitt. Men men er bare tungt om natta egentlig så går veldig fint enn så lenge.
Så bra at du har kommet så langt! Du er en kjempegod rugemaskin :)
Lykke til i innspurten :)

Så bra at du har kommet så langt! Du er en kjempegod rugemaskin :)
Lykke til i innspurten :)
Takk! [emoji4][emoji4][emoji2] satser på at det starter av seg selv før igangsettelse hvertfall. Føler for en relativ normal fødsel og ikke masse annet greier. Storebror kom 1 dag før termin så krysser fingrene [emoji3]

Takk! [emoji4][emoji4][emoji2] satser på at det starter av seg selv før igangsettelse hvertfall. Føler for en relativ normal fødsel og ikke masse annet greier. Storebror kom 1 dag før termin så krysser fingrene [emoji3]
Har de sagt noe om evnt igangsettelse? Sjeldent tvillinggravide får gå helt til termin.

Jeg ble igangsatt, og hadde en kjempefin fødselsopplevelse.

-
Leste denne nå.
Nyttig info til dere som venter tvillinger, eller har fått tvillingene deres.
https://www.tvilling.no/Alt-om-tvillinger/Aktuelt-fra-Tvillingnytt/?page=0

Har de sagt noe om evnt igangsettelse? Sjeldent tvillinggravide får gå helt til termin.

Jeg ble igangsatt, og hadde en kjempefin fødselsopplevelse.
Bare at de helst ikke vil la meg gå over termin [emoji4] legen tippet på rundt uke 39 eventuelt, men så syns hun det var viktig å se Ann både min og formen til jentene i magen også. Så seinest uke 39 en gang [emoji4]

Jeg er kommet til uke 29 i dag :) har fått en forkjølelse og gleder meg veldig til den slipper taket igjen. Men sånn gravid-messig går det veldig greit. Har litt problemer med søvnen og vondt bekken om natten, men er veldig glad for at jeg ikke sliter med så mye vondt i bekkenet på dagtid. Har fått meg robotstøvsuger, så nå trenger jeg ikke irritere meg over å ikke kunne støvsuge selv :) :)

Plutselig skjer det noe :) fantastisk å komme så langt da! Men kan godt skjønne følelsen av å bli litt mer utålmodig :) lykke til med innspurten!

Jeg er kommet til uke 29 i dag :) har fått en forkjølelse og gleder meg veldig til den slipper taket igjen. Men sånn gravid-messig går det veldig greit. Har litt problemer med søvnen og vondt bekken om natten, men er veldig glad for at jeg ikke sliter med så mye vondt i bekkenet på dagtid. Har fått meg robotstøvsuger, så nå trenger jeg ikke irritere meg over å ikke kunne støvsuge selv :) :)
Fortsatt god bedring!

Vi fikk robotstøvsuger for halvannen uke siden, superfornøyd!

Slapp av og nyt tida, og prøv å sov på dagtid hvis du ikke får sove om natta.

Det går bra her [emoji5]
Er i uke 28+4 nå og føler meg tålig grei altså.
Livmorhalsen var jo veldig kort i uke 23, men etter sofaplikt har den blitt lenger og på siste kontroll var den 3,5cm så er veldig fornøyd.
Har som evlak også vondt i bekkenet om natta og sover derfor dårlig, mens på dagtid går det greit. Skal til manuellterapaut i morgen og høre om det finnes noe hjelp å få.
Jentene vokser som de skal, den minste ligger på enlig-størrelse og den andre er bittelitt større [emoji5][emoji1360] (28+1: 1100g og 1200g)

Back
Topp